כן, יש לליפטון את היכולת הזו. ל"סטודיו למשחק" יש את היכולת הזו. הוא נוטע בשחקנים הרגשת גדולה כל-כך מפוארת, גם אם לפעמים מוגזמת, שהם מוצאים את עצמם משתפים פעולה, משתחלים בטבעיות לכורסת האורחים, מרגישים בה בנוח ומתחילים לשפוך.
ליפטון, מצדו, עושה כמיטב יכולתו כדי להגיע לראיון מוכן יותר מצה"ל להכרזה על מדינה פלשתינית. הוא מגיע לאולפן מצויד בעשרות פתקים, המבוססים על תחקיר שלא היה מבייש מגייס סוכנים בשב"כ. במהלך הראיון הוא נוהג לשלוף, בגאווה מופגנת, פרטי טריוויה מפתיעים. לא תמיד יש טעם רב בשאלה, אבל תמיד אפשר לראות את ליפטון נהנה לראות את אורחו מופתע מאיכות התחקיר. בסדר, כל אחד עושה מה שהוא טוב בו. אם לליפטון מותר להתפעל מכישורי המשחק של
ג'וליה רוברטס, למה שהיא לא תתרשם מכישורי העיתונאות שלו?
למרות הזלזול בליפטון והסלידה ממנו, צריך להודות ש"סטודיו למשחק" היא לא רק תוכנית מצליחה, אלא גם מאוד מוצלחת. בניגוד ליומרות שלה, היא לא תמיד מספקת הצצה מעמיקה לדרכי העבודה של השחקנים ולפן הטכני יותר של המקצוע. אבל בכל הקשור לקהל הרחב, בזה גם כוחה - היא פחות מקצועית ויותר בידורית, אך מבלי להידרדר למקומות צהובים ונמוכים של סקנדלים, רומנים ובעיות אישיות.
ליפטון מגלגל שיחה אינטליגנטית ונעימה עם מרואייניו, ומצליח לחשוף את האדם שמתחת לשחקן-כוכב, אך כל זאת מבלי לרדד את השיחה, לחפש סנסציות ואפילו לפגוע בפרטיותו של המרואיין. זו הסיבה שכוכבים רבים כל-כך נוהרים אל הסטודיו. הם יודעים שגם אם ליפטון יפתיע אותם באיזו שטות נעורים מתקופת הקולג', הוא ינהג בהם ב
כבוד מלכים, לא יפתח פצעים ולא יזרה מלח. הוא מעריץ נלהב של שחקנים בכלל ושל כוכבים בפרט, ובסטודיו שלו הוא לא מתכוון לשחוט פרות קדושות. רק להעלות להן זבחים.
התוצאה היא ש"סטודיו למשחק" - למרות הפאתוס, למרות הפומפוזיות הקפואה של ליפטון (זה נשמע כמו אוקסימורון, אבל לא אצל ליפטון), למרות האובר-דרמטיות, למרות המינון הגבוה מדי של מחיאות כפיים - היא שעה טלוויזיונית מרתקת, שבה יכול להרגיש בנוח מי שרוצה להכיר את חיי הכוכבים, אבל נרתע מהחטטנות של הפפראצי וערוץ E, או פשוט לא מתעניין בהיבטים הרכילאיים של החיים האלה. מי שרוצה להציץ בכוכבים לא דרך הפריזמה של הקוקטיילים והחתונות, אלא דרך הפריזמה של הקורסים למשחק וחדרי החזרות. בסטודיו של ג'יימס ליפטון זה קורה. אפשר היה לעשות את זה עם קצת פחות "ליפטון", אבל לא בטוח שאפשר היה לעשות את זה בלעדיו.