X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר רם דיקמן רופא   |  בית-חולים בילינסון
לגבי טיפול אנטיביוטי, במידה והוא ניתן למצבים מסכני חיים, אין להפסיקו בשום אופן לחולים המטופלים בתרופות פסיכיאטריות, לא מומלץ להפסיק את הטיפול לחולי סוכרת, ההמלצה לא לצום איננה גורפת
▪  ▪  ▪
לנשים הרות עם אנמיה מומלץ לא לצום
[צילום: פלאש 90]

צום עלול להוות סכנת חיים למי שסובל ממחלות כרוניות כגון: יתר לחץ דם, אי-ספיקת לב, סוכרת, מחלת לב איסכמית, אי-ספיקת כליות וכבד ומחלות סרטן. לחולים עם מחלות אלו, לא מומלץ לצום, מאחר שהצום עלול לגרום אצלם למצבים מסכני חיים עקב ירידת לחץ דם חדה, לשינויים במשק המלחים בגוף ולירידה בערך הסוכר בדם.
לחולים הנוטלים תרופות באופן קבוע עקב מחלות כרוניות ובמיוחד לאלו הנוטלים משתנים, מומלץ לא להפסיק ליטול את הטיפול הקבוע, אלא אם כן קיבלו את אישור הרופא המטפל.
לגבי טיפול אנטיביוטי, במידה והוא ניתן למצבים מסכני חיים, אין להפסיקו בשום אופן. במקרים קלים יותר כגון: דלקת גרון ודלקת בדרכי השתן, ניתן להתייעץ עם הרופא ולבקש אישורו ללקיחת התרופות בסעודה מפסקת ואחר-כך שוב במוצאי יום הכיפורים.
לגבי גלולות להפסקת הריון, הרי שניתן לקחת את הגלולה בסעודה מפסקת ואחר-כך שוב במוצאי יום הכיפורים.
לחולים המטופלים בתרופות פסיכיאטריות, לא מומלץ להפסיק את הטיפול, מחשש ממשי לסכנת חיים. במידה וכן החלטת להפסיק את הטיפול התרופתי הפסיכיאטרי, אני מציע לפנות לרופא המטפל ולפעול בהתאם להנחיותיו.
לחולים במחלות מעי דלקתיות, אני מציע להקפיד על שתייה לסירוגין ולהימנע מצום מוחלט.
ככלל, יש לשים לב לכך שתרופות מסויימות יש ליטול עם אוכל או שתייה ולכן איני מציע "לקחת החלטות", אלא לפנות לרופא המטפל ולשאול ספציפית לגבי כל כדור וכדור.
לחולי סוכרת, ההמלצה לא לצום איננה גורפת. קיימים סוגי סוכרת שונים והטיפולים די מגוונים. אני מציע לכל חולה סוכרת המעוניין לצום, לדון על כך עם רופאו המטפל על-מנת שיתאים את הטיפול וההנחיות לקראת הצום.
לנוטלים משכך כאבים, יש לשים לב כי חלק מהתכשירים דורשים נטילת הכדור על קיבה מלאה, מתוך כוונה להפחית את הפגיעה ברירית הקיבה. כדאי לזכור, כי לחלק מהתכשירים ישנן חלופות בדמות נרות להחדרה דרך פי הטבעת ובכך אפשר לפתור את הבעיה של הצורך באכילה.
בזמן הריון, נשים בריאות בדרך-כלל יכולות לצום במידה ואינן אנמיות (חוסר דם), חלשות מדי או במצב של התייבשות. אולם, בכל מקרה, שאת מרגישה סחרחורת או הרגשת התעלפות, בחילה, הקאה או אם את רק מרגישה רע מאוד, עליך להתחיל לשתות מייד ומומלץ נוזל ממותק כגון: מיץ ענבים בקצב של רבע כוס כל מספר דקות עד שהתלונות יחלפו. ככלל, מומלץ לנשים בהריון לא ללכת לבית-הכנסת, אלא להישאר בבית בחדר ממוזג.
לנשים שמיניקות באופן מלא וללא תוספת מזון לתינוקות, לא מומלץ לצום. עליהן לשתות לסירוגין למשך כל יום הכיפורים, מחשש שהכמות של החלב תתמעט אצל האם המיניקה. לנשים המיניקות וגם משתמשות בתוספת מזון לתינוקות, אין איסור לצום, אולם מומלץ להישאר במקום ממוזג ולהימנע ממאמצים מיותרים.
לסיכום, לחולים במחלות כרוניות לא מומלץ להימנע משתיית נוזלים במהלך יום הכיפורים וכנ"ל לא למיניקות ולנשים הרות עם אנמיה. מאוד מומלץ להיוועץ ברופא המטפל לגבי הפסקת תרופות כרוניות אנטיביוטיקה.

הכותב הוא רופא בכיר ומנהל השירות לתנועתיות מערכת העיכול,
המערך לגסטרואנטרולוגיה בבית-חולים בילינסון
תאריך:  05/10/2011   |   עודכן:  05/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיטל עזר
לפני הצום, הפחיתו בשתיית משקאות מכילי קפאין, על-מנת להתחיל תהליך הדרגתי של גמילה מקפאין    ארוחה מפסקת, חשוב לאכול עד שובע ולא ל"התפוצץ"    לאחר הצום, חשוב לחכות כחצי שעה עד הארוחה
שמוליק קליין
רשמים מפגישה כמעט אחרונה אצל חנן פורת
חגית ששר
על מנהיגי המדינה: "כששידרנו חולשה, רימינו את הצד השני והבאנו על עצמנו מלחמה"    על פתרון הסכסוך: " ליצור ביו"ש שתי ישויות, שישתמשו במערכות כבישים נפרדות"    על צדק חברתי: "אם כשמדברים על זה רוצים סוציאליזם, יש לדעת שהשיטה הזו היא אסון"    ועל השכול: "אני חי את הבן שלי שנפל, אבל לא רק אותו"    פרופ' ישראל אומן בראיון מיוחד
עידן יוסף
אלטרנטיבה תרבותית ראויה לשמה למגזין הצבע חסר הנשמה כבר יש. קוראים לה מוצש, ואין סיבה נראית לעין שתרבות הפנאי שלכם לא תעלה מדרגה
אמילי עמרוסי
מהר הבית הושתת העולם ונלקח העפר ליצירת אדם הראשון; בו התרחשה העקידה; בו נבנו שני בתי המקדש; ממנו גלתה השכינה ואליו תשוב    ההצטופפות האגבית ברחבת הכותל - חצר אחורית לא חשובה, נמוכה, רחוקה, עם כיוון תפילה הפוך למסורת המקדש - נראית כמו העמדת פנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il