X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הדיאלוגים שנונים, הדמויות אותנטיות והמשחק מצויין - פרק הפתיחה של העונה השנייה של עספור לא מאכזב לא פלא שהאמריקנים רוצים גם
▪  ▪  ▪
חנן סביון וגיא עמיר. לא רק קומיקאים
[צילום מסך-עכבר העיר]

עספור לא יכלה לבקש לעצמה עיתוי טוב יותר לחזור למסך: לפני כמה ימים התבשרנו על מכירתה לארה"ב, הישר לידיו של ג'ון וולס, האיש שאחראי, בין השאר, גם לעיבוד האמריקני של "חסרי בושה". אבל הרבה לפני שנזכה לראות איך יתמודדו הגויים עם מוטי, קצר, ניוטון ואיציק, קיבלנו אתמול הזדמנות לגלות אם סדרת הקאלט של גיא עמיר חנן סביון, עומדת גם במבחן העונה השנייה.
לא קל לעמוד במבחן הזה, במיוחד כשהעונה הראשונה הפכה לקאלט, צברה מעריצים מכל הגילאים, שברה שיאי הורדות ב-VOD והכניסה לא מעט סלנג ירושלמי לקלסיקון של כולנו. עספור היוותה גם את נקודת הפריצה של שחקנים רבים, ביניהם עוז זהבי ואפרת דור, שהיו כמעט אנונימיים כשהחלה העונה הקודמת והיום כבר אי-אפשר לחמוק מהם. בקיצור - ציפיות לא חסרו לנו.

בדד אלך כעץ עזוב

הסדרה נפתחת אחרי מותו (לכאורה) של איציק ובריחתה של שיר לזרועותיו של מוטי. קצר מדוכא ומתקשה להתמודד עם מותו של חברו הטוב, בזמן שניוטון מטייל בדרום אמריקה עם אורלי. למרות שהחוב על השטח של מוטי נפרע, הוא עדיין מסובך בביורוקרטיה, בעוד שקצר מחפש רמזים על גורלו של איציק ב"הטיגריס הלבן" וניוטון מסתיר את הסיבה האמיתית לחזרתו המוקדמת לארץ.
כבר מהפתיח המחודש, שמציג רק את ארבע הדמויות הראשיות, ניכר שהסדרה התאימה את עצמה למעמדה החדש. נעימת הפתיחה היא אותה נעימה, אבל הפתיח מושקע הרבה יותר, מעיק הרבה פחות ובעיקר מספק את הסחורה שלשמה התכנסנו - שלום מיכאלשווילי, עוז זהבי, סביון ועמיר. לא מפתיע, אם כך, שכל-כך הרבה דמויות משנה נעדרו מפרק הפתיחה של העונה. עקבותיהם של דן שפירא, שגילם את הנמסיס של החבורה בעונה שעברה, כמו גם של בני משפחתו של מוטי, נעלמו ללא הסבר.
רשימת הקרדיטים מבטיחה לנו גם את גל גדות (שמפציעה רק בסוף הפרק), וכן שלל שחקנים ותיקים וחדשים, בהם: דנה פרידר, עמוס תמם, אור גרוסמן ואביב אלוש, שאף אחד מהם לא נצפה בפרק. מי שכן קיבלה את פנינו, היא הרכש החדש מרתה הרמידה, שמגלמת את "אלי אוחנה" וככל הנראה, תתפוס מקום לא קטן בעונה הקרובה.

דחיית סיפוקים

עמיר וסביון מוכיחים שוב שהם לא רק שחקנים קומיים בחסד, הם גם כותבים מצוינים, ששמים מילים אותנטיות בפי הדמויות שלהם. הסצנה המשותפת שלהם בשבעה של דודה יונה, בה ניוטון מסביר לקצר שלא התקשר אליו בגלל שלא הייתה לו חבילת חו"ל, ואז מציין דרך אגב שדיבר עם אמו כל יומיים, הייתה סצנת עספור קלאסית, שהזכירה לנו בדיוק עד כמה התגעגענו.
בסופו של דבר - זו הסיבה האמיתית לצפות בעספור, וככל הנראה גם הסיבה שבגללה האמריקנים התאהבו בה. אז אולי בגרסה שלהם, האוטובוסים יהפכו לטריילר פארק וקצר יהפוך לשורטי, אבל לנו מחכה עוד עונה שלמה של ירושלמיות אסלית, שיבושי לשון והמון צחוקים. האם היא תהיה טובה יותר מהקודמת? כמו שניוטון אומר, צריך לדחות ספקות מיידיים.

טלנובלה משודרגת

אבל עספור לא זקוקה לשחקני חיזוק, כפי שהוכיחה שוב אתמול. הגרעין המצוין שלה, אנסמבל השחקנים שמגלם את ארבעת החברים, מצליחים להחזיק לבד סצנות מרגשות, מותחות וקורעות מצחוק. כי זה בדיוק העניין: עספור היא לא סדרת מופת מלאת רבדים, שנפרשת מעונה לעונה. היא סדרת פאן, כזאת שכיף לראות עם החבר'ה ולצטט ממנה בפייסבוק. אחרי הכל, מדובר בדרמה יומית - אחת שאמנם כתובה מצוין, אבל עדיין עמוסת עלילות מופרכות ודמויות סטריאוטיפיות.
גם קווי העלילה של העונה השנייה, או לפחות אלו שנחשפו אתמול, מבהירים שעדיין מדובר בסוג של טלנובלה משודרגת. החדשות הטובות הן, שבניגוד לעונה הקודמת, שנפרשה על-פני 50 פרקים יומיים - עספור מצטמצמת ל-20 פרקים שישודרו רק פעמיים בשבוע. האם זה ישדרג אותה? קשה עדיין לקבוע. מה שבטוח הוא, שהקומיות שלה לא נפגעה, להפך.

תאריך:  25/10/2011   |   עודכן:  25/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מגזין בנקאות
הטלטלות בשוק ההון הופכות את משימתם של יועצי ההשקעות למורכבת יותר. מנהלים בכירים שעומדים בראש מערכי הייעוץ וההשקעות בבנקים, מדברים על התמודדות היועצים בג'ונגל קרנות הנאמנות, איך עובדים בעידן האכיפה המינהלית ומה לעשות עם הכסף
איתמר לוין
שופטת השלום הנתנייתית גלית ציגלר אינה אוהבת שעורכי דין מבזבזים את זמנה, והיא מטילה הוצאות כאשר הם עושים זאת. אלא שלא בטוח שהצעד הזה - סכומים קטנים היוצאים מכיסו של הלקוח - באמת ישיג את מטרתו
חיים נוי
"אחרון ימיה" המועלה בימים אלה בבית ליסין הוא מחזה עטור כוכבים, קולח ומרתק. העלילה קצת מופרכת אבל למרות התסבוכת המשפחתית והפתלתלות של העלילה הוא בהיר ומעניין ובהחלט מעניק חומר למחשבה
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
כמדי סוכות, גם השנה פסטיבל הסרטים בחיפה הסב הנאה למרבית צופיו. בנוסף לסרטי פסטיבל חד פעמיים (וכמה מסחריים) זכינו גם לתערוכת קריקטורות בינלאומית בנושא טכנולוגיה ומחשבים, ופוסטרים על אפנה בחיפה
אופיר ארצי
הסדרה הכי תמימה על המסך חזרה לעונה שלישית והוכיחה שוב שכשיש סיפור טוב ודמויות אמינות, לא צריך סקס, סמים ורוקנרול כדי ליצר דרמה איכותית, רגישה ונוגעת ללב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il