X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פרק הפתיחה של העונה השניה לא הצליח לעמוד בציפיות היכרות מתישה עם המתמודדים, קאסט סטריאוטיפי ומשימת פתיחה לא מרגשת שנשארת בארץ הקודש ואיפה רגעי הקאלט בהם החוצפה הישראלית פוגשת את השמרנות העולמית?
▪  ▪  ▪
רון שחר. מנחה "המירוץ למיליון" [צילום: יח"צ]

אי-אפשר להגיד שמדובר פתיחה מוצלחת של עונה. כצופים, כבר עברנו את שלב ההתלהבות מהפורמט החדש. קיבלנו את עונת הבכורה המקומית, הבנו את הפואנטה, ועכשיו המשימה לרתק אותנו למרקע קשה בהרבה.
סביר להניח, שרבים מהצופים של העונה הראשונה של המירוץ למיליון הגיעו בגלל הראשוניות והחדשנות, וכדי להישאב לעונה נוספת, הם צריכים יותר מזה. הרבה יותר מזה. על אחת כמה וכמה כשמדובר באחת ההפקות היקרות שידעה הטלוויזיה הישראלית, שחרב חדה במיוחד נחה על צווארה לאורך כל הדרך.
החל מלידתה ידעה ההפקה הזו דחיות, דיונים בלתי נגמרים ורגליים קרות של הבוסים בקומות העליונות, ואלה ימשיכו ויערימו קשיים בעודם סופרים את אחוזי הרייטינג משבוע לשבוע.

ליהוק, ליהוק ועוד פעם-ליהוק

עכשיו, נניח שהמתמודדים באמת עלו על המטוס לבודפשט, ובהמשך סוף סוף נראה קצת עולם. מה מצפה לנו אז? במיוחד כשלא מדובר בעונת הבכורה, ההמשך יקום ויפול על הליהוק. וליהוק של ריאליטי עובד בתבניות כדי לנסות ולהבטיח כמה שאפשר את הרגעים הרצויים בהמשך. ככה אנחנו מוצאים את עצמנו עם הבלונדיניות (טל, גורו הכושר המפחידה והבת שלה, מור, ובר הציירת עם החברה הכי טובה שלה, אינה), הזוג הדתי (עקיבא וענהאל ש"אוהבת את אלוהים, מתה עליו, מרגישה אותו פה איתנו במירוץ"), הזוג המוזר (הדוגמנית חן שילוני ובעלה הטרי, אלון, שהוא גם מקריח וגם נמוך ממנה, אבל נשוי לחן שילוני), והתבנית הפופולרית במירוץ - חברי הילדות (פיפי וניצן שעובדים ביחד במאפיה ומוטי ופונדק, תקליטן ובעל חברת אבטחה).
אבל עם כל הכבוד לאלה, מי שיסחבו על כתפיהם קצת יותר מאשר תיק מטיילים הם הזוגות יוצרי הקאלט, הישראלים שיביאו איתם הלם תרבותי לכל מקום שילכו. ראשונות וחביבות הן כמובן שתי התימניות מקרית עיקרון, אסנת וכרמית, חברות כנראה כבר עשרות שנים. המבטאים הכבדים, התשוקה התמידית לג'חנון והצעקות והקללות הבלתי פוסקות בתימנית יביאו אותן רחוק בגזרת הרייטינג והאהדה הציבורית, אבל מבחינת המשחק כנראה שלא נראה אותן הרבה מעבר לקו האמצע, אם בכלל.
הזוג המרכזי הנוסף, שמסתמן גם כזוג חזק באמת, הם האחים אלון ואורן, הראשון יצא מהארון והיום מתפקד בעיקר כדרמה קווין שתלטנית, והאחרון עו"ד שצריך לסבול את גחמותיו של אחיו. פוטנציאל הנפיצות בין שני אלה הוא גבוה, ואופן ההתנהלות של אלון במיוחד כנראה ינפק כמה וכמה רגעים משעשעים לאורך העונה.
מה שבכל זאת הצלחנו להבין מפרק הפתיחה, הוא שחלק ניכר בהחלטות הליהוק הוא היכולת של הצופים לצחוק עם המתמודדים ועליהם, והאישור לצחוק עליהם מגיע מהמתמודדים עצמם. אם התימניה קוראת למישהי שמנה, וההומו אומר לשוער הכדורגל בפנים שלו שהוא סתום, אז גם לי מותר. ורגעים כאלה היו לא מעט במהלך הפרק, רבים מהם הגיעו מטום השוער וחברתו התיכוניסטית, אדל, שהקשר בין יכולות השירה שלה לאלה של הכוכבת הבריטית מקרי בהחלט. האישור הזה לצחוק על המגבלות של המתמודדים הוא חשוב, כי בלעדיו חלק ניכר מהכיף מתנדף מהמסך. עם כל האמפתיה לחוסר הידע של שוער כדורגל בישראל, כשטום אומר משהו כמו "איפה זה הנגב, נראה לי זה בחו"ל", אני רוצה להיות מסוגל לצחוק עליו. וגם המתיקות של ענהאל לא תציל אותה ואותנו מהשעמום, כשבאופן ביזארי היא לא יודעת מה זה כספת.

משעמם בארץ

פרק הבכורה של העונה השנייה לא באמת עונה על הציפיות. ואיך יענה כשהשליש הראשון שלו הוא זמן מת של היכרות עם 11 הזוגות? אז נכון, כלל האצבע הראשון של ריאליטי הוא להתחבר למתמודדים ברמה האישית, כי אם לא, למה שנמשיך לצפות באנונימים האלה שמתרוצצים על המסך כמו ג'וקים באמצע הלילה? אם היינו מסתפקים בחצי השעה הזו, אז הכל היה בסדר, אבל בשבוע האחרון שודרו שני פרקים מיוחדים שכל תכליתם הייתה היכרות עם המירוץ והזוגות. כבר דחפו לנו לגרון פעמיים בפריים טיים את כל המתמודדים, למה שנעבור את המסע הזה שוב?
וגם אחרי שצלחנו את זה, קשה לומר שהמירוץ באמת יצא לדרך. החוזקה המרכזית של הגרסה הישראלית היא המפגש המעניין בין עמך ישראל לתושבי העולם הגדול. רגעי הקאלט שיקבלו מקום של כבוד במוזיאון הריאליטי כמעט תמיד יהיו כשהחוצפה הישראלית תפגוש את השמרנות העולמית, והפרשי התרבויות הללו הם שיוצרים רגעים טלוויזיונים מעניינים, מצחיקים, מתסכלים ומרגשים. כל אלה היו חסרים כשהמתמודדים כלל לא יצאו מהארץ. כל המשימות של פרק הפתיחה היו בגבולות המדינה, בלי קומבינות, הסתדרות ישראלית ועם אינטראקציה מקומית בלבד. אלה נמרחו לאורך שעה משעממת למדי.
עם כל הכבוד לכמה ישבנים מעוצבים, לא ממש מעניין אותנו לראות אותם מטפסים על חבלים לעבר מכונית שתלויה באוויר. ואפילו ערוץ הכנסת בזמן הפגרה מעניין ומותח יותר מלחפש כדורים צבעוניים בתוך שדה.

תאריך:  26/10/2011   |   עודכן:  26/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המירוץ למיליון: העונה על כתפי צמד התימניות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן הורוביץ
זה הזמן להוציא את השטיח מהמחסן ולפרוס מחדש על הרצפה הקרירה    מומלץ לאחסן את המשחקים שבשימוש יומי בגובה הנגיש לילד ועדיף בכוורת פתוחה    שימרו על סגנון עיצוב אחיד בחדר ועל צבעוניות ברורה ובהירה לחדר
אורן פרסיקו
"לא בטוח שנכון להיצמד למה שמעניין את הציבור", אמר חוקר תקשורת גרמני אתמול בחיפה. "אם נפעל כך, יהיה זה סופה של הדמוקרטיה". חוקרים נוספים מרחבי העולם דיברו על הניסיון לנחש מה הציבור רוצה וכיצד הוא משתלט על התקשורת
ליאת ריקליס
סדרת האקשן המשטרתית החדשה של ערוץ 10 מתקשה לתת פייט אמיתי למציאות של אלימות משטרתית בכותרות    אולי בגלל שימוש בכל קלישאה אפשרית בספר "מבוא לסדרות משטרה"    למה אי-אפשר לייצר אקשן טלוויזיוני כחול-לבן?
ד"ר סוזי קגן
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ, להלן מספר טיפים להתמודדות עם התקופה הלחוצה והחששות הכבדים
עליס בליטנטל
הצנזורית הצבאית הראשית: "הצנזור הראשי אינו מצוי תחת סמכות צה"ל. אף אחד לא יכול לומר לצנזור מה להחליט. כי אני לא גוף צבאי"    כרמלה מנשה: "היום הצנזורה הרבה יותר פתוחה. אך שמות של חיילים הרוגים לא אעז לפרסם ללא שההורים יידעו קודם לכן"    על "חופש העיתונות ובטחון המדינה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il