X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מנהלים ידרשו להחזיר גם את העובדים וגם את עצמם למסגרת ברורה שתאפשר חזרה לתלם, הטענות במוטיבציה מחודשת ואת הפוש האחרון בפייט של הפעילות העסקית בשנת 2011
▪  ▪  ▪
חוזרים לשגרה [צילום: פלאש 90]

אחרי החגים יחזרו מאות אלפי עובדים לשגרה, מי למשרד ומי לשטח. החזרה, לא קלה. עובדים נדרשים לחזור למצב הצבירה שלפני החגים. אם לפני החגים היו במצב צבירה נוזלי, דינמי ותזזיתי, הרי שבחגים עברו לאנרגיית גז אוורירית ומתפשטת.
כשרוצים להחזיר את הגז להיות נוזל, חייבים לקרר אותו. מנהלים ידרשו להחזיר גם את העובדים וגם את עצמם למסגרת ברורה שתאפשר חזרה לתלם, הטענות במוטיבציה מחודשת ואת הפוש האחרון בפייט של הפעילות העסקית בשנת 2011.
עובדים שהיו בחו"ל יחזרו עם חוויות מרגשות, אוברדראפט עמוק בחשבון העו"ש, מעופפים. למרות שכבר נחתו מזמן בנתב"ג, בפועל, עדיין לא נחתו.
עובדים שחרשו את ישראל, על גניה, פרקיה ומלונותיה, יחזרו לעבודה עייפים ומותשים, במיוחד אם החופשה כללה ילדים קטנים ואין ספור קניות מתישות בקניונים.
עובדים שנשארו בבית, מתוך רצון לשקט ומנוחה, מחסור בשעות בית עקב שעות עבודה ארוכות, חסכון או אי-יכולת כלכלית, יחזרו לעיתים מרוקנים, במיוחד אם הבית מוגדר כ'אזור מלחמה' בגלל גירושין באופק, עומס פעילות של ילדים, אורחים, משפחה וחברים, נחיתה ארוכת טווח לכל החג של החמות או שיפוצי חגים.
כשהאנרגיות משתנות, כשמחשבות על החיים הפרטיים ממלאות את השגרה, וכשהפוקוס זז מהעבודה לבית, נדרשים ארגונים להתנהל באופן ממוקד ומוגדר יותר מתמיד ולבצע סדרה של פעולות שתבטחנה את חזרת העובדים לתלם והחזרת הארגון לשגרה.
  • יש לאפשר תקופת מעבר קצרה להסתגלות ואין "להסתער" על העובדים, כדי לאפשר חזרה מדורגת: לא פשוט לחזור לעבודה, גם אם אוהבים אותה ואת הארגון. גם הזמן עושה את שלו ותוך מספר ימים, העובדים ישאבו חזרה למרוץ, במיוחד אם יש להם אתגרים מעניינים בתפקיד;
  • לאחר מספר ימים כדאי לכל מנהל צוות או מחלקה להגביר את הקצב: לכנס את אנשיו לשיחת רה ארגון, שתאפשר לאנשים - לשתף בחוויות שחוו ולו כמנהל - לכנס אותם לקראת היום שאחרי. מומלץ לבקש מכל עובד לשתף במחשבה או תובנה שפיתח בחגים ולתרגמה לפעולה בתחום העבודה. למשל, אבי מ., מנהל שיווק בחברה תעשייתית, סיפר ש"הבן, בן החמש אמר לי, אבא, אני רוצה לרכב על סוס ואתה רוצה לקחת אותי לטיול אופניים, למה אתה לא מקשיב לי?...". כשחזר לעבודתו, יזם אבי הקמת 'פורום הקשבה יעילה' בארגון, והכל בזכות חופשה, בן, סוס ומנהל שידע לשאול את השאלות הנכונות ולנתבם לתועלות האנשים והארגון;
  • זה הזמן לשיחות סיכום שלושת הרבעונים הראשונים של הבנה, מתוך התכוונות לחלק החשוב של הרבעון האחרון: סכמו ביצועים, הצלחות, ניסיונות וכישלונות ובדקו מה ניתן יהיה לשפר כמאמץ אחרון ברבעון הרביעי של השנה;
  • בדקו עם הצוותים, אילו רעיונות יצירתיים, המלצות לפרויקטים, יוזמות והצעות לחדשנות גיבשו במהלך ימי ההתאווררות מהעבודה;
  • כדי לחזור למסלול עבודה שגרתית, מהנה ותפוקתית, תידרש כמנהל להשקיע בהגדרות ברורות יותר של מטרות, יעדים ומשימות: במיוחד עכשיו, כשהארגון ניצב בפני חודשיים אחרונים של שנת העבודה 2011, מציאות עסקית לא ברורה, תחזיות ומגמות של קשיים ומשברים עולמיים בכלכלה, למאמצי השיווק, המכירות והשירות האחרונים תהיה משמעות קריטית על הביצועים השנתיים. תחרויות אישיות וקבוצתיות, פרסים - תעודות, מדליות, כתבת מגזין בעיתון החברה או באינטרנט, או ארוחת בוקר עם המנהל, יאתגרו את העובדים ויאפשרו למנהל לצמצם את העייפות, הריקנות או תחושת האסטרונאוטיות, בדרך להתגברות על 'דיכאון אחרי החגים' וחזרה נלהבת למסלול העבודה. והכל, עד החג הבא.

הכותבת היא מנכ"ל חברת STS ויועצת רב-תחומית להצלחה בניהול: אסטרטגיה, שיווק ומיתוג
תאריך:  26/10/2011   |   עודכן:  26/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לחזור לתלם אחרי החגים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה "פוש", מה זה "פייט" ?
שאול ב  |  27/10/11 05:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל הנדלס
פרק הפתיחה של העונה השניה לא הצליח לעמוד בציפיות    היכרות מתישה עם המתמודדים, קאסט סטריאוטיפי ומשימת פתיחה לא מרגשת שנשארת בארץ הקודש    ואיפה רגעי הקאלט בהם החוצפה הישראלית פוגשת את השמרנות העולמית?
ניצן הורוביץ
זה הזמן להוציא את השטיח מהמחסן ולפרוס מחדש על הרצפה הקרירה    מומלץ לאחסן את המשחקים שבשימוש יומי בגובה הנגיש לילד ועדיף בכוורת פתוחה    שימרו על סגנון עיצוב אחיד בחדר ועל צבעוניות ברורה ובהירה לחדר
אורן פרסיקו
"לא בטוח שנכון להיצמד למה שמעניין את הציבור", אמר חוקר תקשורת גרמני אתמול בחיפה. "אם נפעל כך, יהיה זה סופה של הדמוקרטיה". חוקרים נוספים מרחבי העולם דיברו על הניסיון לנחש מה הציבור רוצה וכיצד הוא משתלט על התקשורת
ליאת ריקליס
סדרת האקשן המשטרתית החדשה של ערוץ 10 מתקשה לתת פייט אמיתי למציאות של אלימות משטרתית בכותרות    אולי בגלל שימוש בכל קלישאה אפשרית בספר "מבוא לסדרות משטרה"    למה אי-אפשר לייצר אקשן טלוויזיוני כחול-לבן?
ד"ר סוזי קגן
לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ, להלן מספר טיפים להתמודדות עם התקופה הלחוצה והחששות הכבדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il