X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש משהו זימתי בהצצה נדיבת-המחשוף של הסדרה 'מעושרות' אל חייה של העשירה העברייה. זימתי, אך לא מענג. כי מה הכיף בהצצה למוחות שעברו פדיקור?
▪  ▪  ▪
לאה שנירר. "פאן לי!" [מן הטלוויזיה]
נלעגות ומעוררות רחמים
קל ללעוג לגיבורות 'מעושרות' שהן וולגריות וגוצות אופקים. אך יותר משהן נלעגות הן מעוררות רחמים - בלהיטותן לנפנף בנוצות הפורצלן, בעקרותן הרוחנית, המוסרית (אף אחת מהן לא הזכירה את המילה 'צדקה')

עשירון טרוט-יכולת, מה יש לו בחייו? השמש שלו אינה מתוצרת דולצ'ה וגבאני, הלחם לא מתוצרת ארמאני וגם לא העששת, כך שהוא מוכרח לאמץ את רעיון אהבת הגורל (amor fati) של ניטשה, הקורא לאדם לקבל את החיים על סבלם וייסוריהם. לחלופין, ההומו-ממוּצעוס יכול לפנטז על מדינת האוטופיה של אפלטון, שבה אין קניין פרטי והבדלי מעמדות (חזונו של הפילוסוף היווני מתגשם היום במולדתו מוכת הצנע, שבה כולם אכן התרוששו). והנה, ערוץ 10 מציע לאפרפרי-הכיס אפיק נחמה נוסף: להתענג על עושרם של אחרים.
סדרת הדוקו 'מעוּשרות', המהווה למעשה פיפ-שואו אל עשירי ארצנו, מנסה לגרום לצופה עונג פרוורטי: לתסכל אותו, ובו-בזמן לפטם אותו בצילומי בריכות פרטיות, סלונים מצופי "טיח פיגמנטי" (מה זה?) ומיטות אפיריון בגודל תחנת דלק. אך למרות שיש משהו זימתי בהצצה נדיבת המחשוף, קשה להתענג עליה. זוהי תזכורת בוטה מדי לכך שמדינת ישראל היא פילגש המוחזקת בידי קומץ משפחות.
פרודיה עצמית וגם עקרות רוחנית
שעשוע, לעומת זאת, לא קשה להפיק מהדוקו 'מעושרות', המפלרטט עם גיבורותיו ובו-בזמן לועג להן - באמצעות עריכה ופסקול שהופכים אותן לפרודיה על עצמן. הפרק הראשון הגיש מחרוזת פנינים מעולמה הרוחני של העשירה העברית. ניקול ראידמן, למשל, לא יודעת את נפשה כשהיא נכנסת לחנות של לואי ויטון. כדי להירגע מהאקסטזה היא גולשת באייפד בעודה מקבלת מסאז'. לאה שנירר מהרצליה-פיתוח צוהלת אל אלוהים: "בראת לי כל-כך הרבה פאנים - שפאן לי!". היא גם הכריזה ש"כל הבוטוקס יוצא לי בשיעור פילאטיס!", אך בגלל ריחוקי המסוים מעולם הטיפוח (פיח בינעירוני הוא האיפור העיקרי שלי) לא הצלחתי להבין אם זוהי ברכה או ברוך.
הרגע הקומי ביותר נרשם כאשר ראידמן, תושבת מגדלי YOO, יעצה לשכנתה העשירה לא פחות, טלי ריקליס (אשתו של משולם), "לעשות כמה שפחות דברים מנקרי עיניים", בעודן מצטלמות לסדרה הכי מנקרת עיניים שהופקה כאן. לאפונת גינה יש כנראה יותר מודעות עצמית. אתי דודאי מסביון הזדעזעה: "הגענו למצב שאנשים בארץ מתעניינים במחיר העגבניות". כולן גם יחד התגאו במנעמי מעמדן. נראה שמרוב פדיקור לא היה להן פנאי לקרוא ש"גאוות אדם תשפילֵנוּ" (משלי).
קל ללעוג לגיבורות 'מעושרות' שהן וולגריות וגוצות אופקים. אך יותר משהן נלעגות הן מעוררות רחמים - בלהיטותן לנפנף בנוצות הפורצלן, בעקרותן הרוחנית, המוסרית (אף אחת מהן לא הזכירה את המילה 'צדקה'). ובכל זאת, למדתי מהן כמה דברים: שאייל גולן הוא פריט נחשק במסיבות האלפיון; שנשים צעירות ממשיכות לתפוס קשישים עשירים בעוד התופעה ההפוכה נדירה כאובך בשלג;
עוד למדתי שיש בי פגם נפשי המונע ממני לקנא בעשירים. אין להם יותר אותיות במקלדת, לא זורחים עליהם שני ירחים, בדידותם אינה עשויה 24 קראט והם לא יירדו אלֵי אָשְמָנים מפורכסים בזיכְרוֹן אהבות רבות יותר.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  12/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברוך שלא עשני עשירה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שיממון
מיור  |  9/11/11 19:20
2
מה רוצים מהעשירות?
עשיר וטוב לו  |  9/11/11 19:32
3
מדהים כםה מאלפ ומרתק  ל"ת
מעריצה   |  11/11/11 22:47
4
בזיון כול הכבוד חגית תודה ל"ת
צזק חברתי  |  11/11/11 22:56
5
מדהים כםה מאלפ ומרתק  ל"ת
מעריצה   |  11/11/11 23:02
6
נזם זהב ואף תרנגולות
יאמי יאמי  |  13/11/11 16:39
7
צדק
מעריצה  |  18/12/11 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מיכאל שוחט
החורף מאותת שהוא תכף מגיע? זה הזמן לעבור טיפול פילינג קל, בינוני או עמוק, להסיר כתמי פיגמנטציה וצלקות, להיפטר מקמטוטים ומקמטים ולהגיע אל הקיץ במראה זוהר ורענן    מהו פילינג, למי הוא מתאים ולמה מכנים את פעולתו "הרמת פנים ללא ניתוח?"
אוריאל שטרית
הכל התחיל בהכנסתה לביתנו, המשיך בהענקת צרכים אנושיים בסיסיים כמו חום, חיבה ואהבה, ונגמר בבריחתה הפתאומית מאיתנו    גורל אכזר פקד את חייה, והבריחה היוותה לה מפלט וחופש    מה שבטוח, מדינת ישראל התברכה בעובדים סוציאליים לתפארת
ראובן לייב
"שיפודי ביל"ו" הוותיקה, שבקריית עיקרון, היא מסעדת בשרים על האש, המייצגת, יחד עם מבחר הסלטים הטריים שמוצעים בה, את המטבח המזרחי במיטבו, ומומלצת בכל פה לכל מי שאינו מוכן לוותר על אוכל איכותי
דרור אידר
לפני שנטלה על עצמה את תפקיד הסניגורית של ישראל באיטליה, גדלה פיאמה נירנשטיין היהודייה דווקא שמאלנית    היום, כאשר היא מכהנת כסגנית יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האיטלקי, היא בטוחה: "הפלשתינים רוצים מדינה כדי להחריב את מדינת היהודים"    כחברה במפלגתו של ברלוסקוני, היא תוקפת את "התקשורת השמאלנית" על ה"עוול שנעשה" לראש הממשלה השנוי במחלוקת    ראיון מלא אידיאולוגיה וחזון
ד"ר יונית מרקוס
נכון להיום, לא קיים טיפול ספציפי לתסמונת המטבולית או למצבור גורמי הסיכון הנכללים בה    הטיפול היעיל הוא בדיאטה ובפעילות גופנית, כאשר בד-בבד יש לטפל בסיבוכיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il