X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בלי משפחה, בלי פוליטיקאים ורק הערוץ הראשון העביר את העצרת לזכר יצחק רבין במלואה 16 שנים לאחר הרצח, נראה שהתקשורת איבדה עניין, השמאל השתלט על האירוע, והמחאה ניצלה את המעמד גם אז הצופים בחרו בריאליטי
▪  ▪  ▪
ניב גלבוע. אולי לא יחזור לשדר מהכיכר [צילום מסך-עכבר העיר]

יש משהו עצוב בערב הזה. ולא מן הטעם המובן מאליו - שמציינים בו 16 שנים להירצחו של יצחק רבין. יש בו משהו עצוב, בגלל המראה של הכיכר בערב הזה. בגלל הקרחות. בגלל האדישות התקשורתית. בגלל התחושה של חוסר עניין ציבורי. בגלל שנדמה שמעולם לא הייתה העצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין מצומצמת כל-כך, פרטית כל-כך, שולית כל-כך.

בדידות תקשורתית

ניב גלבוע, שמלווה את העצרת בשנים האחרונות מטעם ערוץ 10, עצוב. כשאושרת קוטלר פונה אליו מן האולפן מדי פעם, הוא חוזר שוב על נבואת הזעם שלו, לפיה אולי לא יחזור עוד לשדר מהכיכר. מן המספר הנמוך של המשתתפים הוא מניח שלא תהיה עוד עצרת, ואם תהיה - לא יהיה בה עוד כל עניין תקשורתי. "מה זה אומר עלינו?", תוהה קוטלר לנוכח הערכת מספר המשתתפים הנמוכה (כ-6,000 איש). אבל הרי הערוצים המסחריים בחרו שלא לשדר את העצרת, והשאירו את התיק המעיק הזה לערוץ הציבורי. אפשר לטעון כי שידור מקביל בשלושה ערוצים של אותו אירוע הוא טיפשי ומיותר - אם כי זה בדיוק מה שקורה בכל מסיבת עיתונאים חשובה של ראש הממשלה, למשל - אבל אותם ערוצים לא מצאו גם טעם לעסוק בנושא, לתהות על אופי העצרת, לספר על מורשת רבין, להקרין איזה סרט תיעודי, אפילו להקצות אייטם קטן וזניח. מסביב למהדורות החדשות עסקים כרגיל, שלוש וזהירות טלוויזיה.
ובתשע מסתבר שגם בערוץ הראשון לא ממש מתכוונים לבטל את לוח השידורים בפני העצרת. הרבה לפני שהיא מסתיימת, יגאל רביד מסמן שצריך לחתוך. צריך לצאת ולראות עולם. העולם תמיד שמח: פיצוץ באירן, רעידת אדמה בטורקיה, מתקפה פוליטית על סוריה. ואצלנו? אצלנו עצוב. ואף אחד לא רואה את זה.

זיכרון פרטי של השמאל

זוהי העצרת לזכר רבין מודל 2011: פעילים פוליטיים וחברי תנועות נוער ממלאים - טוב, לא ממש ממלאים, אבל מאיישים - את הכיכר; המשפחה נעדרת מן הטקס; הפוליטיקאים לא צובאים על המיקרופונים; נוער הנרות נגוז כמו להבת נר; והערוץ הראשון הוא היחיד שמעביר את העצרת במלואה. אולי מכורח היותו ערוץ ציבורי. וגם בזה הוא מעגל פינות.
כשמתחילה העצרת, אפשר אולי להתחיל ולהבין איך קרה שהעצרת זוכה לפרופיל נמוך כל-כך. העצרת שהייתה פעם לאירוע ממלכתי חובק כל, הפכה לטקס זיכרון פרטי של השמאל. הירוק של "מרצ" והשלטים של "שלום עכשיו", ממלאים את הכיכר, דוברי שמאל מובהקים כיוסי שריד ואלדד יניב אוחזים במיקרופון, וה"תג מחיר" שולט בכל. בזה אחר זה מותחים כמעט כל הדוברים את הקו הישר בין רצח רבין לפעולות תג המחיר, עם מעבר בכמה תחנות מרכזיות בארץ המתנחלים. זהו מסר חשוב, אבל האם יש מי שישמע אותו בערב הזה, לבד מעדת המאמינים הדלילה שהתקבצה בכיכר, שממילא לא לה נועדו הדברים?
את תקן נציג הימין ממלאת שהרה בלאו, אשת "המגזר הדתי השפוי", כלומר - משהו שהשמאלנים בכיכר יוכלו לבלוע בלי קריאות בוז. היא חורגת מהקו הטקסי ורב הפאתוס של הנאומים ומציעה נאום אישי, מהלב, מספרת כיצד השילה מעליה בהדרגה סממנים חיצוניים של דתיות כדי להיטמע בזרם המרכזי והמחבק. מבט אל ההמון שאינו המון מבהיר עד כמה היא, בעצם, עדיין בודדה.
חוץ מתג מחיר, יש עוד דגל לערב הזה: צדק חברתי, כמובן. כמו תג המחיר, גם הוא מוצא את עצמו בכל נאום. פתאום הוא הפך לחלק טבעי ממורשת רבין, איפשהו בין הכן לשלום ללא לאלימות. מסתבר שהצ' ב"יצחק" זה "צדק חברתי" - או כך לפחות עולה מקריאת האותיות-כמו-נשמה של שייקה לוי. גם כאן עולה בבהירות הניחוח הפוליטי, בטקסט שכולו כתב התרסה כנגד ביבי, כשכל תכונה המיוחסת לראש הממשלה לשעבר (קבלת אחריות, יושרה, ביטחוניזם יוני) מנוגדת בעצם לאישיותו של ראש הממשלה המכהן. אבל זו תמונת מראה עצובה של המחאה החברתית. המחאה שהוציאה לרחובות מאות אלפים, מכל קצוות החברה הישראלית כמעט, לא הביאה הערב יותר מאלפים בודדים, ממחנות מוגדרים מאוד. גם הניסיון לטפוח קצת סומק של צדק חברתי על לחייה לא יושיע אותה.
בעד למיקרופון של הערוץ הראשון אפשר להבחין בקול הבודד שמנסה להוציא לפועל את הקריאה הקצובה "העם דורש צדק חברתי", בתגובה לדבריו של שריד, אבל אין מי שנענה לו, והוא גווע כשלעומת שעלה. כמעט כמו המחאה החברתית עצמה. גם היא הייתה פה, בכיכר, רק לפני שבועיים, חלושה ומצומקת, נאבקת על חייה. מצבה של מורשת רבין נראה חמור אף יותר.

תאריך:  13/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עצרת זכרון לרבין: איש לא רואה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זה טוב שעצוב סוף סוף לשמואל
זקן  |  13/11/11 14:23
2
העצרת
אחד שמבין  |  13/11/11 15:01
 
- הרצח המתועב הזה הזיק לביקורת
shmaia  |  14/11/11 11:38
3
הסמול זיהם את רבין באנטישמיות
פרופ' יצחק סגל  |  13/11/11 15:54
4
איפה יום הזיכרון למחמת אוסלו ?
ומה על חללי אוסלו  |  13/11/11 17:22
5
צריך יום זכרון לנרצחי אוסלו.
כנניהו המיסר  |  14/11/11 01:28
6
חנן וייס
אלטלנה  |  14/11/11 08:26
7
היו גם ראשי ממשלה טובים
יונני  |  14/11/11 08:35
8
אני מתגעגע לרבין ולא לשמאל ל"ת
אק  |  14/11/11 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אנדרי מטיאס
הלבוש צריך להיות מותאם לתנאי העבודה    בכל מבנה במפעל, בבית המלאכה וגם בבית הפרטי, יש לבדוק את אטימות הגגות וניקיונם    יש לחזק לוחות גג רופפים ולקשור חפצים המאוחסנים בחוץ
ד"ר דין עד-אל
מהם הניתוחים והטיפולים האסתטיים המומלצים דווקא בחורף? מהם יתרונות הקור כתורם להחלמה מהירה ולהפחתת תופעות לוואי? הזמן האופטימלי לשדרג את המראה שלך עם בוא החורף
רפי מן
הסיפור העגום של ערוץ 10 הוא תמצית הדילמה שבפניה עומדת תקשורת מסחרית במדינה דמוקרטית
יואב יצחק
בהחלטה חסרת עכבות מבקר השופט צבי כספי באופן חריג ביותר את השופטת (בדימ.) מיכאלה שידלובסקי-אור    כספי מערער על תבונתה המוגבלת כביכול כשופטת, מצביע על מה שנראה בעיניו כעדות בלתי מהימנה, וכותב כי בנסיבות אלה ליבו עם אלה שהתדיינו בפניה כשופטת בבית המשפט המחוזי    ביקורתו החריפה ניתנה במסגרת החלטה שיפוטית בקשת שידלובסקי-אור ואחרים לקבלת רשות להתגונן מפני תביעה שהגיש בנק לאומי גם כנגדה, כערבה
ד"ר סימה זלצברג-בלאק, ניו-יורק
התופעה של תעמולה אנטי-ישראלית ברחבי הקמפוסים בארה"ב אינה חידוש בעבורי, אך דברים שרואים מכאן לא רואים משם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il