X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזי קגן יועצת פסיכולוגית אונ' בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הכוונה למחלה המובילה בעולם המערבי - דיכאון דיכאון הינו הפרעה נפשית הגורמת לתחושות של עצבות, דכדוך, ייאוש וחוסר תקווה הטיפול הפסיכולוגי ולעיתים גם הרפואי, מצליחים לגאול אנשים רבים בעולם ממסע מיוסר ונוראי זה של מחלת העצב
▪  ▪  ▪
121 מיליון בני אדם חולים בדיכאון [צילום: AP]

כאשר נועה (שם בדוי) נכנסה לקליניקה שלי, פגשתי בבחורה צעירה בת 24, תל אביבית ויפה, העובדת במשרה המובילה אותה למסלול קריירה נחשק. נועה מחוזרת על-ידי גברים רבים וניהלה קשר שהופסק ביוזמתה לפני כשנה ומאז מבלה עם חברות ודייטים נחמדים. נועה מגיעה ממשפחה חמה ותומכת ונמצאת עם אחיה ושתי אחיותיה בקשר טוב ויציב. לכאורה, לנועה יש את כל מה שאדם נורמלי יכול לבקש ואפילו מעבר לכך.
"אני לא מאושרת", טענה נועה. "חיי חסרי טעם. נהגתי להיות בולדוזר ולאחרונה אני עייפה כל הזמן. מבלה שעות בשינה ואני מרגישה שאני כבר לא שנונה וחריפה כשהייתי. אני יודעת שכולם כבר חושבים שאני ממש לא מדהימה כמו פעם ואין לי כוח לקום בבוקר לעבודה. אבד לי הטעם להתרוצץ בין עבודה, חברים, בילויים ומשפחה. אני כבר לא רוצה לחיות...".
את משפטי "אני לא מאושר" אני שומעת רבות מצעירים ומבוגרים רבים המגיעים אליי לטיפול. הם מדווחים על רצון לברוח ולשכוח. מתלוננים על כך שחייהם ריקים מתוכן ובעיקר על כך שהם שוקעים בייאוש ושאינם מוצאים יותר סיפוק בקיים בחייהם.
ילד אחד קטן קרא לזה "מחלת העצב" ומאז אימצתי את המונח. הכוונה למחלה המובילה בעולם המערבי - דיכאון. דיכאון הינו הפרעה נפשית הגורמת לתחושות של עצבות, דכדוך, ייאוש וחוסר תקווה. ילדים, נוער ומבוגרים, עלולים לחלות בדיכאון והם חיים רוב הזמן בתחושה שהכל חסר טעם. הבעיה שבמקרים בהם אותם חולים בדיכאון אינם מאובחנים, הסביבה עשויה לראות אותם כעצלים, מפונקים שאינם מתפקדים, או כאנשים לא עקביים וחסרי אנרגיות.
ישנם אנשים אשר אצלם הדיכאון יכול להיעלם לתקופות קצרות ולתת אשליה כי לא יחזור שוב לעולם. ישנם אנשים אחרים שהדיכאון אצלם הוא הפרעה כרונית המלווה אותם במשך שנים ופוגעת בתפקודם. גם מחקרים מעולם הפסיכולוגיה וגם אלו מעולם הפסיכיאטריה, תומכים בכך שדיכאון קליני, אינו נפשי בלבד כי אם גם אורגני-ביולוגי. לאורך זמן, מצבם של החולים כרונית בדיכאון מתדרדר ויש צורך קריטי בקבלת טיפול תרופתי המשולב בטיפול פסיכולוגי.
חשוב לציין, כי תחושות ארעיות של עצבות עקב אירועים שאדם חווה בחייו, אינם בהכרח דיכאון. עצב ודכדוך הינם חלק חשוב מחייו של האדם הבריא העוזרים לו להתמודד עם אותם משברים.
להלן מאפיינים הנפוצים לבעיית הדיכאון:
  • מחשבות שליליות;
  • דימוי עצמי נמוך;
  • מצב רוח ירוד המלווה בעצבות;
  • ייאוש וחוסר תקווה;
  • קשיי ריכוז;
  • קשיי זיכרון;
  • רצון להינתקות מאנשים;
  • חוסר תיאבון;
  • קשיי שינה או לסירוגין שינה מופרזת;
  • אובדן הנאה;
  • חוסר שקט ועצבנות;
  • חולשה וחוסר אנרגיה;
  • מחשבות אובדניות.
דיכאון הינו הפרעה הגורמת לסבל רב למיליוני אנשים בעולם. ביולי 2011 התפרסם נתון מזעזע כי בעולם כולו חולים בדיכאון 121 מיליון בני אדם. חודש נובמבר אף הוכרז כחודש עולמי לדיון ושיח בנושא הדיכאון.
מחקר רב נעשה בתחום והחשוב מכל הוא שהדיכאון בר טיפול. הטיפול הפסיכולוגי ולעיתים גם הרפואי, מצליחים לגאול אנשים רבים בעולם ממסע מיוסר ונוראי זה של "מחלת העצב".

דף הפייסבוק של ד"ר סוזי קגן
הכותבת היא יועצת פסיכולוגית בכירה, בעלת קליניקה לטיפול משפחתי וזוגי, מובילה את תחום הטיפול באמצעות משחק בבית-הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן
תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החוק הכלכלי הבסיסי עובד: כשההצע גדל והביקוש יורד - מוזלות הדירות    האם המגמה תימשך? יש להמתין ולראות
ניב שטנדל
בלי משפחה, בלי פוליטיקאים ורק הערוץ הראשון העביר את העצרת לזכר יצחק רבין במלואה    16 שנים לאחר הרצח, נראה שהתקשורת איבדה עניין, השמאל השתלט על האירוע, והמחאה ניצלה את המעמד    גם אז הצופים בחרו בריאליטי
אנדרי מטיאס
הלבוש צריך להיות מותאם לתנאי העבודה    בכל מבנה במפעל, בבית המלאכה וגם בבית הפרטי, יש לבדוק את אטימות הגגות וניקיונם    יש לחזק לוחות גג רופפים ולקשור חפצים המאוחסנים בחוץ
ד"ר דין עד-אל
מהם הניתוחים והטיפולים האסתטיים המומלצים דווקא בחורף? מהם יתרונות הקור כתורם להחלמה מהירה ולהפחתת תופעות לוואי? הזמן האופטימלי לשדרג את המראה שלך עם בוא החורף
רפי מן
הסיפור העגום של ערוץ 10 הוא תמצית הדילמה שבפניה עומדת תקשורת מסחרית במדינה דמוקרטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il