X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הצופים מתלוננים על ריבוי עלילות, המבקרים טוענים שאבד הברק של העונה הראשונה והרייטינג צונח. אז איך קרה ש"אימפריית הפשע" זוכה לעונה שלישית? אור בר שלום מנסה לעשות סדר
▪  ▪  ▪

אימפריית הפשע ניצחה. את כולן. חודשיים לתוך עונת הסתיו החדשה של הטלוויזיה האמריקנית, כשסדרות מיוחצנות להדהים כמו the playboy club והמלאכיות של צ'רלי מבוטלות בלחיצת מקלדת, מקבלת האימפריה חידוש לעונה שלישית. המועד הנוח: הזמנה מוקדמת לעונה שלמה אחרי הפרק השלישי בלבד. בהחלט מהלך לא שגרתי במציאות ההוליוודית הנוכחית בה מעדיפים לחכות עד סוף העונה ואז למשוך עוד קצת.
האישור לעונה שלישית הוא יותר מהבעת אמון בסדרה עצמה, אלא איתות מרשת HBO על מקומה המרכזי בתעשיית הטלוויזיה האמריקנית. "אנחנו", הם בעצם אומרים, "יכולים להרשות לעצמנו".

למבינים בלבד

מנגד קמו כמה מבקרים חשובים שהתייצבו לימינה של האימפריה, מוכנים להגן על כל פגם שמבקרים אכזריים ינסו למצוא. טים גודמן, הכתב המוביל של ההוליווד ריפורטר, פרסם ביקורת משתפכת על העונה השנייה שבה טען: "כל מי שהתלונן על הקצב האיטי של האימפריה, הוא בוודאי מי שהתלונן על הקצב האיטי בהסמויה ובמד מן. סדרה גאונית שכזו צריכה לנצל את הכלים הטלוויזיונים שעומדים לרשותה ולבנות את העלילה בקצב שמתאים לה. כל הזרעים שנטמנו בסבלנות בעונה הראשונה, פורחים במלואם בעונה הזו והדמויות חדות מאי פעם.
המאבק בין תומפסון לג'ימי (מייקל פיט) בן טיפוחיו, הוא עשיר ומורכב ויוביל אותנו לשיאי טלוויזיה שטרם נראו פה". וורן גיי מניוזוויק העז להשוות בין מד מן ל"אימפרית הפשע" וקבע: "שתיהן סדרות בולטות עם שתיקות רהוטות והרחוקות מסיום. התחקיר התקופתי ראוי לתשבוחות, הדיוק בפרטים מרהיב ויותר מכל - מעל שתיהן שרויה תחושת רדיפה ההולכת ומתעצמת ככל שהעונות מתארכות והתחושה הזו היא מה שמנחה את גורלן של הדמויות".
אז איפה נמצאת האמת? אי שם באמצע. האימפריה התייצבה לעונה שנייה (שאושרה אגב אחרי שידור פרק הפיילוט באמריקה. אם כבר מדברים על החלטות מהירות) כשהיא מלווה ביחסי ציבור מאסיביים, קהל מעריצים יציב וציפיות בשמיים. אחרי 12 פרקים שגררו מספר דו-ספרתי של מיליונים למסך ועידכון מחדש של תו התקן לשחזור תקופתי ואומנותי, היה ברור שיהיו אנשים שיתאכזבו. לא סתם משווים אותה בביקורות לשובר שורות, הסמויה ו"מד מן" (למרות שבניגוד לשלושתן, "אימפרית הפשע" מעולם לא הייתה סדרה של מבקרים בלבד). גם היא נאלצת ללמד את הצופים שלה ערכים חדשים שיהפכו לחלק מהנורמה רק בעוד כמה שנים: ריבוי עלילות, משקל רב לדמויות המשנה, סיפורים שאינם נעים תמיד בקו לינארי והתפתחות איטית ומהורהרת שנפרשת לאורך פרקים רבים ולא תמיד מסתיימת בקליפ האנגר טלנובלי.
הרעננות, הסקסיות והמקוריות עדיין שם (תנו אמי לפאז דה לה חוארטה), פשוט התרגלנו ואנחנו מצפים ליותר. יותר אלימות, יותר עומק, יותר דיאלוגים מהודקים, יותר מופעים מרובבי משתתפים ויותר כתיבה משובחת וסצנות עוצרות נשימה. אחרי הכל, זאת אשמתם. הם הרגילו אותנו לקבל את הטוב ביותר.

פלקט חסר תוכן

הבשורה על חידוש לעונה שלישית מגיעה ליוצרים של "אימפריית הפשע" בתזמון הכי נכון שיש. למרות באזז אדיר, שמונה פרסי אמי ותקציב שמתחרה רק בטרה נובה של סטיבן שפילברג - הסדרה החלה לאבד גובה. הרייטינג לא משתווה לעונה הראשונה (2.9 מיליון צופים בפרק השלישי לעומת 10.7 מיליון בפרק המקביל אשתקד), הצופים האדוקים מתלוננים על ריבוי עלילות ודמויות משנה שמזכירות את הימים הרעים של "אבודים", וחלק מהמבקרים יוצאים נגד איבוד הברק והתעוזה שהפגינה התוכנית בעונה הראשונה.
"למה הדרמה הבולטת של HBO מזכירה לי חליפה מחויטת, תפורה על-פי מידה וריקה מתוכן?", שאלה אמילי נוסבאום, מבקרת הטלוויזיה של הניו-יורק טיימס. "הכל כל כך יפה ונוצץ, אבל אין שום עומק. נאקי תומפסון, רגיש, מבריק, טוב יותר מכולם. זה נהדר. אבל למה להפוך את כל הסביבה שלו לשטוחה וחסרת אישיות. הם פשוט פלקטים". נוסבאום מציינת גם את השימוש במוזיקה נוסטלגית כדי לתת לאירועים מימד אירוני ("ממצה את עצמו בפעם השלישית"), ומציינת ביובש כי רוב הסצנות נראות כמו וידאוקליפ אינטלקטואלי ויומרני.
גם פיליפ מאסיק (Maciak) מ-Slant magazine קובל על התדרדרות הסדרה: "העונה הראשונה נראתה כמו טיוטא מצוינת לטלוויזיה מעולה. היו בה דמויות טובות, שחזור תקופתי מצוין ורצון להעיז. הייתי סקרן לראות אם הם ישתפרו ויגשימו את עצמם בעונה השנייה. החדשות הטובות - חלק מהדמויות זכו להרחבת תפקידם. החדשות הרעות - החלקים החלשים מהעונה הראשונה נשארו איתנו והם מושרשים עמוק יותר. סטיב בושמי עדיין מרגיש כמו ליהוק לא מדויק בתפקיד, והמאבק שלו עם הסוכן נלסון לא עובר מבחינת אמינות. זה אמור להיות מאבק אמביוולנטי מפואר ובנתיים הוא קצת מדשדש".

תאריך:  14/11/2011   |   עודכן:  14/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אימפריית הפשע" מסרבת לשקוע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל מה איתנו ,אור בר-שלום ??
טומי טייטלבאום  |  14/11/11 22:33
2
אבל מה איתנו ,אור בר-שלום ??
טומי טייטלבאום  |  15/11/11 01:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה עשת
לטיפול בארומה-תרפיה השפעה כלל-מערכתית בהחדרת החומרים הפעילים מהעור פנימה ובשיקום עמוק של הרקמה, ולשמנים האתריים השפעה ישירה על מערכת העצבים, דרך חוש הריח    הם מעוררים אופטימיות, מוטיבציה וכוח רצון, מפחיתים סטרס ומחזקים את כוחות ההתמודדות של הגוף והנפש לטווח הארוך
ד"ר סיגל שקלאי
בכל שנה מתגלים בישראל כ-30 אלף חולי סוכרת חדשים    הגישה הרווחת כיום, הינה שיש לטפל בסוכרת בצורה אינטנסיבית כבר בשלביה הראשונים כדי להאט את קצב התקדמותה ולמנוע התפתחות סיבוכים
ד"ר סלביו בריל
ממחקרים עולה, כי 17% מהאוכלוסיה בגיל 18 עד 65 ו-50% מהאוכלוסיה מעבר לגיל 65, סובלת מכאב כרוני, מתוכם 12% סובלים מכאב עז ביותר בכל רגע נתון    לרגל שבוע הכאב, להלן הסבר מקיף על עקרונות הכאב
עליס בליטנטל
המחזה "האב" מאת אוגוסט סטרינברג, העולה בבית צבי בימים אלה, הוא ללא ספק הצגתו של יגאל זקס    כבימאי ההצגה והשחקן הראשי, הוא בנה הצגה למופת מהחומר של אבי התיאטרון המודרני, והעצים את היצירה תוך כדי מיצוי כל כשרונותיו ויכולותיו כשחקן ובימאי באופן המירבי    הוא משמש כלי ביטוי הכי טוב שאפשר לכאביו הפרטיים של סטרינדברג
ד"ר סוזי קגן
הכוונה למחלה המובילה בעולם המערבי - דיכאון    דיכאון הינו הפרעה נפשית הגורמת לתחושות של עצבות, דכדוך, ייאוש וחוסר תקווה    הטיפול הפסיכולוגי ולעיתים גם הרפואי, מצליחים לגאול אנשים רבים בעולם ממסע מיוסר ונוראי זה של מחלת העצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il