X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אחרי שבועיים של אהבה בכפייה ואלמונים שמספרים על חיי המין שלהם, אי-אפשר שלא לתהות אם מספיק להגיד לצופה הישראלי "סקס" כדי להביא אותו אל המסך מי יציל את ערוץ 10?
▪  ▪  ▪
יוסף ומיטל בן לולו. סקס בטלוויזיה באישור הרב [צילום מסך-עכבר העיר]

יוסף ומיטל, זוג דתי המשתתף בסדרה החדשה "61 ימים של אהבה", לא אוהב את המונח "סקס". הם אומנם חזרו בתשובה, והכירו עוד בימי ההוללות החילונית, אבל כעת הם לא מרגישים בנוח במחיצת הטרמינולוגיה הזו. הם מעדיפים "מצווה", במלעיל. זו לא מכבסת מילים מזוייפת, אלא באמת מושג שמסמל מבחינתם ערכים אחרים מאלה שנקשרים בתודעה החילונית עם המילה "סקס". סמנטיקה היא עניין חשוב.
"61 ימים של אהבה", למשל, מוכתרת על-ידי יוצריה, משתתפיה ויחצ"ניה כניסוי. במסגרת הניסוי הזה, נבחרו חמישה זוגות ישראלים והתבקשו לקיים יחסי-מין במשך 61 ימים (וליתר דיוק, לילות) רצופים. הבחירה במושג המדעי "ניסוי", שטומן בחובו אלמנטים מסוימים של יסודיות, מקצועיות ובקרה, לפרויקט טלוויזיוני שנתון לסד של לחצים, שיקולים דרמטיים ואינטרסים מסחריים, היא בעייתית בלשון המעטה. זה רק עוד סימפטום של הריאליטי ושל הדוקו-ריאליטי, שמנסים לעטות על עצמם אצטלות דוקומנטריות כדי לעבור במסננות האיכות של הרגולטור כסוגה עלית. לפעמים זה גם מצליח, ובסדרה שמגדירה את עצמה כדוקו-ריאליטי יש לא רק ריאליטי, אלא גם דוקו. לפעמים זה סתם יומרני.

דוקו שמוקו

מוקדם עדיין לשפוט כמה דוקו יש בדוקו-ריאליטי שנקרא "61 ימים של אהבה". בסך-הכל, עברו קצת פחות משבועיים, ולמעשה - פרק אחד, שעוד לא ברור ממנו עדיין כמה דוקו יש כאן, אבל אין ספק שיש כאן ריאליטי - מצלמות ביתיות שמתעדות אנשים בחייהם הפרטיים, על כל המשברים שלא ממש קשורים לסקס. יכול להיות שבתום 61 ימי האהבה האלה, נלמד משהו מ"הניסוי". יכול להיות שסתם נשאר עם העין בחור ההצצה.
ולא רק שנשאר כך עם העין, אלא גם נשאר כשחצי תאוותנו בידינו. רק חצי תאוותנו, ולא החצי השני, וגם לא שום איבר אחר. משום שב"61 ימים של אהבה" לא תראו אפילו יום אחד של סקס. אפילו לא מצונזר. אפילו לא מרומז. אפילו לא כמו ב"2.3 בשבוע". תשמעו דיבורים על סקס - או על "אהבה" או "מצווה", תלוי באיזה זוג נתקלתם - אבל לא תראו דבר. תצטרכו לפנטז.
כי הרי מדובר בתוכנית שממילא לא מתעניינת בסקס - היא מתעניינת בהשלכות שלו על חיי היומיום. כיוון שבניגוד לניסוי מן המניין, בניסוי הזה אף אחד לא ממש הגדיר מה המטרות, מה הנחת המחקר. אם אתם שואלים אותי, הניסוי האמיתי פה הוא בהרגלי הצפייה בטלוויזיה - האם מספיק להגיד לצופה "סקס" כדי להביא אותו אל המסך.

לסבול, להצטלם, לאהוב

הינה עוד משהו מעניין לגבי שפה - שימו לב לשמה של הסדרה. היא אינה נקראת "61 ימים של סקס", או "61 ימים של יחסי-מין". היא נקראת "61 ימים של אהבה". אבל הזוגות המשתתפים בה לא נדרשים לגלות אהבה במשך 61 ימים רצופים. הם נדרשים לשכב. אוהבים, לא אוהבים - תעצמו עיניים ותשכבו.
הבחירה הזו מעניינת. היא מעניינת, מכיוון שגם עם 2.3 בשבוע, בחר ערוץ 10 באותה שיטה חמקנית - שם זהיר שמסתיר מאחורי הסדינים פעילות מינית ערה. אולי הם חוששים להצטייר כזולים מדי או כבוטים מדי. אולי הם פוחדים לפגוע באלמנט הדוקו שטמון בתוך סוגת העל, דוקו-ריאליטי. ואולי זהו רון כחלילי, יוצר הסדרה, שרוצה לומר לנו בכך משהו על הקשר שבין סקס לאהבה. קשר שאפילו לדברי אחדים ממשתתפי התוכנית, אינו הכרחי או מובן מאליו.
תשאלו למשל את קלמונטין. אצלה בבית לא אומרים "סקס". כשהפסיכולוג משתמש במילה הזו, היא מאיימת "לעוף עליו". היא לא עושה סקס. היא עושה אהבה, בדיוק כמו שמציע שם הסדרה. אם האהבה שהיא עושה צוננת וזעופת פנים כמו זו שהיא מרעיפה על בעלה על ספת הפסיכולוג, אני כבר לא יודע מה זו אהבה, ומה קרה לכל החום והרומנטיקה שהיו אמורים ללוות אותה.
תשאלו למשל את הילה. היא מספרת בבוקר על הסקס באותה מידת התלהבות שבה פקיד הבנק מדווח לך על מצב האוברדראפט. כל העניין נראה כטרדה כל-כך גדולה עבורה, עד שלא ברור איך התגלגלה לניסוי הזה מלכתחילה. לאור הדינמיקה שלה עם בעלה, זה מוזר אף יותר. נראה שיהיה קל יותר לגרום לאהוד ברק ולגבי אשכנזי להתחבק מאשר לשני אלה להזדווג במשך שבוע.
אחרי שבועיים של אהבה מוטלת בספק, לא ברור עדיין לאן היחסים האלה הולכים. אחרי שבועיים של אהבה בכפייה, לא ברור איך בדיוק הסקס קשור לכל העניין, ובמה הוא הועיל או הזיק למערכות היחסים הבריאות יותר ופחות המוצגות בסדרה. אחרי שבועיים של וידויים של אלמוניים שמספרים על חיי המין שלהם, לא ברור למה הם צריכים את זה, למה הצופים צריכים את זה, וכמה עמוק לפרטיותם של אנשים זרים עוד יצליחו המצלמות לחדור. כמה באמת רחוק היום שבו "61 ימים של אהבה" יהפכו ל"61 ימים של סקס", ככה, בוטה, בפרצוף, מול המצלמה, אנשים מן הישוב מתגפפים מתחת לסדינים כמו שחקני טלנובלה מן המניין? טוב, לפחות אז אף אחד כבר לא יקרא לזה ניסוי.

61 ימים של אהבה, שלישי, 22:00, ערוץ 10
תאריך:  16/11/2011   |   עודכן:  16/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
61 ימים של אהבה: ואף יום אחד של סקס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרבבבבבבבבבבבבבבבב
רועה ............  |  17/11/11 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
תפקיד הנסיגה הוא להאיר על-ידי אירועים שונים בעיות שהיו תמיד, אך בזמן רגיל יש נטייה להתעלם מהן. בתהליך הנסיגה הבעיות שהודחקו או הקלקולים שלא הורגשו יוצאים החוצה
עליס בליטנטל
מחזהו של פדריקו גרסיה לורקה "ירמה" מצליח להרטיט בכל הפקה שלו    הפעם, עם צוות שחקנים בתחילת שנה ג' - לא יאומן איך הם מצליחים לרגש ולטלטל את הצופים בעוצמת משחקם    בניווטה של הבימאית אתי רזניק, ההצגה עולה לספירות גבוהות, והשחקנים הצעירים זוכים אף הם לחוויה ממדרגה ראשונה
רפי מן
"השאלה הניצבת בפני המחוקק המודרני היא מהו המחיר שיכולה חברה דמוקרטית לשלם תמורת ביעור הנגע הזה של לשון הרע? הצריך המחיר להיות סתימת הפה?"    חקיקת חוק לשון הרע, 1965-1962
אבינדב ויתקון
ישראל מקדמת במרץ את ים המלח בתחרות 'שבעת פלאי עולם הטבע' שתוכרע בעוד שבועיים, אך בעשרות השנים האחרונות היא ייבשה את מימיו באופן הרסני. רק כעת נזכרה הממשלה לשבור את הראש מי ישקיע מיליארדים בקצירת המלח בבריכות. האם זכייה בתחרות תציל את רצועת התכלת? אחד מרעיונות ההצלה: בקבוק מים ענק מטורקיה
דוד חרמץ
ספק רב אם שביתת ארבע השעות שקיימה ההסתדרות תשפר את מצבם של עובדי הקבלן. אומנם שר האוצר הבטיח להילחם בתופעה, אך מי ערב לכך שהסכומים הגבוהים יותר שתשלם הממשלה לקבלנים יגיעו לעובדים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il