X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפקה מענגת [צילום: אייל לנדסמן]
ביקורת: 'פרפרים הם חופשיים' - מחזה מבריק
"פרפרים הם חופשיים" בתיאטרון בית צבי ברמת גן הוא מחזה מצוין ומבריק. הנוסח העברי של ההצגה משתמש בשפה נכונה ומשובחת, בהתאם לאופי המחזה. הביצוע הנוכחי הוא נפלא, מרגש ופשוט חוויה

"פרפרים הם חופשיים" המועלה בתיאטרון בית צבי ברמת גן הוא מחזה מבריק והביצוע שלו הוא מעולה ומרגש. אין ספק, כי ההפקה המועלית בבכורה על-ידי שחקניו הצעירים של בית צבי היא פשוט מושלמת ומהווה קורת רוח, מענגת ומרשימה.
המחזאי והתמלילן האמריקני ליאונרד ג'רש כתב את המחזה ב-1968 והוא הועלה בברודווי שנה לאחר מכן וזכה להצלחה מדהימה. ב-1972 הופק המחזה לסרט קולנוע בהשתתפות גולדי הון . איילין הקרט שגילמה את דמות האימא זכתה בפרס אוסקר המשנה וגם בגלובוס הזהב ובפרס האמי על משחקה. ג'רש מת בלוס אנג'לס לפני 9 שנים בגיל 80 בשל סיבוכי שבץ מוחי.
עלילת המחזה עוסקת בדון, עיוור צעיר ומוכשר שעזב את בית אמו ובא לחפש את מזלו בעיר הגדולה כזמר ומוזיקאי יוצר. דון שוכר לעצמו דירת סטודיו בוהמיינית ועורך היכרות עם ג'יל שכנתו היפה והזרוקה שמגלה כי הוא עיוור. למרות הרתיעה הראשונית שלה, הכימיה ביניהם מביאה אותם לקשר רומנטי הנקלע לקשיים כאשר אמו של דון, סופרת מכובדת ושמרנית, הבטוחה שבנה לא יכולה להסתדר בלעדיה, מגיעה לביקור מפתיע, וללא התרעה, כדי להמשיך ולנהל את חייו. העלילה מתפתחת ויש לה כיוונים מפתיעים עד לסיום המרגש.
שירן לגזיאל מגלמת את ג'יל המשתוקקת להיות שחקנית ובכל מחיר. ג'יל אומנם רק בת 19 אבל כבר הספיקה להיות נשואה 6 ימים עד לגירושיה והיא מעין היפית, זרוקה וחופשית. שירן לגזיאל מצליחה לגנוב את ההצגה ולהגיש תפקיד ראשי מושלם. הדמות שהיא מעצבת היא מעולה, מרגשת עד דמעות (וגם היא בעצמה נכנסת לתפקיד ודומעת) . שירן מוכשרת ביותר, הקלילות שבה היא משחקת והעוצמה של המשחק היא פשוט חוויה תיאטרלית נדירה.
דודו אבגי כדון מצליח להעביר את דמותו של הצעיר העיוור בצורה טובה מאוד ומשחקו ראוי ומשובח.
שיר זלינגר היא גברת בייקר, אימו של דון, הרגילה לנהל את חייו ומשחקה הוא מוצלח ביותר, אמין ויש לה כישורי משחק מצוינים.
אלעד קונפינו מגלם את ראלף הבימאי ומשחקו הוא מעולה במיוחד. הוא מעביר את הדמות הנאלחת בצורה מושלמת. (אלעד משחק גם את דון בקאסט השני של ההצגה והפערים בין אופי הדמויות הם אדירים , אך נראה שאלעד הוא שחקן מוכשר המצליח בכך בצורה טובה מאוד).
הנוסח העברי של ההצגה הוא של שלומי מושקוביץ על-פי תרצה אתר והשפה היא נכונה ומשובחת, בהתאם לאופי המחזה. כדאי היה להקפיד ולוודא שג'יל תשתמש במילה הלוויה ולא במילה "לוויה", השגויה.
הבימוי של שרית הררי הוא מצוין עד לפרטים הקטנים. שרית הצליחה ללהטט עם השחקנים המוכשרים ולהפוך את המחזה לקולח ומרתק, קומי ומרגש.
התפאורה של זאב לוי היא יפה ומוצלחת. התאורה של דולב ציגל נאותה, אך בשל תקלת תאורה שבעטייה חל איחור בתחילת הערב והבזקי אורות משונים והחמצות מיקוד תאורה נוספות, קשה להעריך אותה כהלכה.
עיצוב התלבושות של לירון מינקין הוא מעולה. הבגדים מתאימים לעלילה וייתכן שפוגמים קצת בדמותה של האימא, אך הם מדויקים.
הסטודנט גד בן משה מרימון אחראי למוזיקה הנאה.
זיו מאיר אחראי להדרכת הטקסט והשחקנים מעבירים אותה כהלכה ובהצלחה מרובה.
"פרפרים הם חופשיים" הוא מחזה מצוין והביצוע הנוכחי בבית צבי הוא נפלא, מרגש ופשוט חוויה.

ביצוע מרגש [צילום: אייל לנדסמן]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  29/11/2011   |   עודכן:  29/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת: 'פרפרים הם חופשיים' - מחזה מבריק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
פשוט לא יאומן! הקומדיה של ניל סיימון "אסיר בלב העיר" כאילו נכתבה בימים אלה, ונועצת את חרבה המדגדגת בבעיות שהכי מעסיקות אותנו ואת העולם כיום. הכלכלה הקורסת, האדישות של בני האדם איש לרעהו, והזלזול בכל היקר ובזכויות הפרט, כל המטרדים המוציאים אדם מדעתו. להיכן נעלמה הדאגה לזולת, למה כולם כל-כך אנוכיים ואגרסיביים?
אורן פרסיקו
אחרי שחברת החדשות שבה הוא מועסק נאלצה להתנצל באופן מתרפס בפני שלדון אדלסון, סירב עיתונאי ערוץ 10 להתנצל בפני פרשן "ישראל היום" על שכינה אותו "עיתונאי מחורבן" במהלך כנס אקדמי
ראובן לייב
במסעדה החדשה של הרשת האיטלקית הוותיקה שבסינימטק התל אביבי מגישים קינוח בלתי-מזוהה תחת השם היומרני של אזור החוף המקסים, אמלפי, שבארץ המגף. אבל חוץ מהקינוח המשונה שמוגש בה ושאליו מתווספת גם פסטה קמצנית כמנה עיקרית, מצאנו בכל זאת גם כמה דברים טובים
אורית מקלר
מגוון תרגילי איזון יעזרו לנו להתחסן ויאפשרו תנועה חלקה של האנרגיה בתוכנו, ואף יאפשרו תמיכה במערכת ניקוי הרעלים וחיזוק מערכת החיסון
רפי אור
רצוי שאריח על קירות ימשיך עם הקווים של הקרמיקה ברצפה    בידקו שרמת העמידות בשחיקה גבוהה מ-4, במיוחד בחיפוי הריצפה    ציירו עם טוש על האריח, וודאו שנמחק בקלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il