X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בלב חצי האי יוטלנד שבדנמרק משתרעת על פני יותר מ-40 דונם עיר זעירה בגובה הברך, כשצריחיה מגיעים עד לגובה האף. העיר המיניאטורית בנויה מיותר מ-42 מיליון לבנים זעירות וססגוניות. לרוץ עם הילדים בחופשה הקרובה
▪  ▪  ▪
לגו. עולם מורכב [צילום: מורג ביטן]

בלב חצי האי יוטלנד שבדנמרק משתרעת על פני יותר מ-40 דונם עיר זעירה בגובה הברך, שצריחיה מגיעים עד לגובה האף. זוהי לגולנד המיניאטורית, שבנויה מיותר מ-42 מיליון לבנים זעירות וססגוניות של לגו. ממש כמו מאדורודאם, העיר המיניאטורית של הולנד, שכאילו הועתקה ליוטלנד, שופרה, הורחבה, ונבנתה כולה בלבנים הזעירות המיוצרות במפעל הדני.
היה זה דקורטור חביב של חלונות-ראווה שהגה לראשונה את הרעיון עוד לפני חמישים שנה. עד מהרה מימשה חברת "לגו" את חלומו, הלכה למעשה. היא מימנה את הפרויקט האגדי ברכישתה של פיסת-קרקע גדולה בליבו של שדה מוריק. היצירה המופלאה הניעה סקרנים רבים לבקר במפעל לייצור הלגו, כשהם מפריעים תוך כך לעבודה הסדירה בו. מאז גדל המפעל והתפתח עשרת מונים, ומישהו אפילו הצליח לחשב שאילו הונחו הלבנים הזעירות של לגולנד אחת על גבי רעותה - הן היו מגיעות לחלל, לגובה של יותר מ-3,000 ק"מ.
תצוגות מרהיבות
בין השאר יש בלגולנד נמל-תעופה, ומן הטרמינל שבבניינו הראשי יוצאים שרוולים היישר אל פתחי המטוסים החונים ברחבה. אחת לכמה דקות יוצא ממגדל הפיקוח מטוס של חברת התעופה הדנית, סא"ס, אל מסלול ההמראה. אלא שהמטוס לא מצליח להמריא, משום שהספק המנוע שלו נמוך מדי. כבל-מתכת דקיק, החבוי ברחבה ובמסלול, משדר למטוס אותות-רדיו, המכוונים את תנועתו, ואילו 23 מטוסים אחרים חונים ברחבה, כשנוסעים עולים ויורדים בהם, יוצאים אל המסלול וחוזרים ממנו.
נמל התעופה עצמו, הממוקם בתוך פארק ענק, נבנה מקרוב למיליון וחצי לבנים של לגו. מדינות שונות תרמו לו תצוגות משלהן. גרמניה, למשל, תרמה נוף כפרי וטירה עתיקה, עם גברים ונשים, כרכרות וסוסים; נורבגיה, לעומתה, תרמה כנסיית-עץ עתיקה ובתי-איכרים, ואילו הולנד תרמה נמל הומה ופעיל, עם ספינות שעוגנות בו, כשהן מעמיסות ארגזים ושקים, ומפליגות לדרכן.
אפשר להלך בפארק במשך שעות והעין אינה שבעה מראות. כל העת נוספים מבנים חדשים, אנדרטאות ופסלים של דמויות מפורסמות. ויש גם רפליקות מדויקות של מבנים נודעים מאירופה, מאסיה ומאמריקה. מי, שלמשל, אין באפשרותו להגיע לטאג' מאהל המקורי שבהודו - יכול לצפות בלגולנד בהעתק מדויק שלו, אם כי מוקטן כמובן.
מלא אקשן
לגולנד קנתה את עולמה כפארק תוסס ומלא אקשן. תזמורות של נשפנים ונשפניות במדים צבעוניים חולפות כל העת בשבילים וברחובות שלו; רכבות זעירות ומכוניות-שעשוע מסיעות את הילדים ואת הוריהם. מסעדות, מזנונים, ומדי יום פועלים, נון-סטופ, סניף-דואר ומרכז-הדרכה של "לגו", למן הפתיחה ועד לנעילה.
אחד הפסלים הגדולים במיוחד והראוי לתשומת-לב הוא זה של "הפר היושב" - הצ'יף האגדי של האינדיאנים באמריקה. משקל הפסל, העשוי לבני לגו, טונה ו-700 קילו, כולל המקטרת והנוצות. הפסל מתנשא לגובה של 12 מטרים ועשוי מיותר ממיליון לבני לגו.
ביום של גשם חורפי נסים המבקרים אל הביתנים הגדולים של הפארק. יש בהם תצוגות נפלאות, כמו מוזיאון-צעצועים ובובות עתיקות, בנות מאות שנים. מבקר מבוגר יזהה ביניהם, בנוסטלגיה ובהערצה, צעצועים שנמנו עם נוף-ילדותו: ממטבח זעיר, על כל ציודו, ועד למכונית-כבאים אדומה, עם פעמון-נחושת בחזיתו.
אבל התצוגה המדהימה ביותר היא דווקא זו הזעירה מכולן: ארמונם של אוברון וטיטניה, גיבורי "חלום ליל קיץ". מסתבר שאדון בריטי, סיר נוויל וילקינסון, עיצב ובנה לבתו, במשך 25 שנים, ארמון מיניאטורי, שגודלו כראש-סיכה בלבד ושכל חדריו ואולמותיו מעוצבים ומצוידים, עד לפרט האחרון שלהם. בולטת במיוחד טבעת-נישואין עשויה מזהב על אצבע-ידה של המלכה טיטניה. קוטרה רק 0.8 מילימטר, ובתור שכזו היא נחשבת לטבעת הקטנה ביותר בעולם.

תאריך:  29/11/2011   |   עודכן:  29/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
מצב הכוכבים הכללי בשמיים לשבוע זה - שינויים ורצון לשבירת מסגרת
איתמר לוין
שופטת השלום בנצרת, לילי יונג-גופר, הולכת לקראתו של נאשם בתקיפת רופאה ומוכנה לשחרר אותו למעצר בית. רק אחרי שהיא תופרת את כל הפרטים והתנאים, מספר הסניגור שמרשו זקוק לאספקת מתדון. למזלו, יונג-נופר מסתפקת בביטול מיידי של החלטתה ואינה נוקטת נגדו באמצעים
חיים נוי
"פרפרים הם חופשיים" בתיאטרון בית צבי ברמת גן הוא מחזה מצוין ומבריק. הנוסח העברי של ההצגה משתמש בשפה נכונה ומשובחת, בהתאם לאופי המחזה. הביצוע הנוכחי הוא נפלא, מרגש ופשוט חוויה
עליס בליטנטל
פשוט לא יאומן! הקומדיה של ניל סיימון "אסיר בלב העיר" כאילו נכתבה בימים אלה, ונועצת את חרבה המדגדגת בבעיות שהכי מעסיקות אותנו ואת העולם כיום. הכלכלה הקורסת, האדישות של בני האדם איש לרעהו, והזלזול בכל היקר ובזכויות הפרט, כל המטרדים המוציאים אדם מדעתו. להיכן נעלמה הדאגה לזולת, למה כולם כל-כך אנוכיים ואגרסיביים?
אורן פרסיקו
אחרי שחברת החדשות שבה הוא מועסק נאלצה להתנצל באופן מתרפס בפני שלדון אדלסון, סירב עיתונאי ערוץ 10 להתנצל בפני פרשן "ישראל היום" על שכינה אותו "עיתונאי מחורבן" במהלך כנס אקדמי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il