X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להקת פילובולוס [צילום: יח"צ]
פילובולוס - פלא של יצירה
לבכורת התוכנית החדשה שלה - "SHADOWLAND" - ארץ הצללים", בחרה להקת "פילובולוס" לפתוח דווקא בישראל את הסיבוב הבינלאומי ואין זו "עוד" הופעה של להקת מחול כלשהי הלהקה האמריקנית החוגגת 40 שנה להיווסדה, יצרה תוכנית חדשה ומפתיעה גם את המבינים והידענים בתוכנו הדגש בהופעת המולטי-מדיה הזו הוא על השימוש בצלליות. אבל לא רק קרקס, מוזיקה, מסכים ויצירת פיסול מודרני תוך שימוש בדמויות

שנתיים וחצי יוצרת ומופיעה הלהקה הצעירה והתוססת הזו ביחד, כשאת הרעיונות המדהימים לסיפור העלילה של המופע חיברו יוצר "בוב ספוג" סטיבן באנקס, וקבוצת יוצרים מתחומים שונים, בהם המוסיקאי דיוויד פו, הבימאי איתמר קובובי, רינה יארובסקי, מאט קנת הרקדן והכוריאוגרף, ובמיוחד תרמו מדימיונם וכושר יצירתם כל צות הרקדנים/אקרובטים/שחקנים.
על הבמה הגדולה של היכל האמנויות בהרצליה, סיפרו המופיעים בתנועות גופם, בהתפתלויות הבלתי רגילות ובחיבור הכה זורם בין כולם, את סיפורה של ילדה וחלומה. הנערה, (מולי גאולר הכה ייחודית, רקדנית מחול קלאסי ועוד) שהוריה מתייחסים אליה עדיין כילדה, ומוצאת דרור למחשבותיה תוך שקיעה בחלום (כמו דורותי ב"הקוסם מארץ עוץ"). בחלומה, היא רואה משהו מאיים מתקרב, ומסתבר שזה הצל של עצמה. קיר חדרה מסתובב, והיא נבלעת מאחורי המסך, ויוצאת למסע גילויים מדהים, כמו ב"עליס בארץ הפלאות”, או כמו ב"האריה, המכשפה וארון הבגדים”. הדימיון מאפשר דרור למחשבות, כמו גם דרור ליצירתיות של היוצרים.
המסע של הילדה-הנערה חושף אותה ליצורים מוזרים, לפרופורציות הגדלות ומתמזערות לחלופין, שצורותיהן בהתמזגותן יוצרות ממש פסלים בסגנון מודרני ועכשווי כאחת. כל הזמן יש התרחשויות. הדרמה לא חדלה לשניה, גם אם כדי להפיג את המתח יש קטעים בהילוך איטי. היצורים המשונים לעיתים מפחידים ומאיימים, ולעיתים ידידותיים. ביניהן מפלצות; שפים אפריקנים המבקשים לבשלה בתוך הדוד הרותח, שזה הקטע הכי מרנין ומרגש; יד ענקית שהופכת אותה לילדה עם ראש כלב, ובהמשך, הפגישה שלה עם קנטאור, חציו אדם וחציו התחתון סוס - שוב ציטוט מהמיתולוגיה היוונית. בכלל, הציטוטים והשימוש בקודים תרבותיים - מרובים מאד, כמו השימוש בצלליות שמזכיר את עבודותיה של קארה ווקר ברטרוספקטיבה שלה במוזיאון ויטני, והם שמעניקים את העושר הרוחני לוויזואליה הכה מצודדת. כל תנועה או בליטה במופע הופכת משמעותית ומגרה את דימיון הצופים. כשכמה דמויות מתלכדות לאחת - נוצר פסל.
כל הרקדנים יפים וחטובים, משכילים ובעיקר - אתלטים כמו דרק סטראטון, שעשה הסבה מכדורסל למחול, ובעלי ניסיון ב"ברייק דאנס" מילדותם, גם אם לכולם תואר אקדמי מאוניברסיטאות שונות. או כריסטופר גראנט בעל הקוביות, שגופו נראה יותר כמו של דוגמן צמרת מאשר של רקדן, ואת גמישותו הבלתי תיאמן רכש בנערותו במופעי רחוב של היפהופ וברייקדאנס. דיימון האניקט, הדאנס-קפטן, בעל כמה תארים בלימודים רב תחומיים ובמוזיקה, כמו גם באמנויות לחימה. מורגן האוטון מסיאטל, בת' לואיס הבלונדית היפה מג'ורג'יה, קריסטל באטלר שרעמתה הבלונדית הופכת למצנפת שף מאיים מאחורי המסך בצלליות. היא, דרך אגב, הצטרפה לפני שבועיים וחצי ללהקה כשנקראה לדגל. ג'סטין נוריס, שגילה את אהבתו למחול רק בגיל 17, ולורן ילאנגו, שהיא מראשוני היוצרים של "ארץ הצללים".
כל החבורה המלהיבה הזו, בעזרת צוות היוצרים המקורי, מעלים כאן הופעה מהפנטת ומסעירה, שאין להשוותה ל"תיאטרון השחור" או ל"קרקס השמש". זהו עושר כזה של רעיונות תוך שימוש בכל הטכניקות של כ"כ הרבה תחומי אמנות - מולטי-מולטי-מדיה -שממש אסור להחמיץ את אחת מהופעותיהם בהרצליה, חיפה ובכל הארץ.
קסם של הופעה, פלא של ממש.

תאריך:  01/12/2011   |   עודכן:  01/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פילובולוס - פלא של יצירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פילובולוס
מאוכזבת  |  3/12/11 22:10
2
למאוכזבת
alice  |  5/12/11 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בשנת 2003 הוגשה תלונה אתית נגד עוה"ד יהודה רסלר ויורם אבירם. ללשכת עורכי הדין נדרשו חמש שנים תמימות עד שהשניים הועמדו לדין - אך בסופו של דבר נמחקה הקובלנה על הסף, בשל השיהוי הכבד בהגשת התלונה. רשלנות של הלשכה? זלזול במתלוננת? יחס מועדף לעו"ד ידוע? כל התשובות אפשריות
שולמית קיסרי
בתל אביב, במלון הרודס, משורת המלונות הוותיקים שלאורך החוף המקסים של תל אביב, במלון המחודש, יש מסעדת צהריים לאורחי המלון ובעיקר לאורחים מבחוץ עם מאכלים שחלקם מופיעים בתפריט תחת הכותרת "בן יהודה שטראסה" ומאכלים "של פעם"
חגית כהן
הסיטקום הישראלי דוחה (אותי) משום שהוא דומה מדי למציאות. רק אצל הבריטים, גרוטסקה גסת רוח יכולה להיות מעדן
ראובן לייב
גלגולי חייה של מלי קנופף, בת לניצולי שואה, שחוותה משברים קשים בחייה ושהחליטה להמיר את חיי החומר בחיי הרוח, פותחת במחצית חודש דצמבר בתל אביב תערוכת-ביכורים של ציורים על בד ופסלים, עשויים ראשי קלקר וציפורים מגבס בצבעי אקריל
ראובן לייב
בלב חצי האי יוטלנד שבדנמרק משתרעת על פני יותר מ-40 דונם עיר זעירה בגובה הברך, כשצריחיה מגיעים עד לגובה האף. העיר המיניאטורית בנויה מיותר מ-42 מיליון לבנים זעירות וססגוניות. לרוץ עם הילדים בחופשה הקרובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il