X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השחקניות יעל צוקר ושפרה מילשטיין ב"חסד" [צילום: ניקול דה קסטרו]
"חסד" בתיאטרון "נוצר" בבת ים
את החומרים למחזה שלה "חסד" העולה בתיאטרון "נוצר" בבת ים, שאבה המחזאית והבימאית רותי אוסטרמן מעדויות ומתחקירים של האגודה להגנת הילד. מה שעושה את המחזה לכה מיוחד ומעולה, הן הנגיעות שלה המאזכרות קודים תרבותיים וטראומות מהזיכרון הקולקטיבי שלנו. "לפעמים יצאתי לחפש רוע - ומצאתי חמלה, ולפעמים חיפשתי חמלה ומצאתי אכזריות", אומרת רותי אוסטרמן

על הבמה רחבת הידיים בהאנגר שהקצתה עיריית בת ים לתיאטרון הייחודי הזה, בלב אזור התעשיה של בת ים, על גבי פסי רכבת שעוצבו כה יפה בידי שני טור שעיצבה גם את התלבושות, מניחה אישה מבוגרת סדין וכרית ונשכבת. היא מחכה לרכבת שתבוא ועימה תסיים את חייה. לפתע מגיחה מהחושך ילדה, ומתחיל דו-שיח ביניהן. תחילה בחוסר אמון, ובהמשך נדמה כאילו שתי הזהויות הן של דמות אחת.
הילדה כביכול מחכה לפגישה עם ה"ילדים". מי הם? מה הקשר שלה עימם? מדוע היא פוחדת ללכת לעשות פיפי לבדה, ומבקשת מהאישה שתבוא עימה, ואחר-כך מתנגדת לכך? רוב ההצגה היא פינג-פונג של עליות ומורדות, התקרבות והתרחקות של שתי הדמות. שתיהן דוויות, מלאות בעצב, ונושאות על גבן נטל של סבל איום.
צמד שחקניות מצוינות
רותי אוסטרמן בחרה בשתי שחקניות מעולות לתפקידים המורכבים הללו. שפרה מילשטיין כבר זכתה בפרס "קיפוד הזהב" על משחקה בהצגת הפרינג' הזו. אין פלא, שתושבי בת ים ממלאים את האולם האינטימי הזה. ההצגה החלה לעלות בתיאטרון העברי-ערבי ביפו, וכעת, כשתיאטרון נוצר קיבל בית קבוע משלו, היא תעלה כאן גם ב-3, ב-4 וב-5 בינואר.
יעל צוקר מקסימה בדמות הילדה מלאת התום, הפקחות והיכולת להחליף מצבי רוח מריגוש לקור. דרך סיפורה המזכיר אגדות ילדים מפחידות של האחים גרים, נחשפת מציאות דואבת איומה המתרחשת במחוזותינו, ומתועדת שחור על גבי לבן במסמכים, בעיתונות ובטלוויזיה. על התעללות ילדים וצעירים בקטנים ובחלשים מהם, כמו גם התעללותם בזקנים ובחלשים.
שילוב קטעי הוידיאו של אורי דרוקמן על המסך הענק ברקע, מעשיר את החוויה וממצק את המסר הנוקב שבהצגה. אם הבימאית בחרה בסוכריות מאבן במקום אמיתיות - הרי כאן הן ממלאות גם תפקיד של השפלה ועינוי מעצם היותן אבנים, ומסמלות את ההתעללות המינית שעוברת הילדה, וההתעללות שעוברת האישה.
מחזות איכות ב"נוצר"
המשפטים במחזה קצרים, ובמיוחד בחלקו הראשון מזכירים מחזה אבסורד כמו "מחכים לגודו". אוסטרמן בחרה להעביר מסרים קצרים וחזקים, כשאת המרווחים ביניהם היא ממלאה בתנועת השחקניות, במבטים, ובאימפקט שלהם על הצופים. מבט - אומר יותר ממילה לעיתים. פסי הרכבת לעולם יזכירו לנו את קרונות המוות שהעבירו בהם את אחינו ובני עמנו לקיצם הנורא במשרפות שבמחנות הריכוז. ואכן, בסוף המחזה מתגלה סודה האיום של האישה, כיצד ניצלו חייה בהיותה ילדה על פסי הרכבת, שם.
תיאטרון "נוצר" מתאפיין כבר שנים בהפקת מחזות-איכות שאי-אפשר לשכוח אותם. השחקנית-בימאית דלית מילשטיין, המנהלת האמנותית היא גם הדרמטורגית של ההצגה, והתאורה המופלאה של זיו וולושין מאירה בצורה כה משובחת את המתרחש, גם ללא מערכת של עשרות זרקורים. בזה כוחו של המעצב הנהדר הזה. המוזיקה של נדב רובינשטיין גם היא נוטלת חלק בהתרחשות, ובסך-הכל - זוהי פנינה של הצגה.

[צילום: ניקול דה קסטרו]
תאריך:  09/12/2011   |   עודכן:  09/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
פברואר הקרוב יהיה משמעותי מאוד בתוך התהליכים המהפכניים בסוריה    הגירעון האמיתי בארה"ב עדיין לא נחשף    החלטות דרמטיות במפגש של מנהיגי האיחוד האירופי בסוף השבוע    המגמה הכלכלית החיובית בישראל תישמר    ציפי לבני אינה ממוקדת, אך בסוף ההיא תתפכח, וההתפכחות תהיה כואבת    תחזית אסטרולוגית לשבוע 16.12.11-9.12.11
אריה גלוזמן
WA ו-NDC הן קרנות פלשתיניות שמקבלות כסף מאירופה, בין השאר מממשלות שוויץ, הולנד וצרפת. את הכסף הזה הן משקיעות בגופים תומכי טרור ובפעילות נגד מדינת ישראל
פזית רבינא
אל מול היחסים ההולכים ונפרמים מול טורקיה, יחסי ישראל עם מדינות הבלקן והקווקז מקבלים משנה חשיבות
רפי מן
לא צריך להתרגש יתר על המידה מן המהלך העכשווי של ברק. גלי-צה"ל הוכיחה עד עתה כי היא חזקה מכל מי שקמו עליה
איציק וולף
היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תפסה על חם חוליית שודדי עתיקות בגליל המערבי    בראש החוליה עמד רופא משפחה    ברשות הזהירו: כל חפירה בידי גורמים לא מורשים באתר עתיקות גורמת לנזק בלתי הפיך לאתר ובשל כך, למחקר הארכיאולוגי ולהבנת ההיסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il