X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
1,077 קילוגרמים של קוקאין, אמורים היו לעזוב השבוע את גבולות הרפובליקה הדומיניקנית, ולהגיע כיעד סופי לידי חיזבאללה כך הפכה אמריקה הלטינית לציר מרכזי במימון הטרור של חסן נסראללה
▪  ▪  ▪
חיזבאללה. איום משמעותי [צילום: AP]

כבר שנים שחיזבאללה אינו מגביל עצמו כשחקן אזורי במאמציו למימוש תפיסת הטרור. הנוכחות של ארגונו של חסן נסראללה בזירה הבינלאומית, הופכת בהדרגה לציר מרכזי בפעילות הארגון. לצד המשטר האירני, גם אמריקה הלטינית והאיים הקריביים הפכו לגורם משמעותי במימון פעילותם, באמצעות כינון רשת סחר בלתי חוקית, דבר המטשטש את הגבולות שבין טרור לפשיעה.
ביום חמישי האחרון (15.12.11), איתרו רשויות הביטחון של הרפובליקה הדומיניקנית, השוכנת באיים הקריביים, כ-1,077 קילוגרמים של קוקאין, שעל-פי פרסומים רשמיים במדינה, "מיועד היה למימון פעולות טרור במזרח התיכון". שלא לציטוט, מודים ראשי המודיעין כי היעד לכספים הוא לבנון, וכי המפעיל הוא ארגון חיזבאללה.
לאחר פעילות מודיעין מאומצת, הצליחו גורמי המודיעין ברפובליקה לעצור את מטען הסמים בשדה התעופה שבעיר "לה-רומנה", זמן קצר לפני שאמור היה לצאת למדינת מעבר, בטרם יגיע ליעדו הסופי. מאז חשיפת הפרשה, כל מנגנוני הביטחון במדינה עסוקים בדבר אחד: פיצוח רשת ההברחות הבינלאומית.
איום משמעותי על ביטחון הפנים של ארה"ב
פעילות חיזבאללה באמריקה הלטינית, לרבות במשולש הגבולות של ברזיל, פרגוואי וארגנטינה, אינה דבר חדש. ואולם, ככל שעוברות השנים, ככל שתשתיות הארגון מתחזקות, גם האמריקנים מבינים כי נוצר איום משמעותי על ביטחון הפנים של ארה"ב, וכי מדרום עלולה להיפתח הרעה.
מאז שנת 1982, מפגין חיזבאללה יכולת הישרדות יוצאת דופן, הרבה בזכות הזרמת הכספים המשמעותית, שמקורה בסחר בלתי חוקי במדינות שמעבר לים. אחד ממניעיו של הארגון, נטוע ברצונו שלא להישען אך על מקורות המימון האירניים, תוך גיבוש רשת אלטרנטיבית, לפעילות עצמאית ובלתי תלויה. האירנים עצמם - אינם מתנגדים. הם דווקא רואים את הפוטנציאל הטמון בשימוש תשתיות הארגון לפעילות העתידית שלהם ולקידום האינטרסים הלאומיים. בחמש השנים האחרונות, אגב, הצליחו האירנים לפתוח ארבע שגרירויות חדשות בדרום אמריקה ובצפונה, ופועלים כיום כבר בעשר מדינות ביבשת הלטינית.
מיליוני דולרים בשנה לידי חסן נסראללה
שיטת הפעילות של חיזבאללה אינה מורכבת: פעיליה מתמקמים במדינות היעד, המוכרות כקרקע פורייה לפעילות פלילית של סחר בסמים. הם מנצלים את יתרונם של קרטלי הסמים אל מול רשויות החוק, מתמזגים עם ארגוני הפשיעה המקומיים, מתבססים כענף נפרד, ומפתחים רשת עצמאית: סחר בנשק, בסיגריות, בבני אדם, ובסמים מכל סוג. במקרים רבים, הם פועלים אף בענף זיוף הכספים, קבלת דמי חסות ושוד תחנות דלק. התוצאה: מיליוני דולרים בשנה מוזרמים לידי חסן נסראללה והופכים לגורם משמעותי בחיזוקו הצבאי של הארגון.
הנה כי כן, מדינות אשר חשבו כי המזרח התיכון נמצא בצידו השני של העולם, מתעוררות למציאות חדשה, ומבינות, כי כיום, הן קרובות אליו יותר מתמיד. היתרון האסטרטגי הטמון במיקומן הגיאוגראפי, הופך לנקודת החולשה שלהן במאמצי חדירת תאי הטרור. רק שיתוף פעולה מודיעיני אמיתי, עשוי לסייע במאמצים למיגור נוכחות פעילות האיסלאם הרדיקלי ביבשת הלטינית. לארה"ב, ובכן, יש הרבה סיבות לדאגה.

הכותב מתגורר בעיר-סנטו דומינגו, ומשמש כמנכ"ל לשכת המסחר של ישראל-רפובליקה דומיניקנית.
תאריך:  19/12/2011   |   עודכן:  19/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה מציג: הישרדות באיים הקריביים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בר-אלי, דניאל שמיל
לאחר המידור מניהול הרכבת הקלה, המנכ"ל שהתפוטר, האיום להקפיא שכר עובדים וביטול פרויקטים לרכבת - הסכסוך בין שר התחבורה לאגף התקציבים באוצר מאבד בלמים בדרך לשפל חדש
איתמר לוין
יעל וילנר גילתה לחרדתה, כלשונה, כי איפשרה 13 דחיות במשך שלוש שנים בתביעת נזיקין רפואית. לצד אישיותה הלבבית והכנה, וילנר לא ממש מוכנה כראוי לתיקים שבפניה ולעיתים גם יש לה הפתעות שהיא נושאת באחריות להן
רפי מן
הטאבלט עומד להיות השחקן המרכזי בתחום העיתונות בשנים הקרובות, כך מעריכים חוקרי תקשורת אמריקנים לקראת 2012, לפחות עד שיצוץ הדבר החדש הבא. העיתונים, כמובן, ייעלמו (חוץ מארבעה)
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ, בהימנעותו מלקיים כמה כללי בסיס בתחבורה הציבורית, הוא הבכיר במערכת שמאפשר הלכה למעשה הדרה של נשים    עם קצת רצון, הוא יכול לרסק בקלות את קווי האפליה
איתמר לוין
נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, מוסיה ארד, אינה חוששת מתווית "השופט המתנחל" שהודבקה לנועם סולברג: היא הושיבה אותו בראש הרכב הדן בעתירות בעקבות ההינתקות. סולברג מפגין שילוב מעולה של יעילות ורגישות לצד ניהול הוגן של ההליך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il