X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבימאי כפיר אזולאי מפליא בבימויו את המחזה של האחים פרסניאקוב הרוסים את החלל הצר והקטן של אולם החזרות בסטודיו יורם לוינשטיין חילק לשניים ודווקא האינטימיות והקהל היושב במהודק למתרחש - אלה גורמים לצופים להיות חלק מהעלילה המתרחשת באינטנסיביות ואכספרסיביות רבה
▪  ▪  ▪
אכזריות [צילום: יח"צ]

בתחילת ההצגה הקהל מצוי בשדה תעופה. מסך הווידיאו הרחב מספק את הרקע, וקולות הרמקול המכריזים על ביטול כל הטיסות בשל מטען חשוד כפצצה - מכניסים את שלושת הגברים המהודרים, שבדרכם לטיסת עסקים - וגם את הקהל, למתח. בהמשך, מגיעה דיילת שמציעה לקהל לעבור ל"אולם המתנה”. ושם, מתחילה העלילה לקבל מינוף. על מיטה בחדר שינה, מתעלס זוג, הנשואים כל אחד למישהו אחר. האשה - נשואה לגיבור המחזה, אביב קושניר, שאמור לטוס בטיסה שהתבטלה. המאהב - אור בן עטיה, נכנס לטראנס של יחסי הסאדו-מאזו, קושר את האשה (תימור כהן היפה והסקסית) בידיה ורגליה, אך כנראה משום שיחסיהם אינם בנוים על רגש אמיתי, גם החשק לא בדיוק עובד, והוא מאונן מאחורי המיטה.בסיבוב השני הוא אונס אותה.
הסצינה הזו כאילו לא קשורה לסצינות הבאות, שכולן רוויות אלימות, התנכלות, ומגלות את הצד האפל הטמון בפנימיות של רוב בני האדם באשר הם. ומכאן שמו של המחזה - טרוריזם, שכולל תחת כנפיו את כל היסודות האכזריים בבני אנוש שמביאים את האדם למעשים זוועתיים מגוונים.
הסצינה במשרד כל שהוא, מעניקה לפקידות בלבוש השמרני והמוקפד להחצין את יצריהן ובעיותיהן הנפשיות, ומכאן מובן מדוע המנהל שכר פסיכולוג שפוקד את המשרד באופן קבוע כדי לטפל בהן. את גופת המתאבדת מביניהן לא רואים, כמו בדרמה יוונית קלאסית, ורק מכשיר הטלוויזיה המקרין את חלקה התחתון של הגופה התלויה ממחיש את הדבר. מבין כל השחקניות המשובחות בולטת ענבר ניר, שוודאי עוד נשמע עליה.
התעלומה נפתרת
בקטע של שתי הזקנות בגן - שהוא החזק והמצחיק ביותר בעת ובעונה אחת, אנחנו נשפכים מצחוק, מכל משפט שהן אומרות כה נפלא. משחקן של הילה שלו ומעין תורג'מן כאן הוא מאסטר פיס. ההומור המאקברי של האחים פראסניאקוב בתרגומו המעולה של אלון פדות, נוגע בנקודות רגישות שכל אחד מאיתנו חווה אי פעם, בנושא הזיקנה (לכולנו יש או היו הורים או סבים זקנים) וכל הבעיות הנובעות ממנה. לא אפרט, כי צריך לראות את ההצגה כדי להינות מכל רגע שלה. רק אזכיר את הנכד שאחת מהן משמשת כשמרטפית שלו, בעוד הוא מתנדנד על הנדנדה בגן. גם אותה לא רואים - רק שומעים. יופי של העמדה של הבימאי.
בקטע האכזרי מכולם, יותר מהאונס שבראשית ההצגה, מתאכזרות קבוצת שוטרות באחת מחברותיהן, כי היא שמנמנה (אצל יורם לוינשטיין כולם חטובות ויפהפיות, ואם מישהי מלאה - זה לתפקיד מסוים). בולטת באכזריותה עינב ברלוי באותנטיות של הביצוע. לטעמי האכזריות שלהן מתאימה יותר לגברים, ואכן הסתבר שבמקור - הקטע נכתב לגברים... ושוב - הטרוריזם הוא הרוע שבתוך האדם, שמוביל אותו למימוש פיסי אכזרי.
רק לקראת סוף ההצגה המרתקת, שאתה לא יכול להניד עפעף כדי לא להחמיץ משהו ממנה - נפתרת התעלומה. וכמו ב"אפקט הפרפר" מסתבר בדיעבד הקשר בין כל הקטעים. הבעל הנבגד שחזר הביתה ומצא את אשתו והמאהב ישנים במיטה - סגר את החלונות, פתח את ברז הגז והלך. הילד השובב לחץ על כל פעמוני הכניסה שבבית הדירות, וניצוץ ההדלקה גרם לשריפה בכל הבנין. הזקנות אבל ניצלו.
המחזה מסתיים במקום בו החל: הנוסע (אביב קושניר המופלא, שהוכיח כשרון דרמטי מהמעלה הראשונה, משהו נדיר בשטח) יושב בכורסת המטוס עם השניים שהיו עמו בהתחלה (נתנאל אזולי המוכשר כשד, ואורי לייזרוביץ יפה התואר והמרשים), וכשהוא מתעורר, הם אינם. האם היה כל זה חלום? האם כל ההתרחשות היא פרי דמיונו של הנוסע, בעת ההמתנה המייגעת עד לקבלת האישור לטוס?
מחזה כתוב בכשרון רב, תוך אי-ציון שייכות למקום או זמן, מה שמעניק לו מימד בינלאומי , בבימוי מעולה ומשחק משובח של כל השחקנים; עם מוזיקה קצבית בעת חילופי התפאורות והקטעים, שהיה ראוי שרן בגנו המוכשר שאחראי עליה, ימתן את גובה הדציבלים. חבל על עור התוף של הצופים, ובל נשכח את גודלו הקטן של החלל בו עולה ההצגה. צילומי הווידיאו של רדי רובינשטיין, צלמו הקבוע של הסטודיו - מעשירים את הבמה.
לסיכום: חוויה בלתי רגילה.

תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  25/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טרוריזם בסטודיו יורם לוינשטיין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
יפה לורנצי מדוורת את שיריה אל בעלה מנשה כדי להנציח את קיומו בכתיבתה. בעת שלורנצי כותבת היא כותבת מנקודת מבט של אישה אוהבת ועורגת אל העבר. בשיריה לצד צער הבדידות היא ממשיכה להתפעם מיופיו של הטבע, מבעלי החיים והצמחים
גלעד הראל
מהפכת הארנק הסלולארי צפויה להיות המהפכה הדיגיטלית-צרכנית הבאה. אך האם היא בטוחה?
איתמר לוין
שני שופטים המועמדים לעליון יושבים יחדיו בהרכב הערעורים הפלילי הבכיר בבית המשפט המחוזי בתל אביב: הנשיאה דבורה ברלינר והשופט הבכיר ג'ורג' קרא. הניסיון הרב והידע שצברו, לצד יעילות וניהול נבון של הדיון, יוצרים תצוגה משפטית מרשימה ברמה גבוהה
אורן פרסיקו
עמותת אלע"ד זכתה בתביעת דיבה שהגישה נגד אתר ארכיאולוגיה. פסק-הדין דן בין היתר בהבדל בין פגיעה רגשית באדם בשר ודם לבין פגיעה כזו בתאגיד
אלי אלון
עוד לא מלאו חודשיים להפעלת מערך ההיסעים (שאטל) בבר-אילן וכבר אירעו 3 תאונות בהן היו מעורבים השאטלים. דובר האוניברסיטה מאשר: "אכן היו שלוש תאונות הוסקו מסקנות וקבענו תקנות ונהלים למניעת הישנותן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il