X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השופט יליד עירק, שיישב על "הכסא המזרחי" בבית המשפט העליון, עבר את רוב הקריירה שלו במערכת המשפט והשיפוט הצבאית גם התמחותו בפלילים הופכת אותו למחליפו של אדמונד לוי
▪  ▪  ▪
שהם. תת-אלוף במילואים [צילום: בוצ´צ´ו]

+ אורי שהם התכונן טוב מדי
השופט אורי שהם נולד בשנת 1948 בעירק ועלה ארצה בגיל שלוש. בשנת 1966 סיים את לימודיו התיכוניים בעירוני ד' בתל אביב ואת דרכו הצבאית החל בחיל ההנדסה.
שהם עשה את רוב שירותו בפרקליטות הצבאית, שם מילא שורה של תפקידים: פרקליט פיקוד המרכז, התובע הצבאי הראשי, סגן הפרקליט הצבאי הראשי, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים ביש"ע, הפרקליט הצבאי הראשי והמשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים. את שירותו סיים שהם בדרגת תת-אלוף.
שהם סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בשנת 1971 והוסמך כעורך דין כעבור ארבע שנים. בשנת 1977 סיים את לימודי התואר בשני באוניברסיטה העברית, ובשנים 1984-1983 עבר קורס מתקדם לשופטים ופרקליטים בבית הספר למשפטים של צבא ארה"ב. בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוא מכהן מאז ספטמבר 2011.
לפני שנתיים הפסיד שהם לדבורה ברלינר במירוץ לנשיאות בית המשפט המחוזי בתל אביב, אך דומה שההפסד הזה השתלם לו בסופו של דבר - שכן ברלינר נשארה במחוזי, ואילו הוא קודם לעליון. שהם לא נחשב למועמד עד לפני מספר שבועות, בטרם העלה השר גלעד ארדן את הדרישה למנות שופט ממוצא מזרחי במקומו של אדמונד לוי, ושמו נכלל רק בעידכון האחרון של רשימת המועמדים.
שהם הירבה לעסוק בתיקים פליליים ובין היתר שלח למאסרים של 27-23 שלושה ראשי ארגון פשיעה. בעקבות גזר דין זה, איים אחד הנאשמים על שהם באולם בית המשפט ובשל כך הוצמדה לו אבטחה. גם בתחום התמחות זה, מהווה שהם תחליף ללוי, שהיה ה"פליליסט" המובהק ביותר בבית המשפט העליון

תאריך:  31/12/2011   |   עודכן:  06/01/2012
אורי שהם התכונן טוב מדי

השופט אורי שהם. הכינותי מראש [צילום: בוצ´צ´ו]
השופט: אורי שהם, בית המשפט המחוזי, תל אביב.
המועד: יום ראשון, 12.12.2010, שעה 8:30.
ההליך: עת"מ 30160-09-10, דיון מקדמי.
אורי שהם היה מוכן בזמן; הצדדים הם שאיחרו והגיעו לתחילת הדיון ב-08:30. על הפרק: עתירה מינהלית של חברת איתי יובלים, בעלת קרקע ברחוב הירקון 33 בתל אביב, נגד הוועדה המחוזית תל אביב. העותרת מבקשת לבטל את התוכנית להרחבת רחוב הירקון, בנימוק שהיא פוגעת בקניינה.
שהם פותח באומרו ששקל לבטל את הדיון בשל שביתת הפרקליטים, המייצגים את הוועדה המחוזית, אך מאחר שנציגת הוועדה המקומית נוכחת - הוא מקיים אותו בכל זאת. הוא שואל האם לצדדים יש מה להוסיף על הטיעונים שהגישו בכתב ומאפשר להם רק לחדד נקודות ספציפיות.
בזמן הטיעון, שהם נוטה קדימה ומביט בעורך הדין הטוען. אלא שמה שנדמה כסימן לריכוז, מתגלה בהמשך כסימן אפשרי לעייפות, כאשר שהם משפשף מספר פעמים את עיניו. הוא קוטע מספר פעמים את נציגי הצדדים, לעיתים במעט חוסר סבלנות, מחדד את השאלות ומפגין בקיאות בחומר.
הבעיה המרכזית היא, ששהם בא עם החלטה מוכנה מראש. מספר פעמים במהלך הדיון הוא משווה את ההליך בעתירה מינהלית במחוזי לזה שבעתירה לבג"ץ, ודומה שהוא מתקנא-משהו בשופטי העליון המגבשים מראש את דעתם - אולי משום ששמו מוזכר כמועמד ל"כיסא הספרדי" בעליון.
אלא ששהם אינו מסתפק בכך שהוא אומר פעמיים במהלך הדיון - כולל מיד בתחילתו - שהוא כנראה יקבע דיון בעתירה לגופה. לאחר עשר דקות של טיעונים, הוא מקריא את ההחלטה - לא מכתיב אותה לקלדן, אלא מקריא אותה מן המחשב שלפניו. מה שמלמד, שהוא כתב אותה לפני ששמע את הטיעונים בעל-פה.
ההחלטה, באופן ממש לא מפתיע, קובעת שהעתירה תידון לגופה ושהמועד ייקבע לאחר סיום שביתת הפרקליטים. שהם מורה לצדדים להגיש סיכומים בכתב, אך בניגוד לשופטים אחרים - אינו מגביל אותם במספר העמודים.
השורה התחתונה: כמו כל דבר בחיים, גם יעילות טובה במידה. מותר ואף רצוי ששופט ילמד את החומר ויגבש דעה מקדמית, אך עליו להישאר פתוח לטיעונים בעל-פה - שהרי אחרת, למה נועדו? העובדה שההחלטה הוכנה עוד לפני הדיון צורמת לעין.
מזג שיפוטי: 8.
יעילות: 7.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
תחזיותיהם של צופים ועיתונאים מערביים על "דמוקרטיה בעולם הערבי" מתבררות כרחוקות מהמציאות המרה
דוד מרחב
בכירי המפלגה הקומוניסטית בצ'כיה, שחששו מתגובת הקרמלין, תבעו מדובצ'ק: דכא את "האלמנטים הקונטר-רבולוציוניים". הוא סירב. האוול טעם גם הוא מטעמה של החירות וקשר קשרים עם רדיו צ'כוסלובקיה החופשית בעיר ליברץ
סופיה רון-מוריה
חבר הכנסת אייכלר מביע כעס על נתניהו, אך הוא מבין כי במצב הפוליטי הנוכחי ראש הממשלה יכול להרשות לעצמו להתבטא באופן חופשי: היריבות בין העבודה לקדימה גורמת להקצנה במחנה השמאל, והופכת את הליכוד לברירת מחדל עבור הסיעות החרדיות
טובה ספרא
אי-אפשר למרוח יותר את המחלוקת עם החרדים. נקודה; הביקורת התורנית תבוא לסיומה בהסכמות הדדיות    התאוששות כלכלית בעולם - רק ב-2015    במהלך השנים הקרובות ישבור הזהב שיאים במחירו    תחזית אסטרולוגית לשבוע 6.1.12-30.12.11
עופר וולפסון
המעצמה הסינית, שהיא היום הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, עומדת בפני אתגרים מתעצמים יותר ויותר    החשש מהאטה בצמיחה ואי-השקט החברתי המתפתח צפויים להוביל את הממשלה להשקיע יותר בתחומי הרווחה המוזנחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il