X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במינכן בידי אלפיים צעירים שיכורים הפגינו במינכן לקראת החלת איסור שתיית אלכוהול ברכבת העירונית. חמישים קרונות הושחתו
▪  ▪  ▪
אנגלה מרקל. שותה מים [צילום: AP]
100 אלף אירו
המפגינים ההוללים גרמו נזק בלתי הפיך לרכבות ולחלל הפנימי שלהן, ואף חסמו מסילות וגרמו לאיחור בלוח הזמנים המדויק להפליא של הרכבות הגרמניות. ראש מערכת הרכבות העירוניות של מינכן, ברנרד וייזר, מסר שנגרם נזק רב למנורות, למחיצות ולשאר החפצים בתוך הקרונות, וכי פעם אחת המתפרעים אף לחצו על הכפתור לעצירת חירום. חמישים קרונות נזקקו לתיקון, והנזק נאמד בכ-100 אלף אירו

כל מי שנסע ברכבות העירוניות והבינעירוניות בגרמניה יודע שהן נקיות, מסודרות ודייקניות. אך בשבוע שעבר במינכן לא רק שרכבות רבות התעכבו, הן גם הושחתו בהתפרעות של אלפיים צעירים שיכורים.
הרקע הוא איסור שהוטל ב-2009 על שתיית אלכוהול בתחבורה הציבורית בעיר ובסביבותיה, בעקבות מקרים רבים של אזרחים שיכורים שהתנהגו בצורה לא ראויה. עד עכשיו האיסור לא חל על הרכבות העירוניות (S-Bahn), מעכשיו הוא הוחל גם עליהן.
לקראת כניסתו של הצעד לתוקף יזמו גרמנים צעירים שהתרעמו על ההחלטה רעיון להפגנה יצירתית: הם פתחו קבוצה בפייסבוק, ובה קראו לצעירים להיפגש באחת מתחנות הרכבת במרכז העיר ולעלות יחד לרכבת עם בקבוקי אלכוהול; מעין חגיגה של הלילה האלכוהולי האחרון המותר. המארגנים ביקשו מהבאים לשתות באחריות ו"לכבד את שאר חברי הקבוצה המפגינים", והסבירו כי "אנו לא מתכוונים לארגן משתה" ושבכוונתם רק למחות "נגד חברה שמגבילה את אזרחיה". אך כפי שאפשר לצפות מהפגנה של צעירים כועסים השותים יחד אלכוהול, הדברים יצאו משליטה.
המפגינים ההוללים גרמו נזק בלתי הפיך לרכבות ולחלל הפנימי שלהן, ואף חסמו מסילות וגרמו לאיחור בלוח הזמנים המדויק להפליא של הרכבות הגרמניות. ראש מערכת הרכבות העירוניות של מינכן, ברנרד וייזר, מסר שנגרם נזק רב למנורות, למחיצות ולשאר החפצים בתוך הקרונות, וכי פעם אחת המתפרעים אף לחצו על הכפתור לעצירת חירום. חמישים קרונות נזקקו לתיקון, והנזק נאמד בכ-100 אלף אירו.
משטרת מינכן הקימה צוות מיוחד שינתח את התיעוד של אירועי ההפגנה וכך יעלה על עקבותיהם של היוזמים ושל אלה שביצעו את מעשי ההשחתה, כדי להעמידם לדין. לרשויות היה מידע על ההפגנה הצפויה, אך הן לא העריכו נכונה את העתיד לקרות. דובר מטעם המטרו של מינכן אמר טרם האירוע כי הוא אינו מודאג מההפגנה מפני ש"יותר מ-800 אלף בני אדם נוסעים ברכבות מדי יום". לפיכך, לא הייתה היערכות הולמת. נראה שבפעם הבאה שיגיעו התרעות כאלו ינקטו הרשויות צעדים מחמירים הרבה יותר.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  31/12/2011   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוחאי עופר
טרור חדש בכבישי יו"ש: חוליות ערביות שודדות כלי רכב ישראלים על תכולתם. עד כה נזרקו קורבנות השוד מרכבם ונותרו בדד על הכביש, אך גורמים ביטחוניים חוששים מתרחיש שבו הנהג ייחטף 0 המותקפים מותחים ביקורת על הפסיביות של כוחות הביטחון: "זה פיגוע לכל דבר. ראינו את הרצח בעיניים, אבל הצבא והמשטרה מגדירים את זה כשוד ורודפים רק אחרי כלי רכב שחשודים בתג מחיר"
דוד חרמץ
'בית פרלמוטר' היה המבנה הראשון של ישיבת נחלים, ומה שאפשר את הקמתה. המחלוקת שפרצה סביבו עלולה להפוך למסמר האחרון בארון הקבורה של הישיבה, דווקא כשנראה כי היא מתאוששת
איתמר לוין
השופט יליד עירק, שיישב על "הכסא המזרחי" בבית המשפט העליון, עבר את רוב הקריירה שלו במערכת המשפט והשיפוט הצבאית    גם התמחותו בפלילים הופכת אותו למחליפו של אדמונד לוי
מרדכי קידר
תחזיותיהם של צופים ועיתונאים מערביים על "דמוקרטיה בעולם הערבי" מתבררות כרחוקות מהמציאות המרה
דוד מרחב
בכירי המפלגה הקומוניסטית בצ'כיה, שחששו מתגובת הקרמלין, תבעו מדובצ'ק: דכא את "האלמנטים הקונטר-רבולוציוניים". הוא סירב. האוול טעם גם הוא מטעמה של החירות וקשר קשרים עם רדיו צ'כוסלובקיה החופשית בעיר ליברץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il