כל מי שנסע ברכבות העירוניות והבינעירוניות בגרמניה יודע שהן נקיות, מסודרות ודייקניות. אך בשבוע שעבר במינכן לא רק שרכבות רבות התעכבו, הן גם הושחתו בהתפרעות של אלפיים צעירים שיכורים.
הרקע הוא איסור שהוטל ב-2009 על שתיית אלכוהול בתחבורה הציבורית בעיר ובסביבותיה, בעקבות מקרים רבים של אזרחים שיכורים שהתנהגו בצורה לא ראויה. עד עכשיו האיסור לא חל על הרכבות העירוניות (S-Bahn), מעכשיו הוא הוחל גם עליהן.
לקראת כניסתו של הצעד לתוקף יזמו גרמנים צעירים שהתרעמו על ההחלטה רעיון להפגנה יצירתית: הם פתחו קבוצה בפייסבוק, ובה קראו לצעירים להיפגש באחת מתחנות הרכבת במרכז העיר ולעלות יחד לרכבת עם בקבוקי אלכוהול; מעין חגיגה של הלילה האלכוהולי האחרון המותר. המארגנים ביקשו מהבאים לשתות באחריות ו"לכבד את שאר חברי הקבוצה המפגינים", והסבירו כי "אנו לא מתכוונים לארגן משתה" ושבכוונתם רק למחות "נגד חברה שמגבילה את אזרחיה". אך כפי שאפשר לצפות מהפגנה של צעירים כועסים השותים יחד אלכוהול, הדברים יצאו משליטה.
המפגינים ההוללים גרמו נזק בלתי הפיך לרכבות ולחלל הפנימי שלהן, ואף חסמו מסילות וגרמו לאיחור בלוח הזמנים המדויק להפליא של הרכבות הגרמניות. ראש מערכת הרכבות העירוניות של מינכן, ברנרד וייזר, מסר שנגרם נזק רב למנורות, למחיצות ולשאר החפצים בתוך הקרונות, וכי פעם אחת המתפרעים אף לחצו על הכפתור לעצירת חירום. חמישים קרונות נזקקו לתיקון, והנזק נאמד בכ-100 אלף אירו.
משטרת מינכן הקימה צוות מיוחד שינתח את התיעוד של אירועי ההפגנה וכך יעלה על עקבותיהם של היוזמים ושל אלה שביצעו את מעשי ההשחתה, כדי להעמידם לדין. לרשויות היה מידע על ההפגנה הצפויה, אך הן לא העריכו נכונה את העתיד לקרות. דובר מטעם המטרו של מינכן אמר טרם האירוע כי הוא אינו מודאג מההפגנה מפני ש"יותר מ-800 אלף בני אדם נוסעים ברכבות מדי יום". לפיכך, לא הייתה היערכות הולמת. נראה שבפעם הבאה שיגיעו התרעות כאלו ינקטו הרשויות צעדים מחמירים הרבה יותר.