X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שיפוט מהיר: מועמדים לעליון

אלרון מציג: שלווה תקיפה

השופט יוסף אלרון מנהל בצורה מרשימה דיונים בתיקי רצח, תוך הקפדה על קוצו של יו"ד בנהלים, יעילות רבה ובעיקר - רוגע שאינו פוגע בשליטתו בנעשה באולם. לשיאו הוא מגיע בניהול דיון הוכחות רווי יצרים והתנגשויות בין התובעת לסניגור
▪  ▪  ▪
השופט אלרון. שלווה והקפדה [צילום: בוצ´צ´ו]
נהלים בהיכל
כאשר התובעת מתערבת באחת השאלות, אלרון מקפיד על הנהלים: "גבירתי רוצה להתנגד - תקום ותעשה את זה בצורה מסודרת והסניגור יישב". כאשר התובעת נכנסת לדבריו, אלרון גוער בה באותו טון תקיף אך שקט. ואילו כאשר התובעת והסניגור מתחילים להתווכח זה עם זה, אלרון קוטע אותם מיד ודורש מהם לפנות לשופטים ולא זה לזו

כרטיס ביקור
השופט יוסף אלרון נולד בשנת 1955 בישראל ובשנת 1973 סיים את "תיכון חדש" בחיפה. בשנים 1977-1973 שירת בצה"ל, ואחר כך עסק במסגרות ביטחוניות באנגליה עד 1980. במדינה זו גם למד משפטים ובשנת 1983 סיים את לימודיו באוניברסיטת בקינגהאם.
את התמחותו עשה אלרון בפרקליטות מחוז חיפה ובמשרד עורכי דין ואת רשיונו קיבל בשנת 1985. עד 1994 עבד כעורך דין עצמאי ובמרס אותה שנה מונה לשופט בבית משפט השלום בחיפה. בשנת 2001 סיים תואר שני - לא במשפטים, אלא במדעי המדינה (מינהל של ביטחון לאומי). בבית המשפט המחוזי בחיפה הוא מכהן מאז יוני 2003, ובמילואים הוא משמש כשופט בבית הדין הצבאי לערעורים.

השופט: יוסף אלרון, בית המשפט המחוזי בחיפה
המועד: יום חמישי, 29.12.11, שעה 08:45
הנושא: תיקי רצח
יוסף אלרון עומד בראש הרכבי תיקי הפשע החמור בבית המשפט המחוזי בחיפה, כאשר לצידו מתחלפים משה גלעד, מנחם רניאל ואברהם אליקים. יום דיונים שלם מוקדש לכמה תיקים כאלו, כאשר אלרון מנווט ביניהם ומדי פעם קופץ בין התיקים, כדי שלא לעכב את מי שיש לו רק עניין קצר.
התיק הראשון הוא הקראת גזר דינו של דוד חן, שרצח את אשתו. המדינה וההגנה הגיעו לעסקת טיעון בשל מצבו הנפשי ולפיה ייגזרו עליו 20 שנות מאסר. אלרון, ברוגע אופייני, קורא את גזר הדין כאשר הנאשם מתייפח. אלרון שולח אליו את הסניגור: "תיגש אליו, שיכבד את המעמד". הנאשם אינו מצליח להירגע ואלרון ממשיך להקריא את עיקרי ההחלטה המכבדת את הסדר הטיעון. הוא מוצא לנכון לציין את "ההתנהלות האצילה של משפחת המנוחה, שמקבלת בהכנעה את הסדר הטיעון". אך כאשר התובעת מבקשת לאפשר לאימה של הנרצחת לגשת אל חן, אלרון מסרב: "יש נהלים. אנחנו סיימנו את הדיון". כעבור כמה דקות, כאשר השופטים יחזרו לאולם והאם בדיוק תאמר את אשר על ליבה לחתנה-לשעבר, יבקש אלרון מהתובעת לומר לבני המשפחה שהשופטים נכנסו והמצב אינו נעים ואינו מקובל. בהחלט ניווט נאה ומכובד בין הבנת הרגשות הקשים לבין שמירת הנהלים.
בכלל, אלרון מקפיד על קוצו של יו"ד בשמירת הכללים. כאשר אחד הסניגורים מבקש להגיש לו בקשה באולם, שולח אותו אלרון להגיש אותה דרך המזכירות ומבטיח לו שלמרות העומס - תינתן החלטה בו ביום. כאשר מגיע הנאשם בו מדובר, ונא לזכור שמדובר בתיק רצח, פונה אליו אלרון: "בוקר טוב, מר סוואנה. עורך הדין שלך כרגע הודיע שהגיע להסכמה עם התובע לגבי הגשת חוות הדעת, והוא יסביר לך עוד דברים".
בהמשך אותו תיק מפגין אלרון את דרישתו ליעילות - מאפיין נוסף שלו. כאשר הסניגור אומר שיבקש 45 יום לסיכומים בכתב, מבהיר לו אלרון: "אנחנו לא נותנים ואין טעם שתגיש בקשות. 30 יום וזהו. תתחיל לעבוד על הסיכומים ואחר-כך תתייחס לסיכומי התביעה". הוא גם מציע נוהל להגשת תמלילי המדובב המשטרתי, "כדי לא נצטרך לעסוק בבקשות חוזרות ונשנות". כאשר התובע מבקש גם סיכומים בעל-פה, אלרון נענה אם כי לא בהתלהבות, ונותן לכל צד חצי שעה בתחילת חודש מרס.
"09:30 זה 09:30, עם כל הקושי להגיע מעפולה"
התיק העיקרי הוא הוכחות בעניינו של אבי אלחיאני, המואשם ברצח אמיל בניטה - בן-זוגה של ציפי פרץ, שהייתה בת-זוגו שלו קודם לכן - ובניסיון לרצוח את פרץ. האחרונה, שהייתה עדה לרצח שבוצע בחודש מאי, נחקרת בחקירה נגדית. אבל היא מתעכבת, ואלרון - בהקפדתו האופיינית - אומר לסניגור, כי ביקש מהתובעת להתקשר אליה ולברר היכן היא. הדיון נקבע ל-09:30 ובדיוק בדקה זו שואלת הקלדנית בשמו של אלרון את התובעת מה קורה. פרץ מגיעה, השופטים נכנסים ב-09:36 ואלרון מעיר לה ברוגע הקבוע שלו: "09:30 בבית המשפט זה 09:30, עם כל הקושי להגיע מעפולה. אבקש להביא את זה בחשבון".
החקירה נמשכת בדיוק שלוש שאלות לפני שהתובעת מתנגדת לשאלות על נכותה של פרץ. הסניגור מבקש להסביר בהיעדרה של העדה, אלרון מבקש ממנה להמתין מספר דקות בחוץ ופונה לסניגור: "לפני שאדוני טוען, אולי יוכל להגיע להסכמות עם התביעה מבלי לפגוע בפרטיותה של העדה". הסניגור טוען שנכותה של פרץ היא פסיכיאטרית. אלרון: "יש לכם מסמכים או שזה מסע דיג?" הסניגור: "זה מידע בדוק שבידינו". אלרון: "נניח לזה בנקודה הזו. התובעת תגיע להסכמה עם העדה [לגבי הפרטים שייחשפו] ותבואו עם זה לישיבה הבאה".
כאשר פרץ חוזרת לאולם, אלרון פונה אליה: "יש לנו בקשה אלייך. הדיון היום, לא כמו בפעם הקודמת, מתבצע בהקלטה ולכן לא מספיק תנועות הראש, צריך גם מלל. ושוב אנחנו מבקשים: בקול רם". לאורך הדיון יציין שוב ושוב אלרון לפרוטוקול למי מכוונת העדה את תנועות ידיה, ופעם אחת אף יטרח להדגיש שתשובתה נאמרה בציניות.
"להיכנס לתוך הדירה תרתי משמע"
כאשר התובעת מתערבת באחת השאלות, אלרון שוב מקפיד על הנהלים: "גבירתי רוצה להתנגד - תקום ותעשה את זה בצורה מסודרת והסניגור יישב". השופטים דוחים את ההתנגדות כדי לראות לאן מוביל קו החקירה, ובהתנגדות הבאה לשאלות בנוגע לנכסיה של פרץ, אומר אלרון לתובעת: "אנחנו מתעסקים בתיק רצח. אלו דברים שוליים וצדדיים, אין זו פגיעה בפרטיותה של הגברת [פרץ]. בשלב זה בא-כוח הנאשם נמצא בתחילת חקירה נגדית, נראה איך זה יתגלגל. גם למהימנות יש חשיבות".
פרץ מתרגזת לנוכח שאלותיו של הסניגור, אך אלרון מרגיע אותה בקולו השלו: "עורך הדין עושה את עבודתו והיא לא קלה. הוא צריך לשאול שאלות. מה שלא רלוונטי - התובעת תתנגד ואנחנו נחליט. לא צריך להיגרר לוויכוחים". חוץ מזה, אלרון פעיל בעצמו בהצגת שאלות לפרץ, תוך שהוא מפגין בקיאות רבה בפרטי התיק ובמה שאמרה בחקירתה הראשית. כאשר פרץ לא בדיוק עונה על שאלותיו, הוא ממקד אותה בצורה החלטית אך רגועה. לאורך העדות, מקפיד אלרון להביט על עורכי הדין כאשר הם מדברים ועל פרץ כאשר היא מעידה.
אחרי זמן מה, מנסה אלרון לקדם את הדיון ואומר לסניגור: "נתַנו לך מרחב לשאול שאלות הכנה. אנחנו מבקשים להיכנס לתוך הדירה תרתי משמע [הרצח התרחש בדירתו של אלחיאני], לאירוע עצמו". אחרי כמה דקות, אלרון מנסה שוב, בגילוי נדיר של הומור יבש: "זה אומנם תיק רצח והעדה אומנם מאוד מהותית, אבל היא מאוד מהותית גם לאירוע עצמו. חשוב לנו שאדוני יתייחס לאירוע עצמו, הגברת הייתה שם, וחשוב לנו שאדוני ייכנס לטרקלין הזה".
בקשתו של הסניגור להגיש זכרון דברים שערך אחד השוטרים משיחה עם בתו של בניטה (הנרצח), גורמת לאלרון להיזכר: "ביקשנו להציג קלסר מסמכים מוסכם". התובעת: "הכנתי קלסר של גרסאות הנאשם, רק עכשיו הבנתי שאני צריכה להכין גם לגבי האחרים". אלרון: "מה זה שרק עכשיו הבנת? היית צריכה להבין [מזמן]. זה ידוע לגברת מזה שנים שהיא מנהלת אצלנו תיקים". כאשר התובעת נכנסת לדבריו, אלרון גוער בה באותו טון תקיף אך שקט. ואילו כאשר התובעת והסניגור מתחילים להתווכח זה עם זה, אלרון קוטע אותם מיד ודורש מהם לפנות לשופטים ולא זה לזו. "את רוצה יותר להתווכח מאשר להקשיב לנו", אומר אלרון לתובעת. מכל מקום, אלרון זוכר בעל-פה שאותו שוטר נמצא ברשימת העדים, אומר שאפשר יהיה לשאול אותו על זכרון הדברים, ושוב דוחק בסניגור: "שאדוני יתקדם יותר לכיוון האירוע".
השורה התחתונה:
ניהול מרשים מאוד של תיקים חמורים ביותר. השלווה של אלרון מקרינה על האולם כולו, בעוד הקפדתו של כל תג בנהלים חיונית ושומרת על זכויות כל הצדדים ובעיקר הנאשמים. בקיא בצורה מעוררת התפעלות בפרטי התיקים, ומאזן כהלכה בין יעילות לבין מתן הזדמנות הוגנת לתביעה ולהגנה כאחד. בעל יכולת מצוינת בניהול דיוני הוכחות, אם כי תכונה זו אינה חיונית בבית המשפט העליון.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלרון מציג: שלווה תקיפה
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כבוד למערכת המשפט
אא  |  1/01/12 10:48
2
בתיקים אזרחיים הוא עושה שטויות
חיפאי מחיפה  |  1/01/12 12:10
 
- תגובה לחיפאי מחיפה
אא  |  2/01/12 07:55
 
- בדוק פעם נוספת ל"ת
חיפאי מחיפה  |  3/01/12 15:00
3
לפי התיאור מגיע לו 10. לא רק 9
בלונגי  |  1/01/12 18:43
 
- שופט נמדד לפי עוד פרמטרים...
קו ישיר  |  2/01/12 02:55
 
- קשה לפרגן מה? כנסו...
עורכת דין מחיפה  |  2/01/12 08:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה קליין
סין הודיעה לראשונה על הקמת בסיס צבאי שלה מעבר לים, באיי סיישל. תגובות בינלאומיות נסערות, וגם מחלוקת פנימית, גרמו לה לחזור צעד אחד לאחור
צביקה קליין
במינכן בידי אלפיים צעירים שיכורים הפגינו במינכן לקראת החלת איסור שתיית אלכוהול ברכבת העירונית. חמישים קרונות הושחתו
יוחאי עופר
טרור חדש בכבישי יו"ש: חוליות ערביות שודדות כלי רכב ישראלים על תכולתם. עד כה נזרקו קורבנות השוד מרכבם ונותרו בדד על הכביש, אך גורמים ביטחוניים חוששים מתרחיש שבו הנהג ייחטף 0 המותקפים מותחים ביקורת על הפסיביות של כוחות הביטחון: "זה פיגוע לכל דבר. ראינו את הרצח בעיניים, אבל הצבא והמשטרה מגדירים את זה כשוד ורודפים רק אחרי כלי רכב שחשודים בתג מחיר"
דוד חרמץ
'בית פרלמוטר' היה המבנה הראשון של ישיבת נחלים, ומה שאפשר את הקמתה. המחלוקת שפרצה סביבו עלולה להפוך למסמר האחרון בארון הקבורה של הישיבה, דווקא כשנראה כי היא מתאוששת
איתמר לוין
השופט יליד עירק, שיישב על "הכסא המזרחי" בבית המשפט העליון, עבר את רוב הקריירה שלו במערכת המשפט והשיפוט הצבאית    גם התמחותו בפלילים הופכת אותו למחליפו של אדמונד לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il