X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיפוט מהיר: המועמדים לעליון

מחנה שנלר

השופט ישעיהו שנלר מקדים לדיון, מפגין הומור ואופי נוח ומנסה לקדם פשרה בין שותפים לשעבר במיזם למשחקי מחשב. כאשר הדבר אינו עולה בידו, הוא מנהל את הדיון ביעילות רבה ומפגין בקיאות עצומה בפרטי התיק - לעיתים יותר מאשר עורכי הדין
▪  ▪  ▪
שנלר. זוכר את ההצעה מצ'ק פוינט [צילום: בוצ´צ´ו]
נינוחות וחריפות
בא-כוחו של הורוביץ קוטע את גלובוס אחרי משפט אחד, ושנלר מתערב: "תן לו דקה, אנחנו על הבוקר". אבל מיד הוא גם מכוון את גלובוס: "כדי שהחקירה לא תהיה ארוכה מדי, תענה על מה שהוא שאל. השאלה הייתה פשוטה, תענה בשלוש מילים". בהמשך החקירה יעיר שנלר מדי פעם לגלובוס, מעט בחריפות, שעליו לדבר יותר לאט ולהמתין כאשר הוא עוצר אותו

כרטיס ביקור
השופט ישעיהו שנלר נולד בשנת 1951 בישראל ואת לימודי התיכון סיים בבית הספר של קבוצת יבנה. בשנים 1971-1967 למד שנלר בישיבת מרכז הרב בירושלים. שוחרר מצה"ל מסיבות רפואיות.
את לימודי המשפטים באוניברסיטת בר-אילן סיים שנלר בשנת 1975 ואת רשיונו כעורך דין קיבל שנתיים מאוחר יותר. עד 1996 עבד שנלר כעורך דין, תחילה כשכיר ולאחר מכן כעצמאי. בינואר 1997 מונה שנלר לשופט בבית משפט השלום בפתח תקוה וביוני 2003 מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

השופט: ישעיהו שנלר, בית המשפט המחוזי בתל אביב
המועד: יום ראשון, 1.1.12, שעה 10:00
הנושא: המרצת פתיחה
הנה תופעה שעוד לא ראיתי: שופט שמקדים לדיון. מאחר שכל הצדדים היו באולם, ישעיהו שנלר נכנס כבר ב-09:56 וניגש מיד לעניין. מדובר בתביעה של ד"ר אורי גלובוס נגד טל הורוביץ, שהיה שותפו לפיתוח משחקי מחשב. בדקות הבאות ינהל שנלר פינג-פונג מרשים בין הצדדים, תוך הפגנת בקיאות רבה בפרטי הטענות, יצביע על החולשות של עמדותיהם וינסה לשכנע אותם להגיע לפשרה - תוך שהוא מקפיד למנוע כל מראית עין כאילו גיבש עמדה כלשהי.
שנלר פותח בבקשה לדעת מה הם בעצם הסעדים שמבקש גלובוס, ודי מהר מתברר שמדובר בשאלה רטורית. "לא לפרוטוקול, אני אגיד לאדוני מבחינה פרקטית", הוא אומר לבא-כוחו של הורוביץ, הטוען שיש להעביר את התביעה לפסים רגילים. "בסופו של יום, אם הדבר הוא כפי שאתם טוענים, מבחינת האיש שלך הרבה יותר כדאי לגמור את הסיפור [בהמרצת פתיחה] מאשר לנהל הליך רגיל שיקח הרבה יותר זמן. מדובר רק בשני מצהירים. עדיף לאדוני לגמור היום. כל בית משפט יפצל את הדיון [וידון בשאלת זכויות היוצרים] לפני הסעד הכספי [שתובע גלובוס]".
בא-כוחו של הורוביץ טוען שהבעיה שלו איננה רק עם כך שגלובוס שילם אגרה מופחתת, אלא גם עם כך שבתביעה רגילה הוא יוכל לבקש גילוי מסמכים. שנלר: "רגע, לא ביקשת גילוי מסמכים? יכולת לבקש להזמין עדים, הבוקר בדקתי אם ביקשו". עורך הדין: "אין לנו עדים". שנלר: "מצוין". בהמשך דן שנלר בשאלה האם לגלובוס יש גם תביעות בתחום דיני העבודה, שכמובן אינן בסמכותו של בית המשפט המחוזי, ואט-אט מתחיל לכוון לעבר הפשרה שמן הסתם כבר נכנס איתה לדיון.
"אני מודה לאדוני, נעים גם לשמוע"
מתברר שהורוביץ הגיש רשימה של משחקים שפיתח גלובוס ואשר אין לו כוונה להשתמש בהם, ושנלר סבור שזהו בסיס טוב לפשרה: "השאלה אם לגבי הזכויות, אם הוא לא משתמש בהן, אם זה לא מספק אותך", הוא אומר לבא-כוחו של גלובוס, והלה משיב: "רשימת המשחקים שהוצגה לבית המשפט היא פחות מחסרה. במסגרת מו"מ שהיה" - שנלר קוטע אותו מיד: "אל תגלה פה מה שהיה במסגרת מו"מ". כאן יש לבא-כוחו של גלובוס הצהרה מפתיעה: "התכוננו לדיון מוקדם, לא זימנו עדים". שנלר קצת מתרגז: "אני קבעתי דיון. אתה מגיש המרצת פתיחה ועוד רוצה להזמין עדים? אתה המבקש ואני אכריע על סמך מה שיש כאן".
כאשר שנלר מפגין שוב את בקיאותו בפרטי הסכסוך, הוא זוכה למחמאה מפי בא-כוחו של הורוביץ ומגיב עליה בחיוך: "אני מודה לאדוני, בדרך כלל אני מחלק מחמאות לעורכי הדין, נעים גם לשמוע". בנימה רצינית יותר, הוא דוחף בגלוי לפשרה ואומר לבא-כוחו של גלובוס: "לא לפרוטוקול, אני מדבר עכשיו רק לצורכי פשרה. שהאיש שלך יגיד עכשיו איזה משחקים מפריעים לו [אם הורוביץ יעשה בהם שימוש], ובזה זה נגמר והולכים הביתה. אתם בכל מקרה צריכים לגמור את הסכסוך. אני אומר במפורש מה תהיה ההסכמה. חייב להיות ברור שאין לך תביעות נגד החברה ונגדו [הורוביץ], למעט מה שקשור לדיני עבודה ואז תלך לבית הדין לעבודה". אך עד מהרה מתברר, שהנוסחה הזאת לא תעבוד ושנלר מזמין את גלובוס להיחקר על תצהירו.
שנלר ממתין בסבלנות, מחליפים צחוקים עם הקלדנית, ואז מגלה שהצדדים עוד לא מוכנים. הבעיה: בא-כוחו של גלובוס לא הביא איתו העתק של תצהירו. שנלר מתמצא בתיק עוד יותר טוב ממנו ואומר לו שהתצהיר נמצא בבקשה שהגיש, אחרי הנספחים. בשעה טובה אפשר להתחיל. בא-כוחו של הורוביץ קוטע את גלובוס אחרי משפט אחד, ושנלר מתערב: "תן לו דקה, אנחנו על הבוקר". אבל מיד הוא גם מכוון את גלובוס: "כדי שהחקירה לא תהיה ארוכה מדי, תענה על מה שהוא שאל. השאלה הייתה פשוטה, תענה בשלוש מילים". בהמשך החקירה יעיר שנלר מדי פעם לגלובוס, מעט בחריפות, שעליו לדבר יותר לאט ולהמתין כאשר הוא עוצר אותו.
"אני דווקא מבסוט"
בא-כוחו של הורוביץ שם לב שגלובוס מסתכל לעבר עורך דינו ומבקש משנלר "שבית המשפט ינחה את העד לא להסתכל על עורך הדין ולקבל הנחיות". שנלר: "אם תראה לי פסק דין שאסור להסתכל על עורך הדין". בא-כוחו של הורוביץ: "מותר להסתכל, אסור לקבל הנחיות". שנלר בחצי-חיוך: "בסדר". אך כאשר מאוחר יותר ישוחח גלובוס עם עורך דינו בקול שכמעט אינו נשמע, יתערב שנלר מיד ובתקיפות: "סליחה, אסור לך לדבר עם עורך הדין". בא-כוחו של הורוביץ, בציניות: "אבל להסתכל מותר". שנלר שומע את העקיצה ואינו מגיב.
במשך רוב החקירה מסתכל שנלר על המסך כדי לוודא שההקלדה נכונה, מדי פעם מתקן ואף מעיר פעם אחת בחיוך: "יפן, לא יוון, זה קרוב". הדבר מונע ממנו ליצור קשר עין רצוף עם גלובוס, דבר שאולי יפגע ביכולת להעריך את אמינותו. שנלר מקפיד שגלובוס יאפשר לקלדנית לרשום, ומצד שני - שבא-כוחו של הורוביץ יתן לו להשלים את תשובותיו. כאשר גלובוס מבקש לעיין במסמכים, אומר שנלר בהומור אופייני: "אין הרבה מה לעבור, אני דווקא מבסוט שעורכי הדין משני הצדדים לא הציפו אותנו". הוא מאפשר לגלובוס לעיין בתצהיר, ואחרי דקה אומר לו: "אם תמצא אחר-כך - אז תמצא, בוא נמשיך".
שנלר ממשיך להפגין בקיאות רבה מאוד בכל הפרטים. הוא זוכר שנספח ז' לתצהיר הוגש משום מה פעמיים, הוא גם זוכר שגלובוס קיבל מצ'ק פוינט הצעת עבודה תמורת 600,000 שקל בשנה. כאשר בא-כוחו של הורוביץ מתקרב למרחק של נגיעת יד מגלובוס, שנלר מרחיק אותו מיד. ואילו כאשר הלה מבקש לרשום בפרוטוקול תשובה החשובה לו, שנלר שוב צוחק: "סליחה, אני אומר מה לרשום. אני מבטיח לך שהכל נרשם".
השורה התחתונה:
שופט המפגין בקיאות עצומה בפרטי התיק ומבין היטב את עמדות הצדדים. ניסה להגיע לפשרה, אך לא בזבז עליה זמן כאשר התברר שאין לה סיכוי. ניהל את הדיון ביעילות רבה, שלא פגעה בזכויותיו של איש מן הצדדים. הפגין הומור ואופי נוח, אם כי כמה הערות שלו - בעיקר לעד - היו מעט תוקפניות.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 8.

תאריך:  02/01/2012   |   עודכן:  02/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחנה שנלר
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
שופט יוצא מן הכלל
רם 99  |  2/01/12 11:32
2
הלוואי על כולם/ן ל"ת
אלישמע  |  2/01/12 11:58
 
- מה באמת? ל"ת
בטוח?  |  4/01/12 14:42
3
איש מבריק ובכל זאת נעים
ב  |  2/01/12 14:25
4
העולל המופלא?
תוהה על הראשונות  |  2/01/12 15:05
 
- אפשרות לפתרון
צפנת פענח  |  2/01/12 16:59
5
מתאים לעליון
מכיר אותו  |  2/01/12 17:11
6
שופט רע ברמה נמוכה
eric  |  2/01/12 20:08
7
שופט מצוין,יחידאי במערכת המשפט
אבי אורי  |  3/01/12 00:26
 
- שנלר שופט גרוע
גיבובים  |  12/01/12 10:03
8
מדובר בגמד עקום מהסוג שראינו
במלחמות השושנים  |  4/01/12 14:40
9
שנלר כשופט
משקיף  |  12/01/12 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
עד היום הוא נמנע מלהתראיין לתקשורת, חשב שהחשיפה רק תזיק לו, אבל הכוונות האחרונות להרוס יישובים שהוא בעצמו קנה והקים גרמו לו לשנות גישה. בריאיון ראשון ובלעדי עם משה זר, האיש שרכש בכסף מלא ואף יותר, מאות דונמים של קרקעות ביהודה ושומרון, נחשפים דרכי הפעולה של הקונים והמוכרים - החל מהרמאויות והאיומים וכלה ביחסם העוין של המִנהל והפרקליטות. סיפורו הוא סיפורה של ההתיישבות החוקית ביו"ש
סיגל פרישמן
רוב הקוראים כתבה זו הינם ספורטאים חובבים ולפיכך עצימות האימונים פחותה    לכן, כמות המזון הנאכלת צריכה להיות מותאמת באופן אישי לשעות האימון שלאחר הארוחה, גיל המתאמן (ילד/נער/בוגר), משקל וכו'
צביקה קליין
שנה ארוכה ומפרכת תעבור על רבני חבר העמים הבריטי עד שאחד מהם, או אולי מישהו מבחוץ, ייבחר לתפקיד היוקרתי של הרב הראשי. למרות השמועות, זה לא יהיה הרב מצגר
ראובן לייב
שנת 2012 נפתחת בעיר הדרומית ברגל שמאל, אם לא בפרפורי גסיסה. בצפי שלה אין כדי לבשר טובות. היא ריקנית, נעדרת אטרקציות חדשות, מוזנחת ויקרה להחריד. אפילו בעונה המתה שלה מצליחות טאבה, עקבה ושארם, שמעבר לגבול, לנשוף חזק בעורפה
אורי שטרוזמן
בחינה משפטית טהורה של סוגיית המאחזים ביהודה ושומרון מעלה מסקנה ברורה: אין כל הצדקה להריסת הבתים, גם אם נבנו שלא כחוק. להפך - על היועץ המשפטי לממשלה לחייב את הממשלה לתת תוקף משפטי לכל המאחזים שהוקמו ברשות ובסמכות, כפי שקובע ברורות דוח טליה ששון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il