X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיפוט מהיר: מועמדים לעליון

בנימיני נותן כפול

עמירם בנימיני מנהל ביעילות ובערנות דיון בסכסוך הנוגע לקרן מרתון. אך כאשר מגיעה העת לקבוע את לוח הזמנים לסיום התיק, הוא מוותר לכל האורך לצדדים - גם לגבי המועדים להגשת הסיכומים והתגובות וגם לגבי אורכם של מסמכים אלו
▪  ▪  ▪
השופט בנימיני. ערני וענייני [צילום: בוצ´צ´ו]
בשים לב לפרטים
בסיומה של החקירה אומר בנימיני, בתשומת לב רבה לפרטים: "נדרשת פה חקירה חוזרת, ואם לא - אני אשאל את השאלה. צריך להראות לו את המסמך, לא ייתכן שלא יראו לו את המסמך שבשבילו באנו"

כרטיס ביקור
השופט עמירם בנימיני נולד בשנת 1953 בישראל וסיים את לימודי התיכון בבית הספר קלעי בגבעתיים. הוא שירת בצה"ל בשנים 1978-1971, בשנת 1978 סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב וכעבור שנתיים הוסמך כעורך דין. בשנת 1994 קיבל תואר שני מאוניברסיטת תל אביב, ובשנת 1989 סיים את לימודי הדוקטורט במשפטים באוניברסיטת לונדון.
בשנים 1993-1980 עבר בנימיני כעורך דין ובמרס 1993 מונה לשופט בבית משפט השלום בתל אביב. בספטמבר 2001 מונה בנימיני לשופט מחוזי בפועל למשך שנה, וביולי 2002 קיבל מינוי קבע לבית משפט זה.

השופט: עמירם בנימיני, בית המשפט המחוזי בתל אביב
המועד: יום שני, 2.1.12, שעה 10:00
הנושא: תיק אזרחי
זהו דיון ההוכחות האחרון בתביעה הנוגעת לקרן מרתון ופעולותיה בעשור הקודם, ומנכ"ל הקרן לשעבר זומן להשלמת עדות. עמירם בנימיני נכנס לאולם ב-10:05, בודק כיאות מי הם הנוכחים ומזמין את העד לשבת - אומנם על ספסל הנאשמים, אבל שם יש כסא (בניגוד לדוכן העדים). במהלך העדות מדלג מבטו של בנימיני בין המסך לבין העד, תוך שהוא מקפיד על הרישום הנכון של הפרוטוקול ואף מסייע לקלדנית כאשר היא נתקלת במושגים עסקיים שאינם מוכרים לה. כאשר מוזכרים מסמכים, בנימיני מוצא אותם במהירות ומעיין בהם, אם כי אז עליו לחלק את מבטיו בין העד, המסך והמסמך.
כבר אחרי כמה שאלות מתברר, כי בנימיני לא יתן לדיון להימרח. "החקירה הנגדית הייתה אמורה לדון באיזו סמכות הוא חתם [על הסכם מסוים] ולא לפתוח נושאים שלא לשמם התכנסו כאן", הוא אומר לעורכת הדין של משיבה 2, החוקרת את העד. תשומת ליבו של בנימיני מגיעה עד כדי כך, שכאשר העד אומר שהייתה החלטה שחייבה אותו לחתום, מתקן אותו בנימיני: החלטה שהסמיכה אותו לחתום.
ככלל, החקירה פרטנית מאוד אך מתנהלת ברוח נוחה, ובנימיני כמעט שאינו צריך להתערב. אך כאשר מתעורר הצורך, הוא מפגין את שליטתו בנעשה באולם. כך למשל כאשר בא-כוחה של משיבה 1 מבקש מחברתו, שהגיעה ממש עד למקום מושבו של העד, להתרחק ממנו. עורכת הדין תוהה בקול: "פעם ראשונה שאני שומעת כזה דבר", אך בנימיני מסביר בשלווה: "הוא רוצה שיהיה קשר [עין] לבית המשפט עם הצדדים, ויש גם עורכי דין שמפחידים את העדים - לא במקרה שלך". העד צוחק ופותר את הבעיה בהכריזו שהוא בהחלט חש בנוח.
כאשר שאלה חוזרת על עצמה בנוסח שונה, בנימיני הערני מגיב מיד: "כבר שאלנו, אי-אפשר לחזור על שאלה פעמיים. הוא לא זוכר". אבל גם הוא רוצה תשובות ברורות ופונה לעד: "זה שחתמת כשלא היית מנכ"ל זו עובדה, עכשיו צריך למצוא לזה הסבר". כאשר העד אומר שפשוט אינו יודע ויוצר רושם ברור של כנות, בנימיני מניח לו.
"צריך להראות לו את המסמך"
בסיומה של החקירה אומר בנימיני, בתשומת לב רבה לפרטים: "נדרשת פה חקירה חוזרת, ואם לא - אני אשאל את השאלה. צריך להראות לו את המסמך, לא ייתכן שלא יראו לו את המסמך שבשבילו באנו". לצדדים אין בעיה שבנימיני יתפוס את מקומם, והוא שואל את העד לגבי מסמך שהוצג בתחילת הדיון ושהיה העילה המקורית להשלמת העדות.
לבא-כוחה של משיבה 1 יש כמה שאלות, אך עמיתתו מתנגדת: "זו חקירה חוזרת? זו ממש לא חקירה חוזרת". בנימיני, הרוצה לקדם את הדיון במקום להיצמד לדקדוקי פורמליות, מוצא מיד את המענה: "זו שאלה נוספת ברשות בית המשפט".
בסיום העדות מתחיל בנימיני להכתיב החלטה לגבי הגשת הסיכומים ואומר, כי מאחר ששתי המשיבות אינן בגדר תובע ונתבע - הן יגישו את הסיכומים במקביל ולא ימתינו זו לזו. בא-כוחה של משיבה 1 מנסה להתנגד, חברתו מזכירה לו שבנימיני כבר החליט על כך בדיון הקודם, ובנימיני מאשרר את הדברים. בנקודה הזו בנימיני אינו מצליח לקדם את ההליך במהירות בה היה רוצה, והוא מוותר לצדדים לכל אורך הדרך בלי להתווכח בכלל. בנימיני רצה שהסיכומים יוגשו תוך 30 יום - והוא נותן למשיבות 60 יום. הוא רצה שהתגובות יוגשו תוך 15 יום - ושוב נותן להן פרק זמן כפול. גם בנושא אורך הסיכומים מקבלות המשיבות את כל מבוקשן: 20 עמודים לכל אחת (לעומת עשרה שהציע בנימיני) ותגובות של חמישה עמודים (לעומת שלושה שהוא רצה). "רווח 1.5, גופן דוד 12, דפי A4, שוליים כמקובל" - מכתיב בנימיני את הפורמט כדי למנוע תרגילים והתחכמויות. לבסוף הוא מורה להעלות אליו את התיק ב-19.6.12 למתן פסק דין ומבטיח שהחלטתו תישלח לצדדים בדואר.
השורה התחתונה:
שופט ערני השם לב לפרטים הקטנים להם יכולה להיות משמעות רבה. שמר על אווירה עניינית, אם כי זו ממש לא הייתה משימה קשה. לא ברור מדוע נתן לצדדים את כל מבוקשם בנושא הסיכומים, כאשר המשמעות היא עיכוב במתן פסק הדין; אולי לא מצא לנכון לנהל דיון עקר, ואולי לא רצה להתווכח עם מי שאמורים להיות מעוניינים עוד יותר ממנו בסיום ההליך.
יעילות: 8.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  03/01/2012   |   עודכן:  03/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנימיני נותן כפול
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שופט מעולה נדיר ויוצא מן הכלל  ל"ת
לשכפל אם ניתן  |  3/01/12 17:00
2
שופט מעולה,הגון, לא מתנשא.חריג
ןדן  |  3/01/12 17:24
3
מגיע לשופט בנימיני לשבת בעליון
עו"ד יודע דבר  |  4/01/12 06:32
4
שופטים
אחד שמבין  |  4/01/12 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
סניגורו של ריקו שירזי מטיח האשמות ועלבונות אישיים בתובעת, נכנס לדברי בית המשפט ומתווכח אפילו אחרי מתן ההחלטה - והשופט עודד מודריק מסתפק בהערות רכות שלא משיגות דבר    בתיק הקודם מוכיח מודריק חושים מחודדים, כאשר הוא עולה במהירות הבזק על תרגיל שמנסה לעשות עורך דין המייצג עובדת זרה
רפי מן
"חברי-הכנסת לא נבחרו לתפקידם לפי כושר רדיופוני, ולא לפי קולות הזמיר ותכונות של דמוסטנס", כתב ח"כ דוד הכהן כשהסביר מדוע הרדיו הציבורי צריך להיות כפוף לשיקולים פוליטיים. השנה: 1968
שולמית קיסרי
שיעור בחמדנות ובכוח התאווה בעולמו של האדם הגוזל גם את החיות    האדם בסיפור מחזיר את הגניבות, מה שלא קורה בעולם האמיתי, ומחליט להסתפק במה שיש לו כי הרי יש לו הרבה
ד"ר אפרים סיגלר
הטיפול בדלקות נרתיקיות, הינו הכרח עבור נשים בתקופה בה עברו פרוצדורות כגון: לידה, ניתוח קיסרי, גרידה וכדומה, בשל סכנת הזיהום לפצע הניתוחי
אורי ערן
קב"ט פסיכופת, מהפכן סמולן, רקדנית בטן שחזרה בתשובה, גולד-דיגרית וטבח מבית שמש - בהפקה החליטו להמעיט הפעם במלודרמות, ורקחו קוקטייל פוליטי נפיץ במיוחד. ואם זה לא יעבוד, אפשר לקבל טיפול זוגי מגרושה סדרתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il