X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
חודש פברואר הקרוב הוא שיאו של הקיץ הפוקד את האי הקסום, והוא מציע לנופשים בו שמש מלטפת, ים רגוע ושפע של אטרקציות, בעיקר כאלה שהן בחיק הטבע. לקום ולנסוע
▪  ▪  ▪
מאוריציוס. האי הקסום [צילום: באדיבות משרד התיירות של מאוריציוס]

תייר ישראלי, שבימים אלה של חורף מצמרר נכסף לקרני-שמש חמימות ולים רגוע, ימצא את מבוקשו באי מאוריציוס, שבדרום-מערב האוקיינוס ההודי. אין כמו חודש פברואר, הממשמש ובא, כדי ליהנות מזיו הקיץ התמידי ששורר בו, עם טמפרטורה ממוצעת של 25 מעלות.
שמו של האי הקסום יצא לפניו בשל חופיו המפורצים, הנחשבים ליפים שבחולי מזרח-אפריקה. הם שורצים חולות מוזהבים, עם חול לבן ומפרצים משגעים. אלה מהווים, ביחד עם השמש המלטפת, את מוקד המשיכה העיקרי של האי.
חופיה המרהיבים של מאוריציוס בוהקים בניקיונם הרב ומימיהם צלולים ורגועים. לאורכם פזורים עצי דקל ומטעים של פירות טרופיים. לחובבי הצלילה מובטח נוף תת-מימי מרתק ומרחבים שורצי אלמוגים עם דגה ססגונית.
המרהיב שבחופי האי הוא הבלה מארה, העטוף חולות לבנבנים, שביניהם שזורים בונגלוס ובתי-הארחה מקומיים, היוצרים תחושה של חופש ופינוק מושלם. בחוף ממוקם פארק הציפורים, קאזלה, המאכלס בשטחו למעלה מ-140 זנים שונים של ציפורים והמונים ביחד יותר מ-2500 בעלי-כנף.
פנינה תיירותית
האטרקציה העיקרית בפארק, הטובל בצמחיה טרופית מרהיבה, היא יונה סגולה, המכונה "יונת מאוריציוס", והנחשבת כאחת הציפורים הדירות בעולם. מצויים בו שפע של נמרים, קופים, צבים ודגים למיניהם. לתייר המזדמן אליו מומלץ שלא להחמיץ את גני פאמפלאמוס הסמוכים, המאכלסים זני-פרחים ועצים נדירים.
המפורסם שבהם הוא דקל הטאליפוט, הפורח אחת ל-60 שנה. יש בגנים אלה בריכה עם שושני-מים ענקיות, גינות-תבלינים ושדרות-דקלים מרהיבות ביופיין. סיפור בפני עצמו הוא האקווריום, המכיל למעלה מ-200 סוגים שונים של דגים - רבים מהם ייחודיים לאוקיינוס ההודי - וכמוהו גם האלמוגים שלא מהעולם הזה, עם צורות שונות של רכיכות.
כדאי לבקר במוזיאון איורקה, הממוקם בבית קריאולי מיוחד, שנבנה לפני כ-200 שנה. בשלוב עם גן מקסים ביופיו, ובו מספר מפלים מרהיבים. אין ספק שהביקור במוזיאון תורם להבנת אורחות-חייהם של תושבי האי.
פנינתה של מאוריציוס, פורט-לואיס, שהיא גם הנמל הראשי שלה, ממוקמת במפרץ טבעי, המוקף משני צידיו ברכסי-הרים. את תשומת-ליבו של התייר המבקר בה מושכות, בעיקר, שתי קתדרלות ראשיות - אחת קתולית והשנייה פרוטסטנטית - וכמותן גם המוזיאון ההיסטורי הלאומי, שבו מספר גדול של דמויות מפורסמות מעברה של העיר.
חבילות הנופש למאוריציוס, המשווקות על-ידי משרדי הנסיעות, הן זולות להפליא, במיוחד בימים אלה של עונת התיירות המתה, ולמי שעיתותיו בידיו מובטחת, ללא ספק, הנאה מלאה.

פורט לואיס [צילום: באדיבות משרד התיירות של מאוריציוס]
הגנים הבוטנים [צילום: באדיבות משרד התיירות של מאוריציוס]
תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  19/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאוריציוס - גן העדן הקייצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך אפשר לשכח את ההיסטוריה ??
י-י  |  19/01/12 16:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
למרות שעלה כבר בארץ כמה פעמים המחזה זוכה פרס ה"טוני" ב-1983 "סיפור אהבה בשלושה פרקים”, עדיין הוא מצליח לרגש ולעורר את הקהל מכמה סיבות. פתיחות נושא המחזה - ההתייחסות להומואים, התייחסותם לעצמם ועצם הרומן של הגיבור, בן דמותו של המחזאי הארווי פיירשטיין עם שני אהוביו במהלך השנים; המשחק מזהיר והבימוי של אלון אופיר את השחקנים בביצועם ממש מרטיט את הקהל
ראובן לייב
מסעדת "נלסון 33" בשכונת נווה אביבים שבתל אביב, הנושאת את שמו המקוצר של מנהיג תנועת העבודה, ברל כצנלסון, נותנת תמורה מלאה לסועדיה
שולמית קיסרי
ההצגה שנכתבה על-ידי מחזאי גרמני, ג'ורג' תאבורי, יליד הונגריה (2007-1917) גדושת סיטואציות מפתיעות, טקסטים מתוחכמים ותובנות ציניות
איתמר לוין
החייבים ופושטי הרגל שענייניהם נדונים בפני השופט יוסף בן-חמו, הם אנשים קשי-יום שלעיתים גם מחפשים תירוצים יצירתיים להתחמק מתשלום חובותיהם. באיזון נכון ונבון בין האינטרסים השונים, מצליח בן-חמו לנהל את הדיונים ביעילות, תוך הפגנת בקיאות רבה בפרטי התיקים ובפסיקה הרלוונטית
עליס בליטנטל
הגירסה הקלאסית המקורית של אוריפידס, המתארת את הטרגדיה הנוראית שהמיטה מלחמת יוון בטרויה על המנצחים והמנוצחים כאחד, זועקת את המסקנה שבמלחמה אין רק נצחון    כולם מפסידים. ואת הרעיון הזה יביים הבימאי יוקיו נינאגאווה, שהכריז על כך במסיבת העיתונאים בקפה מועדון הקאמרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il