X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בידוק ביטחוני של נשים בידי גברים, כרזה בת 20 בנוגע לזכויות הנאשמים, איחורים ניכרים בתחילת דיונים, אווירה של שוק במסדרונות ובאולמות בבית משפט השלום באשדוד בולט ביותר היעדרה של יד מכוונת ומנהלת, וגם הבניין החדש שלו לא יפתור את בעיות היסוד
▪  ▪  ▪
ביהמ"ש באשדוד. הכל מצטופפים במסדרונות
שופטים? מישהו?
בשני אולמות הדיונים לא ניכר מיהו בעל הבית. אצל שלו, עורכי דין נכנסים ויוצאים, מדברים, מסמסים, מסתובבים - והיא כלל אינה מגיבה. ואילו אצל חדש, עורכי הדין הם הקובעים לו את סדר הדיונים, כאשר כל אחד מהם רוצה שעניינו יישמע קודם

בית משפט השלום באשדוד הוא מבנה קטן, מיושן ודחוס, שכבר מזמן אינו מתאים לייעודו. הבשורה הטובה היא, שבצמוד אליו מושלמת בנייתו של בית משפט חדש. אך לא יהיה די בכך כדי לפתור את בעיות היסוד מהן סובל בית משפט זה.
הבעיות מתחילות (יום ב', 23.1.12) כבר בבידוק הביטחוני. בשעות הראשונות של היום, כאשר התנועה היא הרבה ביותר, יש במקום רק מאבטחים. הללו, מטבע הדברים, בודקים גם נשים - כולל בגלאי מתכות. זה בהחלט חוקי, אבל במבט מהצד נראה בלתי הולם וגם נוצר הרושם שלפחות כמה מן הנבדקות מצאו את עצמן במבוכה. ומה יקרה אם יהיה צורך בבדיקה גופנית? האם אותה אישה תמתין עד שתגיע מאבטחת או שוטרת? רק בהמשך הבוקר מצטרפת מאבטחת לצוות בכניסה.
השילוט רחוק מלהיות מספק. ההכוונה לאולמות השופטים לא תמיד מדויקת, וחלק מן השלטים שבורים וחלקיים. במסדרונות הצרים והצפופים שוררת אווירה של שוק, כאשר שוטרים, אנשי שב"ס, מאבטחים, עורכי דין ובעלי דין מחפשים אולמות או מחכים בתור. מערכת הכריזה קוראת למשפחה מסוימת להיכנס לאולם; קרוב לוודאי שמדובר בצדדים בדיון בבית המשפט למשפחה, המתנהל כידוע בדלתיים סגורות וללא פרסום שמות הצדדים.
"ממילא אף אחד לא מסתכל על זה"
ליקוי בולט לעין הוא דווקא במקום בו נעשה ניסיון לסייע לציבור: כרזה גדולה המסבירה לנאשמים את זכויותיהם. אלא שבשולי הכרזה נכתב שהיא משנת 1991, ולכן ברור מדוע אחת הזכויות המרכזיות של הנאשמים נשמטה ממנה. החוק כיום קובע, כי יש למנות סניגור בכל מקרה בו התביעה עשויה לבקש עונש מאסר, ואין זה משנה מה העונש המירבי באותו מקרה. עובדה מהותית זו כמובן אינה מופיעה בכרזה. הפניתי את תשומת ליבה של עורכת דין שישבה ממש מולה, כנראה מטעם לשכת עורכי הדין, אך היא הגיבה בנון-שלנטיות: "ממילא אף אחד לא מסתכל על זה".
רשימות הדיונים מחוץ לאולמות השופטים עודכנו רק לקראת השעה 09:00, המועד בו אמורים היו להתחיל הדיונים. "אמורים" - משום ששלושה מבין השופטים לא ממש דייקו. נכון לשעה 09:15, אולמותיהם של חיים חדש (שאמור היה להתחיל ב-08:30) ושל אלון רון היו ריקים, ואילו באולמה של גלית שלו החלו להתאסף הצדדים לאיטם.
באולמה של שלו, מנצלים התובעת ואחד הסניגורים את הזמן כדי לתפור עסקת טיעון. נאשם אחר מגיע רק ב-09:15 ויוצא לשוחח עם הסניגורית שלו, ולאחר מכן גם היא סוגרת עסקת טיעון עם התובעת. דומה שיש כאן ביצה ותרנגולת: הצדדים יודעים שהדיונים לא יתחילו בזמן, ולכן מנהלים את שיחותיהם על חשבון הזמן השיפוטי במקום לעשות זאת קודם; ואילו שלו ממתינה שהצדדים יסיימו את ענייניהם והיא תוכל להתחיל בדיונים.
הרעש נכנס בכל פתיחה של הדלת
בדיונים עצמם שורר בלגן לא קטן. עוד נכתוב בהרחבה על השופטים שלו וחדש, וכאן רק נציין שבשני האולמות לא ניכר מיהו בעל הבית. אצל שלו, עורכי דין נכנסים ויוצאים, מדברים, מסמסים, מסתובבים - והיא כלל אינה מגיבה. ואילו אצל חדש, עורכי הדין הם הקובעים לו את סדר הדיונים, כאשר כל אחד מהם רוצה שעניינו יישמע קודם.
התנאים הפיזיים רק מחמירים את המצב עוד יותר. בשל הצפיפות הרבה, כל פתיחה של הדלת באחד האולמות מכניסה מיד פנימה את הרעשים מן המסדרון. הדלתות, אגב, חורקות ונשמעות היטב בכל תנועה שלהן - וכאמור, לפחות אצל שלו וחדש יש הרבה תנועות כאלו. אומנם אפשר לקוות שזה ייפתר בבניין החדש, אך את ההתנהלות של המערכת כולה - מהבידוק ועד לאיחורים, מהברדק באולמות ועד למידע השגוי - צריך לנער מן השורש. במיוחד אמורים הדברים כאשר זוכרים שמדובר בבית משפט קטן בפריפריה, שלשירותיו נזקקים מטבע הדברים בעיקר מי שאינם משתייכים לשכבות המבוססות.
הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "בבית משפט השלום באשדוד מתקיימות עבודות תשתית זה מכבר ולמבנהו הנוכחי נוספת קומה על-מנת לפתור את בעיית העומס שקיימת היום, ההשקעה בפרויקט עומדת על 24 מיליון שקל. העיכוב בתחילת הדיונים חל משום שהעצורים לא הגיעו לבית המשפט בשעה שהיה אמור להתחיל הדיון ועל כן היה צורך להמתין לבואם". News1 מעיר, כי העיכובים היו גם בתיקים אזרחיים.
השורה התחתונה:
דומה שכותב שורות אלו טרם נתקל בבית משפט בו כל-כך בולט היעדרה של יד מנהלת ומכוונת. התוצאה היא שירות לקוי לאזרח, וניתן רק לקוות שכל הפגמים לא משפיעים בסופו של יום גם על ההתנהלות השיפוטית.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים חדש
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבית המשפט באשדוד דרוש מנהל
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אנא בדוק בדחיפות את משפחה ר"ג
אחד מהעם 123  |  24/01/12 10:36
2
חרפת בית המשפט בחדרה
שומר החומות  |  24/01/12 12:11
3
חשבתי שאתה יותר רציני .
ישמעאל  |  24/01/12 16:32
4
השופטת שלו
מכאל בוסקילה  |  24/01/12 18:05
5
השופטת שלו
מכאל בוסקילה  |  24/01/12 18:11
6
בתי משפט הם שוק-טוב שחושפים ל"ת
שופטים בושה  |  25/01/12 05:24
7
כנראה שהכתב פעם ראשונה בבימ"ש
שי 12345  |  1/02/12 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
בניגוד לרבים מחבריהם, בוגרי 'מצפן' של שנות ה-70, בני הזוג איריס ויואב בר לא נטשו את הדרך הרדיקלית. לפני כמה חודשים הם נעצרו עם בנם אדם סמוך לכלא השרון, לאחר שקיימו הפגנת תמיכה במחבלות חמאס שלא שוחררו בעסקת שליט, ולפי כמה דיווחים קראו לחטיפות חיילים נוספות
ראובן לייב
התרנגול הכחול, שהתגלה בחלומו של מסעדן הצמרת התל אביבי, שאול בן אדרת, הפך מחלום למציאות של ממש בדמותה של מסעדה גסטרונומית מעולה הנושאת את שמו והמציעה לסועדיה תפריט מגוון ומפנק במחירים השווים לכל נפש
אורן פרסיקו
מאות הגיעו לכנס היסוד של ארגון העיתונאים החדש. בסופו, לאחר דברים שנשאו עיתונאים ותיקים וצעירים ממגוון כלי תקשורת, הגיע מספר המצטרפים לארגון ללמעלה מ-600
עליס בליטנטל
מכל ההפקות הרבות שראיתי של "מחכים לגודו" מאת סמואל בקט, האחרונה, שראינו בבצ"א, של תיאטרון פסיק הירושלמי - עולה על כולן
ראובן לייב
תיירות הסקי שמעבר לים מצויה עכשיו ממש בעיצומה. זו הזדמנות גם לגולש הישראלי להפגין את יכולת-ביצועיו בשטח, גם אם הוא, עדיין, חסר-ניסיון
רשימות נוספות
בן-חמו ופושטי הרגל  /  איתמר לוין
ארבל יחליף את הג'ינס  /  איתמר לוין
המועמדים לעליון - שלב הסיכומים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il