X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיצד מרגישים עורכי דין כאשר די ברור שהשופט לא ממש מקשיב להם? אפשר להפנות את השאלה לפני שמופיעים בפני השופט החיפאי כמאל סעב. הערותיו אומנם מלמדות שהוא שם לב למתרחש באולם, אך פיזית הוא עסוק בעידכון יומנו, בעיון במסמכים ואפילו בשיחה עם עוזרו המשפטי
▪  ▪  ▪
השופט סעב. יוצר רושם של זלזול בצדדים [צילום: בוצ´צ´ו]
בקוצר-רוח
הסניגור ממשיך לטעון, וסעב חוזר לעדכן את יומנו הידני בהתאם ליומן הממוחשב. בינתיים נכנס עוזרו המשפטי ומגיש לו מסמך, וסעב מחליף איתו כמה מילים. כאשר הוא סוף-סוף "נזכר" שיש גם צדדים באולם, הוא אומר לסניגור בקוצר-רוח המסגיר שהדיון לא ממש מעניין אותו: "בוא נתקדם, מה עוד?"

השופט: כמאל סעב, בית המשפט המחוזי בחיפה
המועד: יום חמישי, 15.12.11, שעה 10:00
הנושא: ערעורים פליליים
בשולי רשימותי מאולמו של השופט כמאל סעב מצאתי את ההערה הבאה: "מה ההרגשה של עורכי הדין שלא מקשיב להם?" זו הייתה התופעה הבולטת ביותר: עורכי הדין מדברים, וסעב עסוק בענייניו - מעיין ביומן, מסתכל במסך ההקלדה, עובר למסך של מערכת נט המשפט. אומנם תוך כדי הדיון הוכיח סעב שהוא שומע את המתרחש, אך התנהגותו עדיין תמוהה ואף פסולה. הכבוד המינימלי לצדדים ולבאי-כוחם מחייב שהשופט יקדיש להם את מלוא תשומת ליבו. אך מובן שאיש לא העז להעיר לו.
נכנסתי בעיצומו של ערעור על חומרת העונש, כאשר הנאשם מבקש להמיר את מאסרו בשישה חודשי עבודות שירות וסעב שוחח עם מישהו בטלפון. סעב מורה לממונה על עבודות שירות להגיש חוות דעת, תוך שהוא מדגיש כיאות שאין בכך כדי להביע את עמדתו לגופו של הערעור. מאחר שהדיון נדחה ממילא, הוא גם מורה לשירות המבחן להכין תסקיר על הנאשם, למרות שהסניגור לא ביקש זאת.
התובע מבקש מסעב לכתוב בפרוטוקול שהמדינה לא תהיה מחויבת להמלצות שירות המבחן. סעב משיב לו בחיוך: "הסניגור לא ביקש ואתה תהיה מחויב? השופט הציע, אתה לא ידעת שתבוא הצעה כזו. אבל אכתוב, כדי שתהיה לך הרגשה טובה". התובע עוד לא הבין כנראה שבקשתו נענתה, כי הוא ממשיך לשכנע: "ראיתי החלטות, שאם שתקנו - אז סימן שהסכמנו [לקבל את ההמלצות]". סעב: "מי יגיד לך את זה? העליון? תגיד להם שהשופט לא שאל [אותך]. למרות שזה נראה מוזר בפרוטוקול ולא מקובל לכתוב את זה, אני ארשום".
העוזר המשפטי נכנס ומגיש מסמך
התיק הבא הוא ערעור בתחום התעבורה, של מי שרשיונו נשלל לשלושה חודשים בשל ריבוי נקודות. לפני שהסניגור מתחיל לדבר, נכנסת לאולם נציגת המדינה בתיק אחר, וסעב מעיר לה שהוא רשם בפרוטוקול את שעת הגעתה. כעת הסניגור יכול להתחיל לטעון, וסעב מתפנה ליומנו ולמסכיו. די מהר הוא קוטע את הסניגור ומוכיח שהתכונן לדיון: "יש מספר קשיים בערעור, כמה דברים שצריך להתגבר עליהם, השאלה היא איך הוא עושה את זה". המערער מבקש להישפט למרות ששילם את הקנס, וטוען שאשתו שילמה את הקנס ללא ידיעתו ושהוא מלכתחילה רצה להישפט.
הסניגור ממשיך לטעון, וסעב חוזר לעדכן את יומנו הידני בהתאם ליומן הממוחשב. בינתיים נכנס עוזרו המשפטי ומגיש לו מסמך, וסעב מחליף איתו כמה מילים. כאשר הוא סוף-סוף "נזכר" שיש גם צדדים באולם, הוא אומר לסניגור בקוצר-רוח המסגיר שהדיון לא ממש מעניין אותו: "בוא נתקדם, מה עוד?" אחרי דקה או שתיים סעב מפסיק את הסניגור ומאפשר לתובע לענות. הלה מפנה את סעב לפסק דין של עמיתו, שמואל ברלינר, בנוגע לאפשרותו של נאשם לבקש להישפט לאחר ששילם את הקנס; סעב מעיין בו ומעיר שוב בשליטה יפה בחומר - שיש פסק דין מאוחר יותר של בית המשפט העליון.
"השופט המינהלי נמצא לידי"
אחת מטענותיו של המערער הייתה, שהוא פנה לעורך דין מסוים כדי שיטפל בדוחות שצבר, והדבר מוכיח שהוא אכן התכוון להישפט. התובע משיב, שמדובר בעורך דין שכבר מזמן הוצא מהלשכה ושאין כל הוכחה שהמערער אכן פנה אליו. למערער יש 43 הרשעות קודמות, מתוך 40 שבהן נקנס - ממשיך התובע - ולכן ידע מן הסתם כיצד עליו לפעול. כל הערעור הזה, מסכם התובע, נולד רק בניסיון לבטל את הפסילה המינהלית - שהיא משמעותית מאוד לנאשם, העובד כנהג במשאית של נסטלה.
סעב מאפשר לסניגור להגיב ושואל אותו אם אותו עורך דין בכלל נמצא בארץ - מה שמלמד שהוא מכיר את הסיפור. והנה עוד הערה ברשימותי: "כל הזמן הזה - מתעסק במחשב וגם בניירות". סעב גם מעיר, שהיה מקום לכל הפחות לאפשר לאותו עורך דין להגיב על טענותיו של המערער נגדו, והוא מסכם: "תקבלו את פסק הדין". הסניגור מזכיר שהוא גם ביקש לעכב את ביצוע הפסילה, אך מתברר שהוא לא בדיוק יודע את החוק, כפי שסעב מסביר לו: "בפסילה מינהלית אין עיכוב. אם אקבל את הבקשה להישפט, מובן מאליו שהפסילה מתבטלת. אבל לעכב? אני לא שופט מינהלי. אם אתה רוצה, הוא לידי".
השורה התחתונה:
מותר להניח שסעב אינו רוצה להפגין זלזול בצדדים, אבל זה בדיוק הרושם שהוא יוצר בכך שחלק ניכר מזמנו הוא עוסק בעניינים אחרים. יתרה מזאת: אפילו אם יש לו כושר ריכוז מופלא, הוא עלול לפספס נקודה כלשהי, שעלולה להיות בעלת חשיבות יתרה.
יעילות: 8.
מזג שיפוטי: 5.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  31/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כמאל סעב  שמואל ברלינר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעב מתעניין יותר ביומן
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אצלי הוא היה נפסל בסף מחרפנות. ל"ת
יוסף המגיד וצולף  |  31/01/12 10:11
2
אם הבנתי נכון ע"פ שמו הוא ערבי
משועמם  |  31/01/12 14:53
3
כנראה, שהיומן שלו הוא העיקר
הניה  |  31/01/12 20:17
4
מן הראוי להביא תגובת השופט ל"ת
יצחק999  |  1/02/12 06:00
 
- רק טוב יש לי להגיד על כבודו
יוסי אונגרפלד  |  1/02/12 09:58
5
שחסר משוב למערכת ,עם "שיניים"
עוד הוכחה  |  1/02/12 10:59
6
הוא גם לא מקבל ערעורים על
לשכת עורכי  |  1/02/12 11:32
7
כתבה לא אוביקטיבית- כנסו לתג'
קצת היגיון  |  3/02/12 00:09
8
שיתוף פעולה וקנאות להצלחה שלו
מחזק דברי מס 7  |  3/02/12 01:10
9
השופט סעב מעריך אותך מאוד
talk22205  |  4/02/12 08:29
10
היומן
סקרנית  |  14/02/12 23:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
דוח מודיעין טורקי מאשים במרומז את ישראל בסיוע למחתרת הכורדית PKK במלחמתה נגד טורקיה. יום לפני התפוצצות פרשת המרמרה, טוענים מחברי הדוח, התקיפו לוחמי המחתרת בסיס טורקי, בפעולה שניכרו בה טביעות אצבע ישראליות
יוחאי עופר
"אתה שומע את הדפיקות האלו? אלו חפירות של מנהרה מתחתינו", מתלוצצים המפקדים באחד המוצבים סמוך לרצועה על קול טיפות הגשם - אך פניהם מסגירות כמה מטריד אותם איום החטיפה. כוחות צה"ל שסביב עזה מוקפצים לאירועי-אמת כמעט מדי יום, אבל הם יגיעו לכותרות רק בסיבוב הלוחמה הבא. והוא יגיע, בטוחים שם
חגית כהן
ערוץ הקומדיות מצחיק הרבה פחות מיאיר לפיד. מצחיק שבכל הקומדיות שדגמתי העיקרון היה זהה: זוג לוזרים משועמם מעיירה אמריקנית נידחת, תמיד אחד שחור ואחד לבן, עושה קונדס קטן ומוצא עצמו נרדף בידי המאפיה
גיל ברינגר
אין לו בעיה שסמלי המדינה יהיו יהודיים ושהדת היהודית תהיה דת רשמית. הוא נגד התיישבות נפרדת לערבים ויהודים ובעד מינוי סולברג לעליון. לטענתו, רק האפליה מפריעה לו. עו"ד חסן ג'בארין, מנכ"ל ארגון עדאלה, מי שמוביל את המאבק המשפטי של הערבים בארץ לשוויון זכויות, חושף בראיון ל'מקור ראשון' מה מפריע לו בהתנהלות של בג"ץ, למה הוא חושב שהיהודים במדינה פשוט השתגעו ומדוע חשוב לו לדבר דווקא עם ציבור המתנחלים. בלעדי
טובה ספרא
שלי יחימוביץ' לא תזכה ל"שקט תעשייתי" במפלגתה, אבל בהחלט תדע להוביל את הדרך האמיתית והטובה למען החברה בישראל    לאן תצעד עכשיו אירופה? גרמניה תחליט    תחזית אסטרולוגית לשבוע 3.2.12-27.1.12
רשימות נוספות
לבית המשפט באשדוד דרוש מנהל  /  איתמר לוין
בן-חמו ופושטי הרגל  /  איתמר לוין
ארבל יחליף את הג'ינס  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il