X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הפופ, הדמיוני והדמוני גם יחד
אורי רדובן בגלריה חזי כהן בת"א
כשהבורסות נופלות, וכך קפוא מצב מחירי הדירות, נראה שההשקעה ביצירות אמנות חזרה להיות אפיק השקעה בטוח. בכל מקרה, בישראל, ובמיוחד בת"א, נפתחות עוד ועוד גלריות מחוץ למרכז המסורתי, שמצוי בתזוזה דרומה, לשכונות הישנות, התעשייתיות, עם מחירי שכירות נמוכים יותר. כך גלריה חזי כהן שנפתחה בשנה שעברה עם תערוכת יגאל תומרקין, וממשיכה לשמור על רמה

תערוכתו של אורי רדובן בגלריה חזי כהן מזמנת צפייה בתערוכה מרעננת, מפתיעה ומלאת רעיונות. אם ניתן לסווג את האמן האוטו-דידקט באיזשהו אופן, הרי שיש בו הכל. הוא מחובר היטב לכל גדולי האמנות במאה העשרים, וסופח אליו נגיעות מכל אחד. אין בו טיפת העתקה או סגידה למישהו מסוים.
כמו פיקאסו בשעתו, ש"שאל" רעיונות מחבריו בני דורו ושכניו בפריס, אך תמיד היה ביצירותיו ברור כתב ידו האופייני - כך אצל אורי רדובן. יכולתו לקחת אירועים וסיטואציות, להעמיד אותם כמיצבים בעלי מרקם מגוון - בצילום, רדי-מייד פיסולי וציור, מעמידה בפני הצופה את ההזדמנות לחשוב ולהתעמק בשאלות שמעלה האמן.
ברוב יצירותיו, מלבד חוש ההומור, קיים וזוחל נושא המוות. משהו מאיים שמצוי מאחורי עורפנו דרך קבע. ביצירה אחת (שהצילום שלה נראה כאן למעלה) נראה בבירור שרדובן מכיר את יצירותיו של אדוארד קינהולץ, שיכולות לעיתים לעורר פלצות בגלל כמה שהן נוקבות. דמות המוות היושב ליד שולחן ועליו סמלי תרבות הצריכה האמריקנית, שהפכו כבר לסמל, כמו קופסאות אבקת הכביסה, משלבות את הפופ ואת הדמיוני והדמוני גם יחד.
צורת העמדת היצירות באופן לא דחוס ומאלץ, מותירה בפני הצופה אוויר לנשימה בין יצירה ליצירה, וזמן להשתהות ולחשוב על מהות היצירות, שיש בהן הרבה מהמושגי, אך זולגת לתוכן כל תולדות האמנות העכשווית. מיצירות אחרות - נודף ריח של השפעת תומרקין. כך שההשפעות הן חיוביות ביותר.
אמן שקדן ומוערך
רדובן, יליד ירושלים 1971, חי ועובד בתל אביב, ויצירותיו מצויות כבר באוספי מוזיאונים ואספנים חשובים, מאז החל להציג ב-2006 בתערוכות קבוצתיות וכן לאחר תערוכות היחיד החל ב-2007. נציין בין היתר את עבודתו שנרכשה על-ידי מוזיאון ישראל והוצגה ב"בית מאני" ב-2008, ובתערוכת רכישות אחרונות של המוזיאון ב-2011. בתוך חמש שנים מאז החל להציג, הצליח לקבל הערכה לעבודתו השקדנית, לה הוא מקדיש את כל עיתותיו. וכך - להתקבל לקהילה האמנותית כאמן מוערך. עצם התערוכה בגלריה האיכותית הזו מעידה על כך.
בקומה העליונה של הגלריה היפה מוצגת תערוכתו של אמן מסקרן נוסף - ניר הראל (1978). הוא בוגר תואר שני באקדמיה בצלאל, וזוכה מילגת קרן התרבות אמריקה ישראל. גם הוא עם רקורד עשיר של תערוכות. ציוריו צבעוניים ומרתקים.
גלריה השווה ביקור הפעם, ולא רק.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
ראיון עם המשורר יחזקאל נפשי לקראת התערוכה ה-11 סדרת התערוכות של "שיח משוררים" שתיערך החודש בתל אביב
מנחם מ' פאלק
שני ספרי הילדים שכתבה רבקה-תפארת חקק מבטאים געגוע אל הטוב ואל התמימות של הילדות. היא פרסמה קובץ שירים לפני למעלה מעשר שנים, אך בהיותה לסבתא, החליטה להיות סבתא מספרת
אורן פרסיקו
בית המשפט קיבל את טענת יואב יצחק וקבע כי לא תוטל עליו ועל האתר שהוא מפעיל אחריות בגין לשון הרע שקרית שפירסם בלוגר, זאת משום שלא הוכח כי הפרסום עבר עריכה
אריאל כהנא
נתניהו בדרך לפגישה נוספת עם נשיא ארה"ב כשהפעם סוגיית הגרעין האירני דחופה מתמיד. בשמינייה יש רוב בעד תקיפה ישראלית גם משום שאמריקה מבהירה במסרים שקטים שתימנע מהפעלת כוח. וברקע, אזהרות 'צוות החשיבה של אובמה' שלפיהן "ישראל אינה מבינה מה ההשלכות של פעולותיה הצבאית"
יאיר קראוס
המאבק נגד ייבוש החולה היה המאבק הסביבתי הראשון בישראל והוא שהביא לייסודה של החברה להגנת הטבע. שמורת החולה היא גם שמורת הטבע הראשונה שהוכרזה בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il