X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעלי עסק, מבולבלים מכל מה שקורה בעולם השיווק? לא מצליחים להבין מה מוכרים לכם אנשי המכירות? - כאן תקבלו הסברים והמלצות כיצד תשווקו בצורה הטובה ביותר את אתר האינטרנט העסקי שלכם
▪  ▪  ▪
לא להתרשם ממחירים גבוהים מדי של אנשי מכירות [צילום: AP]

בעלי עסקים יקרים, האם יוצא לכם לתהות מה אתם יכולים לעשות כדי לשווק את העסק שלכם ברשת האינטרנט, אבל מתבלבלים מכל המושגים הקיימים בתחום הזה, מכל ההצעות שאתם מקבלים מאנשי המכירות של החברות השונות? זה בהחלט מובן, כעסק צעיר יחסית - האינטרנט נשאר עדיין לא ברור ולא מפוענח עבור מרבית החברות בישראל.
ננסה לתת סקירה כללית של התחום הזה, במטרה להקל על בעלי העסקים השונים שבאמת רוצים ליצור ערך ברשת עבור העסק שלהם. נתחיל דווקא בכמה הערות כלליות:
א. אל תתרשמו ממחירים נמוכים מדי או גבוהים מדי - אחת המלכודות הטיפוסיות של אנשי מכירות ממולחים בתחום האינטרנט היא מלכודת המיתוג. מצד אחד קיים המיתוג הזול, דהיינו: "תנסו לפרסם או לקדם איתנו, גם ככה אין הרבה מה להפסיד", כביכול בגלל שזה כסף קטן, אין חשש מהפסדים, כי אם יהיו כאלו - הם לא יהיו גדולים. מצד שני קיים גם המיתוג ההפוך: אנחנו מאוד איכותיים ולכן גובים הרבה כסף. בדרך כלל שתי הטקטיקות האלו הן לא נכונות, אלא מהוות את הקצוות של השיווק באינטרנט, לכן אין מה להתרשם מזה.
ב. אל תחפשו הרפתקאות - יש חברות שכדי לסגור עסקה מציעות שירותים מיותרים והזויים לגמרי, כמו למשל שיווק במנוע החיפוש של וואלה!, נענע ובכל מיני דברים דומים, כאשר המטרה היחידה היא סגירת העסקה ולא שום דבר אחר. הרי מתי בפעם האחרונה יצא לכם לחפש משהו במנוע החיפוש של נענע?

שיטות השיווק באינטרנט

1. פרסום בגוגל אדוורדס - אם אתם בעלי עסק (בכל גודל) שעכשיו מתחיל להיכנס לעולם האינטרנט, כנראה שזה המקום הנכון בשבילכם להתחיל. בהמשך, כאשר תצברו מעט ניסיון שיווק וקידום באינטרנט, בהחלט תגיעו לעוד פלטפורמות שיווק מעולות, אך כהתחלה, זה המקום המעולה בשבילכם.
הסיבה היא קלות התפעול - אתם שמים כרטיס אשראי, מעלים את תוכן המודעה הרצוי לכם ורבע שעה אחרי זה הפרסום שלכם כבר באוויר. זה אולי נשמע לכם פשוט מדי, אבל בדיוק ככה זה עובד. תנסו את זה. לאחר קצת משחק עם הכלים והכפתורים, אתם תגלו במהרה שזה הדבר הכי מדהים שקרה לעולם הפרסום מאז המצאת העיתון הראשון. פשוט מדהים איך שזה עובד. שווה כל שקל.
2. קידום אתרים אורגני - זהירות, תחום למתקדמים. כאשר נכנסים ומתחילים להתעמק בעולם הפרסום באינטרנט, מהר מאוד מגיעים לעולם הקידום האורגני. הבעיה היחידה היא שלפעמים מגיעים עוד לפני שמבינים איך הדבר הזה עובד בכלל.
אז הנה כמה דברים שצריך לדעת על קידום אורגני באינטרנט: קודם כל תבדקו תוצאות קודמות של חברת הקידום שאתם רוצים לשכור, האם היא באמת בעלת הישגים כמו שהיא מתיימרת להציג, כלומר האם באמת יש לה קורות חיים מעולים כפי שהיא טוענת. לאחר מכן, נסו להבין מהי רמת התחרותיות בתחום שאתם הולכים להיכנס אליו (הכוונה היא באינטרנט), כמה זה אמור לעלות (בניגוד לכמה שאתם רוצים לשלם) וכמה זמן זה ייקח.
אנחנו מעדכנים אתכם כבר עכשיו, זה ייקח הרבה מאוד זמן, כאשר החברה הממוצעת מתחייבת לתוצאות כלשהן לאחר שלושה חודשים בערך. אנחנו מבינים שהתחום הזה נשמע מעט הזוי, אך כאשר מתחילים להתמצא מעט בתוכו, מבינים בעצם שתחום קידום אתרים בגוגל, זה אחד התחומים המועילים מבחינת החזר השקעה שיש.
3. פרסום באתרי תוכן - לאחר שתסיימו לקדם את האתר שלכם, יגיע הזמן לעבור הלאה ולעשות עוד צעד אחד בתחום הפרסום באינטרנט. הכוונה היא לפרסום באתרי תוכן מובילים.
אם אתם חברה בתחום הרכב, כנראה שזה יהיה רעיון מצוין מבחינתכם, להרים טלפונים לכמה פורטלים מובילים בתחום הזה ולהציע להם את האפשרות לפרסם כתבות שלכם אצלם. לא בטוח שהם יסכימו, אולי ידרשו תשלום כלשהו, אך הרעיון הזה יהיה תוספת פרסומית מדהימה לעסק שלכם. אתם לא תאמינו בכלל, עד כמה זה יביא לכם תנועה לאתר האינטרנט, במידה שתפרסמו קצת כתבות תדמיתיות באתרי תוכן גדולים ולא שיווקיים, כאלו שהגולשים נוטים לסמוך עליהם.
4. פייסבוק, איך לא. פה אנחנו חושבים לעשות משהו מעט שונה. הפעם שינינו את המתכונת והסעיף הרביעי יהיה זה שיספר על הדברים שלא כדאי לכם לעשות בתור עסק.
אז ההמלצה הראשונה שלנו היא לא לפרסם ברשתות חברתיות. אומנם רשת הפייסבוק עצמה ממשיכה להרוויח הרבה יותר כסף כל שנה, אבל המפרסמים שלה ממש לא. מכל הניסיון שלנו בתחום הזה - ונצבר כבר הרבה מאוד ניסיון כזה - מעולם לא ראינו עסק שפרסם בפייסבוק והרוויח כסף כתוצאה מכך. הרשת הזו היא מסיבת פיג'מות ואתם בכלל לא צריכים להידחף לתוך המסיבה ולנסות למכור משהו לאנשים שחוגגים.

הכותב הוא מנכ"ל חברת בול קידום אתרים, העוסקת כבר שנים בקידום ושיווק בכל הפלטפורמות האינטרנטיות.
תאריך:  20/02/2012   |   עודכן:  20/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבע שיטות לשיווק העסק באינטרנט
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
קשה לי מאוד להסכים עם הדברים ה
עידו הבנינימין  |  20/02/12 10:46
 
- בהחלט נכון
עידו לא הבניימין  |  20/02/12 17:29
2
שיווק באינטרנט
יחיאל בן   |  20/02/12 12:36
3
אחלה מאמר אהבתי מאוד
יגאל אביבית  |  20/02/12 22:44
4
לא אהבתי כל כך
חיים הצרפתי  |  22/02/12 01:19
5
כעיקרון יחסי ציבור זה נכון
יגאל אביבית  |  22/02/12 23:41
 
- כמו תמיד האמת היא באמצע
דן אוטובוס  |  23/02/12 09:42
 
- ניו ויזן מדיה כרטיסי ביקור
ניו ויזן מדיה  |  24/02/12 11:15
6
הנה דעתי הצנועה
מרטין בוקסדורף  |  24/02/12 15:43
7
בקשר ליחצ וקידום אתרים
מיכל דניאלס  |  24/02/12 17:59
8
די היקר, אני חושב שכל מה שאתה
עידו הבנינימין  |  25/02/12 00:16
9
נו באמת, מה קרה לכם?
יאיר המלך העולה  |  25/02/12 03:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
קיים סוג אבטחה שרחוק מאיתנו פיזית, מכיוון שאינו קיים פיזית, ורחוק מאיתנו רעיונית. המדובר באבטחת התנועה המקוונת - אבטחת מידע ברשת האינטרנט
עליס בליטנטל
בספר החדש שלה, "ראש עקום”, מישהו אחר, סודי, מצוי במחבוא    הילד הקטן הדחוי, תומאסו, שאוזנו כרויה לכל התזות שמשמיע לו הכומר על השטן וכוחות האופל יוצר לעצמו מכל אלה עולם דמיוני פנטסטי. עולם המבוסס על רחשים שהוא שומע מתוך הארובה בביתם
רפי מן
הצחנה האתית שעולה מהצהובונים הבריטיים הופכת בימים אלה לאסון אקולוגי: בניסיון להיחלץ מספיחי פרשת האזנות הסתר הסגיר רופרט מרדוק עיתונאים מה"סאן" ששילמו שוחד לשוטרים, ועורר סערה גדולה עוד יותר
חגית כהן
גויים יודעים לעופף בשמיים, אך לא רחוק כמו היהודי - שהעז לעופף אל הנקודה שקדמה לבריאת העולם
מיכאל טוכפלד
במשרד לביטחון הפנים הודפים את הטענות נגד פרויקט המצלמות, ומביאים כדוגמה את צרפת, שבה ירדו התאונות בשיעור חד לאחר הצפת הכבישים במצלמות. ד"ר משה בקר, מומחה תחבורה, מגבה את הביקורת הציבורית: "רק 5 אחוזים מהתאונות נגרמים בגלל מהירות, ומתוכן רק אחוז וחצי בגלל מהירות שמעבר להגבלה החוקית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il