X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מתוק וטוב. אבל הכל במינון [צילום: פלאש 90]
משנכנס אדר כדאי להרבות באכילת שוקולד?
שוקולד, דיאטה ואושר הן שלוש מילים שדווקא מתחברות ומתקשרות זו לזו. מהו הקשר הטבעי בין השלוש? "משנכנס אדר מרבים בשמחה", לא בשוקולד
הטוב שבשוקולד
שוקולד מכיל מרכיבים בריאים הקרויים פלבנואידים, המשפיעים לטובה על בריאות הלב וכלי הדם; ולכן אכילה של שוקולד עשויה לתרום למניעה של התקפי לב ושבץ מוחי. מצאו גם ששוקולד מכיל מרכיב הקרוי תאוברומין היעיל בהפסקה של שיעול אפילו יותר מתרופה נגד שיעול

   רשימות קודמות
  ראש השנה ודיאטה
  חג השבועות - חג הגבינות והחלב

לעיתים קרובות אנו נוטים לטעות בסיווג המזונות למזונות בריאים ומזונות לא בריאים, אסורים ומותרים, טובים ורעים. סיווג כזה גורם לנו להרגשה רעה ולתחושת אשמה לאחר אכילה של מזונות "רעים" הנחשבים ללא בריאים, משמינים וכדומה. הטעות שבגישה זו היא שבעצם אין מזון טוב או רע, אלא הרגלי תזונה טובים ורעים. בריאותנו היא תוצאה של כל המאכלים שאנו בוחרים להכניס לפה והכמות, ולאו-דווקא מזון מסוים.
מחלוקת שוקולדית
לקראת חג משלוחי המנות, דוגמה נהדרת לסיווג השגוי של מאכלים לבריאים ולא בריאים היא השוקולד. שוקולד הוא אחד המאכלים האהובים ביותר ברחבי העולם כולו, אך שנים רבות הוא נחשב למאכל רע, לחטא איום לכל עושי הדיאטה, למשמין, לגורם לפצעונים על הפנים ומה לא. השם הרע דבק בשוקולד עד כדי כך שכל ביס ממנו מעורר אצל חלק מאיתנו (עושי הדיאטה או שומרי המשקל) לצד הטעם הענוג, גם רגשות אשמה וחרטה. הסיבה לסיווג שוקולד כרע הייתה התייחסות רק לחלק ממנו: לערך הקלורי הגבוה שלו ולתכולת השומן הגבוהה. שני מרכיבים אלה תורמים להשמנה ומזיקים לבריאות.
אבל אז החלו להתגלות היתרונות הבריאים שבקקאו ובשוקולד. גילו למשל ששוקולד מכיל מרכיבים בריאים הקרויים פלבנואידים, המשפיעים לטובה על בריאות הלב וכלי הדם; ולכן אכילה של שוקולד עשויה לתרום למניעה של התקפי לב ושבץ מוחי. מצאו גם ששוקולד מכיל מרכיב הקרוי תאוברומין היעיל בהפסקה של שיעול אפילו יותר מתרופה נגד שיעול. ואחד הממצאים החשובים שנמצא הוא ששוקולד מכיל חומר שנקרא פנילתילאמין, אותו מרכיב שמופרש במוחנו באופן טבעי כאשר אנו מתאהבים ומשפיע על תפקוד מרכז ההנאה במוח.
שאלת המינון
אז שוקולד כבר לא נחשב ל-Junk food ואינו נכלל עם המזונות המכילים מה שנקרא "קלוריות ריקות". הוא עבר לקטגוריה של מזונות הבריאות. האומנם? חכו שנייה לפני שאתם רצים אל המקרר לחסל טבליה של 100 גרם שוקולד מריר וזיכרו את תחילת הכתבה: אין מזון טוב ומזון רע, הכל שאלה של מינון.
שתי קוביות שוקולד ביום במסגרת תזונה מאוזנת ומגוונת המכילה קלוריות/נקודות בהתאם לצרכי הגוף, זה טוב, אפילו מצוין. זה יתרום לבריאותנו, יפחית את הסיכון למחלות לב ויגרום לנו לתחושת אושר שמאוד חיונית לתקופת הדיאטה. אולם, אכילת 100 גרם שוקולד ליום (שהם עבור רובנו מחצית מכמות הקלוריות/הנקודות היומיות המומלצות), תגרום לכך שהתזונה תהיה עתירת קלוריות/נקודות, תגרום להשמנה, תגביר את הסיכון שלנו למחלות לב (כתוצאה מאכילה עודפת של שומנים) ולכן זה רע.
ידוע כי הדרך היחידה להצלחה בהרזיה היא תוך כדי שמחה ומאחר שבמינונים המתאימים, שוקולד אינו רק מאכל בריא, אלא גם מאכל אהוב, מרגיע ומשמח, לכן אפשר ורצוי לשלב אותו בתזונה אפילו מדי פעם כ"פינוק".
הנה כמה דוגמאות למינון נכון של שוקולד בתזונה יומית:
  • כף שוקולד למריחה - 1.5 נקודות
  • 2 קוביות שוקולד מריר - 1 נקודה
  • כוס שוקו דיאט - 1.5 נקודות
  • חטיף שוקולד ופל מיני - 2 נקודות
  • חטיף דגנים עם שוקולד (קטן) -– 2 נקודות
בהרגשה טובה
אז איך מתגברים על רגשות אשם שצצים להם בכל זאת. בשומרי משקל ממליצים: הדרך להצליח בהרזיה היא לעבור את התהליך בשמחה, באופטימיות, בהכרת תודה ובאהבה עצמית. חשוב להיאחז במחשבות חיוביות של מה שאנחנו רוצים (1/2 ק"ג ירידה בשבוע הבא), ולא במה שאנו לא רוצים (עלייה במשקל).
חשוב להרגיש טוב, כך אנו מושכים אלינו עוד הרגשה טובה. ציפיות ריאליות לירידה במשקל יסייעו לכם בכך. תזדהו עם מה שאתם רוצים להשיג. האמינו בכל ליבכם שזה עומד לקרות ושמגיע לכם שזה יקרה. דמיינו, פנטזו, תתלהבו כאילו כבר השגתם אותו ותשיגו.
הודו על מה שטוב בחייכם ואל תשכחו לאהוב את עצמכם בדיוק כמו שאתם. רק כך תוכלו לפרגן לעצמכם את המתנה היקרה - ירידה במשקל ותחושה של הצלחה והרגשה טובה.
אז שיהיה לכולנו פורים שמח.

הכותבת היא מנכ"ל ומפתחת תוכניות הרזיה בשומרי משקל ישראל.
תאריך:  22/02/2012   |   עודכן:  22/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משנכנס אדר כדאי להרבות באכילת שוקולד?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
קרבות הרחוב בחומס ובאידליב מייצגים מאבק רחב בהרבה: גורלו של המשטר בטהרן אל מול השפעת המערב במזרח התיכון. במאבק האזורי הזה, רוסיה וסין נחושות לנצח. מה גם ששתיהן אלרגיות לתופעת התסיסה העממית, האורבת להן מעבר לפינה
אורי אליצור
לא באתי להשוות בין שני העיוותים הטלוויזיוניים שעלו לכותרות, רק לומר ששניהם מאירים בפנס על הסוד הגדול של המדיום הטלווזיוני: כל אירוע שאתה רואה בטלוויזיה הוא מבוים
ראובן לייב
המדינה השלווה והאמפטית ביותר בדרום-אמריקה מציעה בימים אלה לתייריה אתרי-נופש קייציים מקסימים, קרנבל מסורתי, שמורת-טבע מרהיבה, מכוניות עתיקות הסובבות ברחובותיה, כדורגל מרתק ובשר משובח
צילה שיר-אל
בשנה הקרובה תרגישו צורך להעניק כמה שיותר זמן איכות ואנרגיה לסביבת המגורים הקרובה לכם. אתם יודעים שאתם זקוקים לשינוי אויר ואווירה ואכן אתם עומדים בפני התחלות חדשות. אלא שלפני ההתחלות ישנם סיומים ואתם בדיוק נמצאים בתקופה הזו כדי לסיים פרק חיים לפני שאתם מתחילים עם השני
חיים נוי
ביקורת: "ניסים ונפלאות בקופסאות שימורים" – קומדיה מטורפת של חתן פרס נובל דאריו פו – בית צבי רמת גן
רשימות נוספות
אושר: השתתפות בטקסי יום הזיכרון - חינם  /  עופר וולפסון
פורים שמח לחברי 'בהצדעה'  /  מועדון בהצדעה
קרנבל פורים באלרוב שדרות ממילא 8 במרס  /  טל מרום-מלובץ
מתחפשים ומצלמים  /  יעל אלעד
כיצד לבחור תחפושת לילד?  /  דורון ינאי
צנחנים נוטעים  /  עירית לדרברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il