X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רשת הפייסבוק הפכה למטה לחמם של אמני ההונאה בשנים האחרונות. האם זה בגלל שהמשתמשים טיפשים או שפשוט אף אחד לא לימד אותם?
▪  ▪  ▪
פייסבוק. לא לפרסם בו כל דבר [צילום: AP]

"כרטיס האשראי הראשון של ג'סטין. אני כל-כך גאה!!! אתה גדל כל-כך מהר :)" כתבה האם הנרגשת וגם צירפה תמונה של הכרטיס שלא יהיו לאף אחד ספקות שבנה היקר הגיע לגיל שאפשר להתחיל. הבעיה? היא פרסמה את זה קבל עם ועדה על קיר הפייסבוק שלה.
המחשבה הראשונה שבטח עולה לך כשאתה קורא את השורות האלה ורואה את התמונה היא, שהיא בטח ממש טיפשה. מי מפרסם תמונה של כרטיס אשראי בפייסבוק?! ואכן התגובות לפוסט של האם לא איחרו להגיע, וכפי שניתן לראות מתגובת האם - חלקן היו נזיפות של ממש.
"הדרך שבה אנשים מקפידים על אבטחת המחשב שלהם לא תשתנה או תשתפר אם נקרא להם טיפשים", אומר סטפן קוב, מומחה אבטחה מחברת ESET, "זו המסקנה שהגעתי אליה אחרי עשרים שנה בתעשיה, ואני חושב שעל מומחי אבטחה להפסיק להשתמש במילה הזו כשמדובר על משתמשים שפשוט לא בקיאים בתחום".
למעשה סביר להניח שאותה אם גאה היא חלק מהרבה מאוד גולשים בפייסבוק ש: א) מאמינים שפייסבוק זה מקום נהדר לשתף כמה מהחברים הקרובים שלהם ומשפחתם בנושאים אישיים ופרטיים אבל לא כיוונו את הגדרות הפרטיות שלהם בהתאם; ו-ב) לא מעריכים נכון את מספר האנשים שמוכנים לנצל אותם או את הנתונים שהם מפרסמים לתועלתם האישית.
במילים אחרות, הם פשוט לא בקיאים מספיק בתחום וקרוב לוודאי חסר להם הניסיון שגורם לאנשים אחרים לחשוב פעמיים לפני שהם מעלים תמונה כזו לאינטרנט. אני לא יכול לומר איזה אחוז מתוך 800 מיליון המשתמשים בפייסבוק משתייכים ל-א) או ל-ב) שלעיל, אבל מה שבטוח זה שהם יוצרים עורק ראשי שממנו מתפרנסים הרבה מאוד אנשים שהונאה היא מטה לחמם והונאות בפייסבוק הפכו להיות דבר שבשגרה בשנים האחרונות, עם לא מעט קורבנות שנופלים בפח.
לחנך מגיל צעיר לשמור על המרחב הפרטי
מה שבאמת צריך להדאיג אותנו הוא שהאנשים שמתוארים ב-א) או ב-ב) לא מתנהגים כך רק בפייסבוק והם מועדים להונאות גם בתחומים אחרים, בעיקר כשמדובר באמצעים אלקטרוניים. הפושעים מצדם מודעים לנקודת התורפה הזו היטב, והם יודעים לנצל את חוסר המודעות של אותם משתמשים לתועלתם. הם מתכננים את התקפותיהם בצורה מיומנת והם סומכים על זה שלמשתמשים יש מודעות נמוכה, במקרה הטוב, בנושא האבטחה.
לכן הגיעה השעה לשלב תוכניות חינוך ומודעות החל בגיל הצעיר, בו הנוער נחשף לראשונה לנפלאות האינטרנט, כדי שנדע כיצד להתנהג ולשמור על מרחב הפרטיות שלנו בעולם המקוון שלנו שבו הכל הפך לגלוי ומשותף.

תאריך:  23/02/2012   |   עודכן:  23/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שיטה חדשה של מסעדנות תונהג בקרוב במסעדות ישראליות ברחבי הארץ, במסגרתה יתקיימו בכל אחת מהן שלוש רמות של ארוחות: מיוחדת, של שופרא דשופרא; עסקית-שיגרתית; וארוחת טעימות מצומצמת    קדימה אוכל
ליאור ווינטראוב
טיפים מיוחדים לשמירה על בטיחות ילדינו בפורים על-ידי שימוש זהיר באביזרי החג
אורן פרסיקו
כתב ההגנה של האתר ynet בפרשת פיטורי העיתונאים מתאר כיצד הצטמקה מצבת כוח האדם, פוטרו עובדים ותיקים ש"עלותם יקרה יותר", ותפקידים כמו כתב חוץ ועורך מדע בוטלו
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
לילית רומם
שוקולד, דיאטה ואושר הן שלוש מילים שדווקא מתחברות ומתקשרות זו לזו. מהו הקשר הטבעי בין השלוש?    "משנכנס אדר מרבים בשמחה", לא בשוקולד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il