X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רודי סעדה בהופעתו "טריפ" [צילום: יח"צ]
מופע סטנד-אפ מרענן, עוקצני, בלי בושה, וכה שונה מהזבל של תוכניות מסוימות בטלוויזיה, מגיש השחקן, המוסיקאי והסטנדאפיסט רודי סעדה. כל זאת, באולם הקטן והאינטימי "קרוסל" שמוקדש לקבוצות תיאטרון, ברח' דיזנגוף 75
▪  ▪  ▪
סעדה. סטנדאפיסט עם רמה [צילום: יח"צ]
מה במופע?
חיקוי מאלף של ראש הממשלה, דיאלוג עם הקהל בנושא הסמים, ככה, בחופשיות, והכי הכי - הטיפול בנושאי הדת. לא משהו ספציפי כמו השתמטות החרדים ממילוי חובותיהם. אלא על נושאים כמו המילה (למה קיצצו לי את הז...?), ועד המון נגיעות שמעלות שאלות למה ומדוע אנו מחויבים לחוקים כגון אלה

כשיורדים במדרגות לאולם הזעיר והאפלולי שקרוב לדיזנגוף סנטר, עוברים כאילו לעולם אחר. מהחלל שבחוץ, שידע כבר ימים טובים יותר, ומזכיר יותר את רחוב אלנבי, מחליפים את המתג ונמצאים במשהו שמזכיר את ימי "בית-הובן" ששכן בימים הרחוקים ההם, לא רחוק מכאן, מצידו השני של כיכר דיזנגוף. גם פה, כמו שם, ההופעות מקוריות ומושכות קהל צעיר ואינטלקטואלי.
על הבר - בירה ופופקורן. סולידי. התאורה העמומה משרה אווירה נאותה, והשחקן יושב על בימה ופורט על הגיטרה יצירות מוסיקליות, שזמרת צעירה יפה מלווה בקולה הנעים. אין לחץ. כשכולם מצאו חניה, ויושבים ליד השולחנות - סטייל קברט, שואל רודי האם כבר אפשר להתחיל, ואז הוא נותן את השואו.
"עף" עם חופש הביטוי
אם נדמה לכם שבדיחות הקרש בתוכניות ה"בידור" בטלוויזיה (שכל מטרתן להטיח רפש על המצויים בשלטון) הן רמה - אתם נוכחים בטעותכם למשמע ולמראה השטף שזורם מפיו של רודי סעדה. אתה חש כאילו הכל מחובר על ידו בו ברגע. הוא מספר על כך שנחת לפני יום אחרי שהות של חודשיים בקוסטה ריקה. אבל לא זה מוקד תוכניתו במופע. אלא מה שכולנו חווים כאן מדי יום, חלקנו כואבים את הפאשלות ואת המקרים המעצבנים שחוזרים ונשנים כמו אין ברירה אלא לשאתם, בעוד רודי מחדד את הנושאים עד לקצה גבול היכולת. אין לו מוסרות, והוא מעיף אותנו לשמיים עם הגדרותיו, וחופש הביטוי שלו.
הנושאים המטופלים על ידו מגוונים - החל בחיקוי מאלף של ראש הממשלה, דיאלוג עם הקהל בנושא הסמים, ככה בחופשיות (יש בקהל שוטר? הוא חוזר ושואל ליתר ביטחון), והכי הכי - הטיפול בנושאי הדת. לא משהו ספציפי כמו השתמטות החרדים ממילוי חובותיהם. אלא על נושאים כמו המילה (למה קיצצו לי את הז...?), ועד המון נגיעות שמעלות שאלות למה ומדוע אנו מחויבים לחוקים כגון אלה. הוא מעניק לנו אפשרות לתהות האם אנו באמת מרוצים מכל המגבלות שהוטלו עלינו? ודרך אגב הוא "משחיל" ביקורת נוקבת על כל אלה.
צחוק אינטלקטואלי אמיתי
הצחוק שהוא גורם לקהל אינו וולגרי ופשוט, אלא אינטלקטואלי. גורם לנו לחשוב, ולא רק לגעות סתם בצחוק מלא כלום. ולמה? כי הבחור עצמו הוא גאון עם קבלות. חובה לציין, שגיליתי אותו עוד כשהיה סטודנט בסטודיו של יורם לוינשטיין. בשנה האחרונה ללימודיו שם, עשה את התפקיד הראשי בהצגת "פריקס", שהצלחתה הפנומנלית הובילה אותה להופעות בעולם. כך גם הוכיח כישרון דרמטי וקומי כאחד בהצגת "שלושה הוצמאך", שהייתה הטובה מכל ההפקות שראיתי של המחזה הנפלא הזה.
אולם בשיאו, ראינו אותו בהצגת "רומנטיקה" בתיאטרון הבימה, לצידו של מוני מושונוב, ששיחק שם בתפקיד שופט מטורלל ומבולבל, ורודי היה עוזרו, שרק על-מנת להעניק לקהל הזדמנות ליהנות ממשחק של שני מופלאים אלה, ראוי היה שהתיאטרון הלאומי יחזור ויעלה את ההצגה בביתו המחודש והיפה, כי בזמנו העלה אותה, בלית ברירה, באולם צוותא הלא מרשים. מה שגרם לירידתה מהר מדי מקרשי הבמה.
אין טעם לפרט את נושאי המופע, כי רודי מחדש בכל מופע את החומרים, וזהו סוד קסמו, הנשען על יכולתו השכלית המבריקה, עושר הבעותיו, וחופשיות ביטויו הבלתי אמצעית, חסרת הגבולות והנוגעת בכל אחד. המופע הבא יעלה ב-15 במרס, באותו מקום - "קרוסל", בדיזנגוף 75. לא להחמיץ.

תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  26/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
המפה החדשה נולדה בעקבות הפקת לקחים שביצע משרד הבינוי והשיכון ולפיכך הוחלט להגדיל את סבסוד הוצאות הפיתוח בחלק מהיישובים הכפריים העירוניים, וכל זאת בתקווה כי המאמצים של היישובים הכפריים והעירוניים המוזכרים בהחלטה ישאו פירות ויצליחו למשוך אליכם אוכלוסיה חדשה וצעירה
זאב שביידל
האם כל מי שהוא שמרן בהכרח מעודד דיכוי? ספר חדש מציג את הימין האמריקני בצורה הפרימיטיבית ביותר שניתן
חגית כהן
יש צביעות מַקביסה בכתבה זו ששידר ערוץ 2. הרי לערוץ זה יש חלק ניכר ביצירת ההשתוקקות לעור המושלם, באשר הוא מַרְצִיד דוגמניות מסביב לשעון, לצד מגישות צעירות שעורן בגוון לפת ושפתיהן בורגונדי. כלומר, אותו ערוץ שמעודד היסטריה בנוגע לנעורים הנצחיים - מדווח בזעזוע על הסיכונים שנשים מוכנות לקחת למענם
אסף גבור
סוכנות הידיעות הפלשתינית 'מען' היא תאגיד תקשורת גדול ופעלתן, המחזיק תשע תחנות טלוויזיה אזוריות, תשע תחנות רדיו ואתר חדשות מוביל בשלוש שפות. אסף גבור ישב במשרדי מען בבית-לחם עם העורך הראשי ועם המנכ"ל ושמע איך עושים עיתונות חופשית ברשות הפלשתינית ומה מרעיל את מוחם של הילדים בה
אבינדב ויתקון
ממפרץ אילת נמשו רשתות דיג באורך קילומטר וחצי, שבמשך שנים השמידו בעלי חיים נדירים כמו צבי ים, כרישים ודגי שונית - אך בקרקעית פרושות עוד רשתות רבות שממשיכות לפגוע באלמוגים ובחי. הפקחים חסרי אונים: הדיג במפרץ הקטן והנדיר חוקי לגמרי ואין עליו שום הגבלה. "בסלע אחד של שונית יש יותר מגוון אקולוגי מאשר בכל מדינת ישראל", מסבירים החוקרים. אז איך משרד החקלאות מעודד את המשך השמדתה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il