X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משחק משובח [צילום: אייל לנדסמן]
ביקורת: "פלדה" - דרמה אנושית ומצמררת
"פלדה" היא מסוג המחזות הייחודיים שנותנים דרור למשחק ראוי ומשובח של צוות השחקנים ומעניקים נקודות מחשבה נוספת לקהל המתבונן במתרחש בין כותלי הכלא

פלדה מאת המחזאית הסקוטית רונה מונרו, המועלה בבית צבי ברמת גן הוא דרמה אנושית ומצמררת על מפגשים בין אסירת עולם שרצחה את בעלה לבין בתה, המנסה לתהות מה התחולל בליל הרצח ומדוע הוא בוצע. צוות שחקנים מוכשר מעניק לצופים חוויה תיאטרלית מרגשת ומטלטלת.
ג'וזי מגיעה לפגישה עם אמה פיי שנידונה למאסר עולם לפני חמש עשרה שנה. מאז שניתן גזר הדין לא התראתה הבת עם פיי והיא מחליטה עתה לבקש ולהתראות עימה כדי לקבל תשובות שיסבירו מה התרחש באותו יום גורלי ומה היה המניע לרצח. פיי שמרה כל השנים על זכות השתיקה ומעולם לא סיפרה מה אירע ומה קדם לאירועים שהביאו להרשעתה ברצח. פיי מסכימה לביקורים של בתה ובמהלך הפגישות מפשיר הקרח ביניהן ואולם חרף הזיכרונות הישנים שצפים ועולים, עדיין ממתינה ג'וזי לתשובות שנותרו עלומות בליבה.
העלילה מתרחשת כולה בתוך בית הסוהר, בחדר הביקורים, בתאה של האסירה, בחדר הסוהרים ובגינת הכלא, שם עוסקת פיי בעבודות דחק.
המחזה כבר הועלה לפני כשבע שנים בבית ליסין בבימויו ובתרגומו של מיכה לבינסון ועתה הוא מועלה מחדש בבית צבי באותו תרגום משובח ובבימוייה המוצלח של שרית הררי.
למרות שהמחזה כבר קוצץ כדי להתאימו למסגרת ההצגה הזו, ייתכן שהיה מקום לוותר על ההפסקה ולהציגו כמקשה אחת ואולי בקיצור נוסף.
מחזה הנותן דרור למשחק ראוי ומשובח
המפגשים הטעונים בין פיי לבין ג'וזי יודעים עליות וירידות, כשבתווך מתנהלים חיים והתרחשויות נוספות בינן לבין הסוהרת והסוהר, המופקדים על האסירה. ניצן רנגיני ותמר בטלהיים מגישות משחק מעולה ומרשים כבת וכאמה.
תמר בטלהיים היא הצעירה שאינה זוכרת בבירור את עברה וילדותה ומנסה לחלץ מן האם מה הוביל לאסון. היא גם מנסה להשפיע עליה לנסות ולבקש דיון מחודש על סמך פתיחה של התיק וגילוי הנסיבות שגרמו לרצח.
תמר מגלמת דמות נחרצת ועדינה ששואפת לסייע לאמה, אפילו במחיר סיכונה האישי. משחקה הוא מצוין ושובה לב ונפש.
ניצן רנגיני כאסירת העולם מגישה משחק מרשים ומצמרר לעיתים, והסצנה שבו היא מובאת לפגישה לאחר שפתחה בשביתת רעב הוא מרגש ביותר וניכר על ניצן שהיא משתלבת ומזדהה בתפקיד עד לדמעות בעיניה.
דורון רכליס ומיטל סגל כסוהרים תורמים לעלילה את המימדים הנוספים והאנושיים, ככל שניתן הדבר בין כותלי בית הסוהר.
התפאורה של דלית ענבר היא מינימלית, אך פרקטית ונכונה. נמרוד עדן עיצב את התלבושות הראויות לדמויות. שלום וינשטיין אחראי למוזיקה הקודרת והמרגשת. גיא גלילי עיצב תאורה נאותה.
"פלדה" היא מסוג המחזות הייחודיים שנותנים דרור למשחק ראוי ומשובח של צוות השחקנים ומעניקים נקודות מחשבה נוספת לקהל המתבונן במתרחש בין כותלי הכלא, על הרגעים הקטנים והגדולים שגורמים לנו ליהנות מתיאטרון מעולה.

ליהנות מתיאטרון מעולה [צילום: אייל לנדסמן]
הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  26/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת: "פלדה" - דרמה אנושית ומצמררת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מאיר כהן
הניתוח הוא סוג של "אדריכלות בנייין" ומטרתו להשיג מראה טבעי של האף ביחס לפנים    למי כדאי לעשות את הניתוח ולמה? מה קרה לאף של מייקל ג'קסון? והאם קיימות אופנות בעיצוב אף?
עליס בליטנטל
מופע סטנד-אפ מרענן, עוקצני, בלי בושה, וכה שונה מהזבל של תוכניות מסוימות בטלוויזיה, מגיש השחקן, המוסיקאי והסטנדאפיסט רודי סעדה. כל זאת, באולם הקטן והאינטימי "קרוסל" שמוקדש לקבוצות תיאטרון, ברח' דיזנגוף 75
עו"ד אביגדור ליבוביץ
המפה החדשה נולדה בעקבות הפקת לקחים שביצע משרד הבינוי והשיכון ולפיכך הוחלט להגדיל את סבסוד הוצאות הפיתוח בחלק מהיישובים הכפריים העירוניים, וכל זאת בתקווה כי המאמצים של היישובים הכפריים והעירוניים המוזכרים בהחלטה ישאו פירות ויצליחו למשוך אליכם אוכלוסיה חדשה וצעירה
זאב שביידל
האם כל מי שהוא שמרן בהכרח מעודד דיכוי? ספר חדש מציג את הימין האמריקני בצורה הפרימיטיבית ביותר שניתן
חגית כהן
יש צביעות מַקביסה בכתבה זו ששידר ערוץ 2. הרי לערוץ זה יש חלק ניכר ביצירת ההשתוקקות לעור המושלם, באשר הוא מַרְצִיד דוגמניות מסביב לשעון, לצד מגישות צעירות שעורן בגוון לפת ושפתיהן בורגונדי. כלומר, אותו ערוץ שמעודד היסטריה בנוגע לנעורים הנצחיים - מדווח בזעזוע על הסיכונים שנשים מוכנות לקחת למענם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il