X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טביליסי. פורחת ומשגשגת [צילום: דמיטרי גרסימוב]
פניה החדשות של טביליסי
בירת-גאורגיה עושה כל שלאל ידה כדי להתנתק מספיחי עברה הקומוניסטי שעוד נותרו בה, ומשתדלת לנשום, מלוא-ריאותיה, אוויר מערבי צלול. העיר, שמסמלת את השילוב שבין הישן והחדש בה, הפכה למוקד-משיכה להמוני תיירים הנוהרים אל אתריה האטרקטיביים, ביניהם לא מעט ישראלים

עבר עשיר של היסטוריה מרתקת, בצד מודרניזציה של רחובות מערביים - כך מצטיירת טביליסי, בירתה של גאורגיה, בעיניו של התייר המזדמן אליה. מרחק של ארבע שעות-טיסה בלבד מהארץ ומרחק של שנות-אור מן השלטון הקומוניסטי המדכא שלה מלפני עשרים שנה בלבד. להבדיל מאז, טביליסי היא היום עיר פורחת ומשגשגת, שעושה כל שלא ידיה כדי להתנתק מספיחיה המעטים של אימא-רוסיה שעוד נותרו בה. ובכל זאת, שיטוט ברחובותיה השוקקים אינו יכול שלא להזכיר את עברה הטראומתי. קשה להתעלם מהבנייה הסובייטית הכבדה שלה ומהאנדרטאות למלחמות הרבות שעברו עליה. ארבעים פעם חרבה העיר וקמה מחדש ובמרוצת השנים שוקמה כולה מחורבותיה ואין בה עוד שמץ מן ההרס הגדול שפקד אותה.
טביליסי שוכנת על גדות נהר ומוקפת סביבה בהרים. תצפית מהממת על העיר נשקפת מההר הקדוש מיטטסמינדה וממצודת נאריחלה. חוצה אותה גשר השלום המודרני, שהוא מונומנט מרכזי, שיש בו כדי לסמל את השילוב שבין הישן והחדש בה. בתקרתו מחופה הגשר בצבע ירוק עז, הזוהר עד למרחקים, ובשעות שבהן שורה החשיכה הוא בולט שבעתיים. סמוך לו מוצב פסל "אימא גאורגיה", ממתכת, הנישא לגובה של כ-20 מטר. הוא מתאר אישה האוחזת בידה האחת קערת-יין ובידה השנייה חרב, שיש בו כדי לסמל את יחסם של הגיאורגים לאורחיהם ולאויביהם. משמאלו ממוקמות מצודה וכנסייה מהמאה הרביעית לספירה.
אתרי חובה
גולת הכותרת של טביליסי היא העיר העתיקה שלה, על סמטאותיה הצרות והצפופות, בעלות הפיתולים המשתרכים בין מבני-עץ מהממים. במרכזה ממוקמת כיכר החירות, שבה התרחשה מהפכת האביב, לשחרורה של גאורגיה משלטונה העריץ של ברית המועצות. הכיכר הומה אדם במשך כל שעות היום ובמרכזה מוצב פסלו של סנט ג'ורג', פטרונה של גאורגיה. בעבר איכלסה הכיכר את משרדי הממשלה הגיאורגית וכיום משוכנים בה בית העירייה, מוזיאון האמנות ומרכז-מידע תיירותי.
הרחוב הראשי, שרדן, גדוש בגלריות, חנויות, בתי-קפה ומסעדות. לא להחמיץ ארוחה באחת מהן כדי לטעום מן הקולינריה העממית המהוללת שלה. מומלצים במיוחד מאכלי-תאווה כמו החינקאלי, שהם כיסוני-בשר; חצ'פורי, שהיא מעטפת-בצק שבתוכה גבינה מוצקה; לוביו, שהוא נזיד סמיך משעועית אדומה; ואיך אפשר שלא ללגום מן הצ'אצ'א - הלא הוא הארק המקומי עתיר התהילה.
אתר-חובה בטביליסי הם מרחצאותיה החמים של העיר העתיקה, המהווים מוקד עלייה לרגל להמונים המבקשים לטבול במי גופרית, שמייחסים להם סגולות-מרפא מיסטיות. מרבית המרחצאות מצויים מתחת לפני הקרקע, ורק אחד מהם ממוקם מעליה.
יש בטביליסי גם נקודה יהודית. מצוי בה בית הכנסת העירוני הגדול, שבו מתקיימות תפילות ליל שישי ושבת, בנוכחותם של עשרות מתפללים, מתוך קהילה בת 7,000 נפש.

תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  26/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
"פלדה" היא מסוג המחזות הייחודיים שנותנים דרור למשחק ראוי ומשובח של צוות השחקנים ומעניקים נקודות מחשבה נוספת לקהל המתבונן במתרחש בין כותלי הכלא
ד"ר מאיר כהן
הניתוח הוא סוג של "אדריכלות בנייין" ומטרתו להשיג מראה טבעי של האף ביחס לפנים    למי כדאי לעשות את הניתוח ולמה? מה קרה לאף של מייקל ג'קסון? והאם קיימות אופנות בעיצוב אף?
עליס בליטנטל
מופע סטנד-אפ מרענן, עוקצני, בלי בושה, וכה שונה מהזבל של תוכניות מסוימות בטלוויזיה, מגיש השחקן, המוסיקאי והסטנדאפיסט רודי סעדה. כל זאת, באולם הקטן והאינטימי "קרוסל" שמוקדש לקבוצות תיאטרון, ברח' דיזנגוף 75
עו"ד אביגדור ליבוביץ
המפה החדשה נולדה בעקבות הפקת לקחים שביצע משרד הבינוי והשיכון ולפיכך הוחלט להגדיל את סבסוד הוצאות הפיתוח בחלק מהיישובים הכפריים העירוניים, וכל זאת בתקווה כי המאמצים של היישובים הכפריים והעירוניים המוזכרים בהחלטה ישאו פירות ויצליחו למשוך אליכם אוכלוסיה חדשה וצעירה
זאב שביידל
האם כל מי שהוא שמרן בהכרח מעודד דיכוי? ספר חדש מציג את הימין האמריקני בצורה הפרימיטיבית ביותר שניתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il