X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין סיבה לסבול סתם - אפשר להקל על אלרגיות האביב עם צמחי מרפא להקהלה על הסימפטומים
▪  ▪  ▪
האלרגיות מגיעות. לא חייבים לסבול

האביב בפתח ועימו הפריחה ואיתם מגיעה הרגישות לאף ולאבקנים המתעופפים באוויר - מה שנקרא אלרגיות, קדחת השחת וכו'. התוצאה - קשיי נשימה, שיעול מוגבר, אף דולף ועוד. התגובות האלרגיות יכולות להיות קלות עד קשות. מרביתן כוללות רק את הטרדה הכרוכה בעיניים מגרדות ודומעות ובהתעטשויות.
היות שכל תגובה אלרגית נגרמת על-ידי אלרגן ספציפי, יש לאבחן במדויק מהו אותו גורם. האלרגן עשוי להיות חומר שמקורו בצמח עונתי או במוצר שלו, למשל פרי או אבקת פרחים, שערות חתול או בעל חיים אחר, תרופות וגם מאכלים המשמשים כאנטיגן - כלומר כחומר המגרה תגובה חיסונית. האלרגן יכול לגרום לתגובה אלרגית כאשר הוא נוחת על העור, נכנס לתוך העיניים, נשאף דרך האף, נאכל או מוזרק.
לאנשים הסובלים בכל שנה מאותן אלרגיות מומלץ להיבדק. בדיקות עור יעילות בזיהוי אלרגנים מסוימים. ישנם מכונים בכל הארץ המתמחים בבדיקת אלרגיות. כאשר יודעים מהו החומר הגורם לאלרגיה, מומלץ להימנע ממנו.
לסובלים מאלרגיה לקרדית האבק, הנמצאת כמעט בכל בית, מומלץ לשאוב היטב את כל מוצרי הבד הנמצאים בחדר השינה (שמיכות, סדינים, וילונות שטיחים וכו') שעה לפני השינה, ולטאטא את החדרים בעזרת מטאטא לח לעתים קרובות.
היות שמרבית האלרגנים נמצאים בחוץ (אבקת פרחים או עצים,שערות וקשקשי בעלי חיים) ניתן להשתמש בצמחים להקלה על הסימפטומים. ישנם צמחים רבים המועילים למטרה זו:
סמבוק-שחור
השימוש הוא בפירות, בפרחים ובעלים. ברפואה המסורתית השתמשו בצמח לטיפול בהצטננויות, שיעולים וזיהומים של דרכי הנשימה. הפרחים הם נוגדי שיעול ומשמשים להגברת ההזעה וההפרשות מהסמפונות. הצמח נחשב כאנטי ויראלי יעיל ביותר.
תימוס - השימוש הוא בעלים ובפרחים. יעיל לטיפול באסטמה, שעלת, ברונכיט, קוצר נשימה וזיהומים של דרכי הנשימה העליונות. ניתן להוסיף אותו כתבלין לגבינות ומשקאות.
שוש-קרח -על-פי הרפואה המסורתית, השוש מוסיף לחות לריאות, מפסיק שיעול, נוגד עוויתות, משכך כאב, מאזן וממתן פעילות של צמחים אחרים, ומנטרל רעלים. במחקרים שנערכו לאחרונה הוכח כי השוש הוא אנטי דלקתי ומפחית תגובות של רגישות יתר.
במדפי חנויות הטבע ניתן למצוא תמציות צמחים עליהם מצויין כי הם "אנטי אלרגניות", אולם מניסיוני האישי, קשה למצוא מכנה משותף לכל התמציות.
כדי להקל על הרגישות ואולי להשתחרר ממנה לחלוטין, כדאי להשתמש בצמחים המרחיבים את כלי הנשימה והנוגדים אלרגנים:
אכינציאה
לקנות 50 גרם שורש (לא עלים). הצמח ממריץ את מערכת החיסון, נוגד וירוסים ומסייע במניעת התפשטות מחלות בקטריאליות. האכינציאה ידועה כצמח הפעיל והיעיל ביותר לשיפור מערכת החיסון. היא אנטי אלרגנטית ומשמש לטיפול במחלות אלרגיות, ולמניעתן. אנו משתמשים בו גם לטיפול בדלקות חניכיים, בזיהומים של הרפס או קנדידה (השמר הלבן). בנוסף, הצמח טוב לפגעי עור שונים, כגון אקזמה, דלקות בעור, כיבים עקיצות ופצעים מזוהמים.
ג'ינקו בילובה
עלי הג'ינקו מרחיבים את כלי הנשימה ומקלים על מערכת הנשימה. חולי אסטמה השותים שלש כוסות תה חליטה מהעלים, משפרים את התפקוד היומיומי,ובתערובת עם הצמחים האחרים שברשימה זו יכולתו גוברת.
שבטבט
אף ששימושו העיקרי בטיפול במערכת האורולוגית, לבעיות כמו דלקות בכלי השתן, ערמונית מוגדלת, הרטבת לילה או דימומים מרובים, הרי מאחר שהוא צמח מכווץ, הוא עוצר דימומים ומונע שטפי דם. בתערובת עם הצמחים האחרים משמש הצמח לשחרור נזקים שנגרמו לריאות ולמערכת הנשימה.
יש הממליצים להוסיף לתערובת גם שרביטן, סירפד ולפצ'ו. השימוש: לערבב 50 גרם מכל צמח ולהכין מרתח, כפית אחת מהתערובת לכוס מים. לשתות 3 - 4 כוסות ליום (כוס בכל 4 שעות לערך).
אפשרות יעילה נוספת: להכין מיצוי אלכוהול מכל צמח בנפרד. אין לערבב את הצמחים למיצוי. אופן ההכנה: להכניס 25 גרם מהצמח לצנצנת גדולה כהה. לשפוך 1 ליטר אלכוהול בחוזק של % 40 - % 45 . לפקוק היטב ולהשאיר 21 יום, לא בשמש. לנער היטב פעמיים- שלוש ביום.
לאחר 21 יום לסנן. את הפסולת להשליך, ואת התמצית לצקת לבקבוק נקי (עדיף בקבוק כהה) ולשמור בארון. לאחר שהתמצית מוכנה, אפשר לערבב בבקבוק של cc 100 משלושת הבקבוקים שליש כמות אכינציאה, שליש ג'ינקו בילובה ושליש שבטבט, לשימוש יומיומי. לשתות 35 טיפות מהתערובת בחצי כוס מים. שלוש פעמים ביום.

הכותב הוא הרבליסט בעל ניסיון רב בתחומי החינוך והרפואה המשלימה, בעל טור קבוע בנושא רפואה טבעית ומרצה בסדנאות ברחבי הארץ.
תאריך:  01/03/2012   |   עודכן:  01/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה קליין
תופעה חדשה בעולם השידוכים בארה"ב: שכירת חוקר פרטי לבירור על בן הזוג    ברשותו של החוקר ג'ו לוין סיפורים מסמרי שיער ומידע רב על הנעשה בכל המגזרים בקהילה הסגורה    הוא מצידו רואה בעבודתו שליחות
ראובן לייב
המדינה ההררית הזעירה, שלחוף הים האדריאטי, מצטיינת לא רק ביופייה המדהים - היא גם יעד אידיאלי לתייר הישראלי, שמן הסתם אינו סובל מעודף-כסף. לראות וליהנות
חן חדד
וגם: הבריטים זועמים על מריל סטריפ, ג'ונה היל יככב בסרט שיפיק בראד פיט, "עידן הקרח 4" בפארודיה על "הארטיסט" והאמריקנים מזכירים שאין להם חוש הומור
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
אורן פרסיקו
"אני מאמין בכל מאודי במודל מנהיגות דמוקרטי ומשתף", הצהיר עורך ynet יון פדר במסגרת משפט נגד פיטורי חברים בארגון העיתונאים. "תמיד הנחתי שהוויכוח הבונה עדיף על הצייתנות הנכנעת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il