X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האמירות העשירה בנפט ובכסף מבצעת השקעות אסטרטגיות בלונדון. הקטרים באים לא בשביל ללכת. כשיש משבר והמשקיעים בורחים, דווקא עשירי המפרץ חושבים לטווח הארוך. לכן לא פלא שהבניין הגבוה באירופה מוחזק על-ידי ממשלת קטר
▪  ▪  ▪
דוחא בירת קטאר [צילום: AP]
נכסים שנרכשו בלונדון
'גרדיאן' מציין ש'שבר הזכוכית' מצטרף לשורה מכובדת של נכסים בלונדון שנרכשו בשנים האחרונות על-ידי קטאר, ובהם חנות הכלבו היוקרית 'הרודס' Harrods, בניין השגרירות האמריקנית בכיכר גרוסוונור ואף את שטח בסיס הצבא צ'לסי

גורד השחקים 'שבר הזכוכית' (Shard of Glass) ההולך ונבנה בימים אלה בלונדון על שפת התמזה יהיה הבניין הגבוה באירופה, ויותיר מאחוריו את המגדל הראשי במרכז עסקים אחר בלונדון, ה'קנארי וורף' Canary Wharf וענקים מפורסמים נוספים כמו בניין הבנק המרכזי בפרנקפורט Commerzbank ומגדל הטלוויזיה 'אוסאטנקינו' במוסקבה. אולם, המייחד את 'שבר הזכוכית' הוא שרוב הבעלות על נכס הנדל"ן הנוצץ הזה נמצאת בידי ממשלת קטר.
'שבר הזכוכית' יתנשא לגובה 310 מטר, ופתיחתו מתוכננת כבר לחודש יוני השנה. העיתון 'גרדיאן' סיפר על התמונה הנשקפת מהקומה ה-67 של גורד השחקים - לונדון בת 8 מיליון איש נראית משם כמו עיר צעצוע. בזכות הנוף המרהיב הזה הבעלים ישלשלו לכיסיהם רווחים נאים ביותר - כל דירה או משרד בבניין ימכרו בעשרות מיליוני לירות סטרלינג.
'שבר הזכוכית' יהפוך לאימפריה של עסקים ובילויים. שלוש הקומות הראשונות יאכלסו אתרי בילוי ותרבות, ובהם חנויות, עסקים ומסעדות יוקרתיות. ב-27 הקומות שמעליהן ישכנו משרדים מרווחים, חדרי ספא ופינות טרופיות שבהם יוכלו אנשי העסקים להפיג את לחצי העבודה. הזכוכיות המצפות את גורד השחקים יקלטו את קרני השמש העוברות דרכן באופן מלא, וכך ייחסכו הוצאות חשמל, הסקה ומיזוג אוויר. 18 קומות נוספות יאכלסו את המלון היוקרתי 'שנגרילה' 'Shangri-La', ו-10 דירות פאר, שכל אחת מהן גדולה פי 7 מהבית הדו-משפחתי הממוצע בלונדון.
15 הקומות העליונות, מלבד האחרונה, ישמשו כמרכז מבקרים עם תצפית פנורמית על העיר. המרכז צפוי לארח כ-2 מיליון מבקרים בשנה, כשכל אחד מהם ישלם על-פי ההערכות דמי כניסה של כ-20 ליש"ט. בקומה ה-78 והאחרונה יהיה מרכז קונגרסים ובו יערכו כנסים ופגישות פסגה.
המיזם, שעשה את צעדיו הראשונים בשנת 2005 ידע תהפוכות רבות, אך הוא החל לצבור תאוצה בשנת 2009, אחרי שהמשבר הכלכלי העולמי הבריח את המשקיעים והבנק המרכזי של קטר רכש תמורת 150 מיליון ליש"ט כ-80% ממניות המיזם ובכך הצילו.
'גרדיאן' מציין ש'שבר הזכוכית' מצטרף לשורה מכובדת של נכסים בלונדון שנרכשו בשנים האחרונות על-ידי קטר, ובהם חנות הכלבו היוקרית 'הרודס' Harrods, בניין השגרירות האמריקנית בכיכר גרוסוונור ואף את שטח בסיס הצבא צ'לסי. ח'אלד אל-מנסורי, שגריר קטר בלונדון, אמר בראיון ל'גרדיאן', כי "בריטניה חשובה לנו...היינו כאן לפני ואחרי התאונה (המשבר הפיננסי העולמי). אנו משקיעים בהשקעות ארוכות טווח... זה בא מתוך האסטרטגיה של גיוון ההשקעות על פני 10, 20, 30 שנה. בריטניה היא המקום הנכון להשקיע. בריטניה היא הפרטנר האסטרטגי של ארצנו".

האביב הערבי הביא לחורף תיירותי
הפירמידות של מצרים [צילום: AP]

מכות נוספות
ואם לא די במכות שניחתו על התיירות במדינות ערב עד כה, הכוחות האיסלאמיים העולים מנחיתים עליה מכות נוספות. מלחמתם חסרת פשרות בכל מה שנוגד את חוקי ההלכה המוסלמית, השריעה, וזה כמובן לא עושה טוב לענף

האביב הערבי פגע בתיירות במזרח התיכון. הכוחות האיסלאמיים הנישאים בגאון על גלי המהפכה מוודאים, כן נדמה, את הריגת הענף. הדי התופעה מגיעים גם למקומות פסטורליים כמו האיים המלדיביים
▪  ▪  ▪

סיפורה של התיירות במצרים הוא סיפור עצוב. לפני בוא "האביב הערבי" ההכנסות מענף התיירות היוו יותר מ-10% מההכנסה הלאומית. בתי המלון שלה היו תפוסים עד אפס מקום, וכיום תפוסתם בקושי מגיע ל-8%. מספר מדינות פרסמו אזהרות על ביקורים במצרים. לאזהרות הללו יש משמעות החורגת מפרסום העבודה שבמדינות הללו יורים, שודדים, בוזזים ואונסים. המשמעות היא שחברות הביטוח מייקרות את הפוליסות למדינות שלגביהן פורסמו אזהרות, ובמקרים מסוימים לא מתאפשר לתיירים ולאנשי עסקים לבקר באותן מדינות. מצרים אינה היחידה. חובבי טיולים ונופש מדירים את רגליהם מהמזרח התיכון המתחמם.
ואם לא די במכות שניחתו על התיירות במדינות ערב עד כה, הכוחות האיסלאמיים העולים מנחיתים עליה מכות נוספות. מלחמתם חסרת פשרות בכל מה שנוגד את חוקי ההלכה המוסלמית, השריעה, וזה כמובן לא עושה טוב לענף.
המלדיביים כמשל
סמואל הנטינגטון תיאר בספרו 'התנגשות הציוויליזציות' (עברית בהוצאת 'שלם') כיצד הכוחות האיסלאמיים משתלטים על העולם המוסלמי, וכיצד גם המתונים שבו מתקרבים לכיוון המחשבה הפונדמנטליסטי. זה כמה עשורים שחוקי השריעה הפכו להיות חלק מספרי החוקים של חלק גדול מהמדינות המוסלמיות – ממצרים ולוב ועד מלזיה ואינדונזיה. השיח הפונדמנטליסטי שולט גם בקהילות מוסלמיות במערב.
המגמה שתיאר הנטינגטון התחזקה עוד יותר מאז 'האביב הערבי'. האיים המלדיביים שבאוקיינוס ההודי היו עד כה דוגמה וסמל למדינה מוסלמית מתונה. רק לאחרונה ראש הממשלה המקומי מחמד נאשיד דיבר על 'איסלאם ליברלי' הנהוג במדינתו. תעשיית התיירות שיגשגה בה, ועשירי העולם וידוענים באו לנפוש במקום. המחיר לסוויטה במלון פאר שם הגיע ל-12,000 דולר ליום. בשנה החולפת ביקרו במלדיביים 850,000 תיירים. מתוך כ-1,192 איים מיושבים רק כ-200, והם מאפשרים פרטיות והתבודדות למי שרוצה להתנתק קצת מהחיים הסואנים. הלגונות הקסומות בצבע טורקיז המוקפות בשונית האלמוגים מושכות רבים מהעולם. התיירות היא המקור העיקרי להכנסת מטבעות חוץ למדינה והיא מעניקה מקומות עבודה לרבים מתושביה.
אך לא כולם נהנים מהאידיליה. 'מפלגת הצדק' האיסלאמית ערכה לאחרונה הפגנות סוערות בעיר הבירה, מאלה, בדרישה לטפל בפריצות שפשתה לטענתה במוקדי התיירות ולעצור את טיסותיה של 'אל על' למקום. הממשלה לא עמדה בלחץ ומשרד התיירות הוציא צו המורה לבתי המלון לסגור באופן מיידי את חדרי הספא שבשטחם ואת כל מרכזי ההבראה המעניקים עיסוי ושירותי קוסמטיקה. בנוסף, הממשלה פרסמה תוכנית להעמקת השריעה במדינה, שתכלול בין היתר איסור על מכירת יין ובשר חזיר באיים. דובר הממשלה קרא לבעלי העסקים המפעילים את ענף התיירות למנוע את הגעת הישראלים למלדיביים: "תיירים הרוצים להגיע מזמינים מקומות בבתי מלון לפני שמזמינים מקומות טיסה. אם בתי מלון יפסיקו לקבל הזמנות מישראלים, חברת התעופה שלהם תפסיק לטוס לכאן, כיוון שלא יהיה מי שיעלה על מטוסיה".
בתימן יורים בתיירים
בעוד שבאיים המלדיביים מטילים מגבלות על תעשיית התיירות, בתימן תיירים משלמים בחייהם. ב-4 בינואר לפנות בוקר הסתערו 5 רעולי פנים חמושים על בית מלון בעיר צנעה שבדרום המדינה כיוון שהגיש משקאות אלכוהול. המחבלים ירו ללא הבחנה בדיירי המלון שניסו לברוח ואף ניסו לרדת מהחלונות באמצעות סדינים המחוברים זה לזה. בסיום מסע הירי התוקפים שפכו דלק על השטיחים במלון והציתו אותם. האש התפשטה וכילתה את קומות המלון. בהסתערות נרצחו שני אנשים ו-20 נפצעו. האירוע יהיה מן הסתם מכת מוות לתיירות בעיר, ואולי אף לתימן כולה.

פורסם במקור: מוסף כלכלה, מקור ראשון
תאריך:  07/03/2012   |   עודכן:  07/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההשקעות של קטר בלונדון תופסות גובה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מכון ויצמן למדע
מחקר שנערך במכון ויצמן זיהה את הקשר בין החלבונים העומדים בבסיס הקשר שבין אפופטוזיס (יכולת התא לשים קץ לחייו) לבין אוטופאגיה (אכילה עצמית של התא). למחקר זה יכולות להיות השלכות בתחום טיפול הסרטן
רבקה-תפארת חקק
רשמי המסע לפולין - פברואר 2012
אלישיב רייכנר
היוזמה להקמת הכפר החדש החלה להתגבש בקיץ האחרון בעקבות המחאה החברתית. קבוצת סטודנטים דתיים וחילוניים החליטה אז שהמענה שלהם למצוקת הנדל"ן ולקולות המחאה הוא הקמת יישוב נוסף בנגב
יעל (פרוינד) אברהם
יש מי שרואה בליצנים מקור לשעשוע, בדיחות ופרצופים מצחיקים. אחרים משוכנעים שמאחורי האיפור הלבן מסתתרת מפלצת שהגיחה מהביוב כדי לטרוף ילדים קטנים. איך הפך הליצן ממסמר מסיבות יום ההולדת לכוכב בסיוטים הגרועים ביותר שלנו?
אסף גבור
אגדות מוזרות רבות נקשרו בשמה של ישראל: מאכלים מורעלים וסוגי ביון מיוחדים הם רק חלק מהשמועות האזוריות על מעשי הישראלים. לכבוד החג, קיבצנו כמה סיפורים בולטים על "מזימות האויב הציוני", ופירושים בצידם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il