X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כל אדם אשר נענה לדרישות פקיד הבנק להפקיד את כספו בפיקדון בנקאי כזה או אחר יודע בדיוק מה הסכום שהפקיד ובדיוק מה הסכום שיקבל בתום התקופה
▪  ▪  ▪
עליות וירידות [צילום: AP]

כל אדם אשר נענה לדרישות פקיד הבנק להפקיד את כספו בפיקדון בנקאי כזה או אחר יודע בדיוק מה הסכום שהפקיד ובדיוק מה הסכום שיקבל בתום התקופה. אם אינו יודע - פקיד הבנק יידע לעשות עבורו חשבון מדויק: "אתה מפקיד היום 100 שקל ומקבל אחוז לשנה. כשתבוא עוד שנה הכסף שלך יהיה שווה 101 שקל בדיוק (לפני מס)".
ללקוח אין ציפיות, לבנקאי אין מחשבות וכולם מרוצים (כמעט).
ללקוחות שרוצים יותר מציעים השווקים אפשרויות השקעה רבות ובעיקר בניירות ערך. השקעה בניירות ערך, בניגוד לנדל"ן למשל, היא פשוטה יחסית לביצוע וניתן לקבל החלטות מעכשיו לעכשיו - אונליין.
הסוגיה שעומדת על הפרק בעת בניית תיק השקעות עבור הלקוח\המשקיע הינה מה הציפיות שלו מתיק ההשקעות. מה הציפיות שלו מהשקעותיו. בפיקדון, אין בעיה! הלקוח יודע במדויק מה יקבל בתום התקופה. בתיק השקעות אין הבטחות.
תיק ההשקעות יכול לנוע במרווחי תשואה מעלה ומטה לאורך תקופת ההשקעה ובמקרים מסוימים לרשום תשואה חיובית נאותה וחלילה גם תשואה שלילית מרגיזה. ההפרש בין שני הקצוות נעוץ בבעליו של תיק ההשקעות. ככל שהמשקיע שמרן יותר - תנועת תיק ההשקעות תהיה "רגועה" יותר. ככל שהמשקיע נועז יותר - תנועת תיק ההשקעות תהיה חדה יותר.
אז מה הציפיות של הלקוח?
אם הלקוח מבקש תיק סולידי עם תשואה של 10% לשנה - "אני לא רוצה סיכונים. תן לי סביב 10% לשנה ואני מבסוט" - סביר להניח שאינו מבין בהשקעות בשוק ההון ואינו מבין את מאפייני הסיכון ואת סביבת הריבית הקיימת.
הנתונים היבשים:
ריבית חסרת סיכון היא ריבית בנק ישראל שעומדת כיום על 2.5% (אתמול, שני 26.3.12, הותיר נגיד בנק ישראל את הריבית ללא שינוי). ריבית חסרת סיכון כשמה כן היא - חסרת סיכון. מכאן נגזרות הריביות של כל הפיקדונות בבנקים המסחריים, תוכניות החיסכון בבנקים, משכנתאות, תשואות אג"ח ממשלתיות ותשואות אג"ח קונצרניות. אולם, האזרח אינו יכול לגשת לבנק ישראל ולהפקיד כסף ולבקש ריבית כזו - חסרת סיכון.
הפועל היוצא: אם אנו נוטלים סיכון אנו מעוניינים להרוויח מעל ריבית שהיא חסרת סיכון. כמה יותר? ככל שניטול יותר סיכון כך יעלה הסיכוי. על-מנת להרוויח ללא סיכון כלל - נפקיד כספנו בפקדון בנקאי שבו, סביר להניח, נרוויח פחות מריבית חסרת סיכון (2.5%).
על-מנת להרוויח כפול מריבית חסרת הסיכון (כ-5% לשנה) נאלץ ליטול סיכונים לא מבוטלים. על-אף ש-5% נשמע מעט צריך להבין מהיכן נגזרות התשואות והאפשרויות בשווקים הפיננסים. זו אינה החלטה של איש אחד - מדובר בנתוני שוק.
מהיום כשאתם חושבים על השקעה בבורסה תוכלו להבין מהיכן ניתן לגזור את תשואת הבסיס עבור נכס חסר סיכון ומה הסיכון שעליכם ליטול על-מנת להשיג תשואות גבוהות יותר.

תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
פרופסור מאיר חת, מגדולי המומחים לשוק ההון בישראל, מפנה זרקור לכיוונם של חתמים שלדעתו נושאים גם הם באחריות להפסדים שנגרמו בשנים האחרונות לציבור המשקיעים
יהודה יפרח
שחרורו של פעיל הג'יהאד ששבת רעב חושף את ועדת האתיקה לחוק זכויות החולה ואת תפקידה בהתמודדות מול שביתות רעב של אסירים
איתמר לוין
הברדק באולמו של השופט התל אביבי בני שגיא לפני הדיון, הופך לבלגן בזמן הדיון עצמו. שגיא אינו עושה דבר כדי לשמור על הכבוד והסדר, אם כי הוא מפגין בקיאות בתיקים ומנסה לקדם אותם ביעילות
אורן פרסיקו
ההתנצלות של חדשות ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון הוכתבה על-ידי בעלי מניות, בניגוד לגרסה שמסרו בכירי החברה והרשות השנייה. כך נטען בדוח של עמותת הצלחה, הקורא לבטל את ההתנצלות
מכון ויצמן למדע
סביבה תומכת שני גלים של אות הורמונלי גורמת לייצור ה"בית" של תאי הגזע, ולייצור תאי הגזע עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il