X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עסקת הנדל"ן של השבוע

רכשו מגרשים ב-60 מיליון שקל ביפו

שלושה יזמים איחדו כוחות ורכשו מגרש ל-54 דירות ב-35.5 מיליון שקל שניידר-פינקלר ישלמו 1.4 מיליון שקל לקרקע לדירה בגבעת עליה כרגע אין הנחה למשרתי מילואים העיניים הגדולות של "עמידר"
▪  ▪  ▪
אריה שפר, בעל משרד התיווך "נדל"ן הים התיכון". המחיר גבוה אך הביקוש לנדל"ן גובר

שוק הנדל"ן למגורים ביפו רותח. שלשום (ד', 28.3.12) נסגרו שתי עסקות גדולות לרכישת מגרשים, בהשקעה כוללת של כ-60 מיליון שקל. מגרשים נוספים, מעניינים לא פחות, עומדים כנראה להימכר בשבועות הקרובים. הביקוש גדול, ומספר ניכר של יזמים מתמודדים על כל מגרש. נראה שהם מעריכים, ששוק המגורים בעיר ישגשג בשנים הקרובות.
שלוש חברות – המזרח למכוניות, שיט אלמוגים וסופק שיווק טכנולוגיות – זכו שלשום במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, ויקנו מגרש בן 2.64 דונם ברחוב יהודה הימית, רחוב בולט במרכז יפו. הן ישלמו 28.05 מיליון שקל, ועוד 7.45 מיליון שקל הוצאות פיתוח - 35.5 מיליון שקל סך הכל. המגרש מיועד לבניית 54 דירות, ועוד 600 מ"ר מסחרי.
מי הם היזמים? המזרח למכוניות היא חברה ותיקה לייבוא רכב. שיט אלמוגים היא חברה בתחום הימאות וההפלגות. סופק שיווק היא חברה מחולון, שעיקר עסקיה בציפויים לתעשיה. מאחורי שלוש החברות עומדים יזמים פרטיים, שהחליטו לאחד כוחות כדי להיכנס לתחום החדש של בנייה למגורים ולמסחר במרכז יפו.
זהו מחיר גבוה, בייחוד כשמדובר ברחוב סואן, ובמגרש בעייתי במקצת. על המגרש עומדים שלושה בניינים ישנים, בנוסח "בנייני רכבת", בני שלוש קומות. הם היו תפוסים על-ידי משרד הביטחון, שפינה אותם באחרונה, החזיר את הקרקע למינהל, שהוציא את המכרז. הזוכים יצטרכו להרוס את הבניינים, ולאחר מכן אולי צפויות להם הפתעות לא-נעימות בבדיקות הקרקע. מצד שני, האפשרות לבנות קומה מסחרית בת 600 מ"ר מסבירה לפחות חלק מהמחיר הגבוה.
מחיר המינימום שקבע המינהל היה 15 מיליון שקל, והוא משקף הערכת שמאי של 30 מיליון שקל. הזוכים ישלמו קצת פחות מהערכת השמאי. הם גברו על חמישה מתמודדים אחרים.

עוד 17 דירות בגבעת עליה

עסקה מעניינת לא פחות סוכמה שלשום, במכרז נוסף של המינהל: חברת הבנייה די. אנד די., יחד עם בעליה דן פינקלר, דניאל שניידר ונטע סגל, יקנו מהמינהל מגרש בן 1.7 דונם ברחוב טולוז פינת בית פלט, בשכונת גבעת עליה בדרום יפו. הן ישלמו 21.9 מיליון שקל, ועוד 2.3 מיליון שקל הוצאות פיתוח, סך הכל - 24.2 מיליון שקל. על המגרש מותר לבנות 17 דירות, בבניין בן 8-5 קומות, כך שהקונים ישלמו כ-1.4 מיליון שקל (!) לקרקע לדירה. מי שחושב שהמחיר מוגזם, כדאי שיידע שהשמאי הממשלתי העריך את שווי המגרש בסכום דומה, 21.2 מיליון שקל.
איך אפשר להסביר מחיר כה גבוה למגרש בדרום יפו?
אריה שפר, בעליה של חברת התיווך "נדל"ן הים התיכון", הפעילה ביפו, מסביר: "נכון, זה מחיר גבוה, והמתמודדים שהגיעו למקום שני-שלישי הציעו מחיר נמוך במיליוני שקלים. מצד שני, גבעת עליה יודעת בשנים האחרונות תנופת פיתוח, והביקוש לדירות גובר. חברת די. אנד די., שנוסדה לפני שש שנים, מסיימת עתה לבנות ולמכור בניין מגורים בסמוך. המכירות הטובות שיכנעו את החברה, שכדאי לקנות מגרש נוסף במקום. נראה גם, שהם מכרו חלק מהדירות במכירה מוקדמת".

מכרז עוקף בג"ץ

מגרש אחר, קטן בהרבה אך בעל חשיבות כלכלית-פוליטית, עומד להימכר בקרוב בשכונת עג'מי. לכאורה, זהו מגרש קטנטן, 96 מ"ר סך הכל, ברחוב בן עדיה 9, לבניית דירה אחת. אולם מאחוריו סיפור: המינהל הוציא אשתקד למכירה שלושה מגרשים, כולל המגרש המדובר, וקבע שמשרתי מילואים יקבלו הנחה של 15%, אך לא יותר מ-50 אלף שקל.
תנאי זה מקובל באחרונה במכרזים רבים של המינהל, והוא בא כמובן לבטא הכרה של המדינה בתרומתם של משרתי המילואים. אולם הוצאת המכרזים אלו בשכונת עג'מי המעורבת עוררה סערה בין ערביי יפו, שאיש מהם כמובן איננו משרת במילואים ואיננו תורם למדינה מבחינה זו. הם התנגדו למכרז, ואף הגישו עתירה לבג"ץ.
מנכ"ל המינהל, בן-ציון ליברמן, שלא רצה לעכב את מכירת המגרשים, מצא פתרון עוקף בג"ץ: המינהל הוציא עתה מכרז למכירת המגרש הראשון. ללא ההנחה לחיילי המילואים. בתנאי המכרז נקבע, שאם בג"ץ ידחה את העתירה, ויאשר את ההנחה, יחזיר המינהל לזוכה את ההפרש הכספי, אם יהיה זכאי לכך. אם מכרז זה יעבור בשלום, אפשר יהיה למכור גם את שני האחרים.

כמה יעלה לפנות דיירים מוגנים ופולש

מגרש מעניין רביעי, העומד להימכר, בבעלות חברת עמידר, נמצא ברחוב בן-שטח 14. שטחו 825 מ"ר, והוא מיועד לבניית דירות בשטחו כולל ברוטו (עם שטחי שירות) של כ-2,100 מ"ר. אם נניח, שמדובר על בניית 25 דירות, הרי שהזוכה ישלם לפחות 650 אלף שקל לדירה. המכרז הוא לקח לעמידר, שלא כדאי ללכת עם עיניים גדולות מדי. היא פירסמה לפני כארבעה חודשים מכרז למכירתו, וקבעה מחיר מינימום של 16.06 מיליון שקל. אם נניח, שיאושרו לבניית 25 דירות, ישלם הזוכה כ-650 אלף שקל לפחות לקרקע לדירה.
זה לא נורא כל-כך, אבל הקונים-בכוח, שהגיעו לסיור במקום, גילו להפתעתם שעל המגרש יושבים ארבעה דיירים מוגנים, ועוד דייר פולש, ועוד מתקן של חברת החשמל. יהיה צורך לשלם פיצויים לדיירים המוגנים, לפנות איכשהו את הפולש (סיפור לא קל לעתים קרובות), ולהגיע להסדר עם חברת חשמל. כל זה כרוך בהרבה כסף וכאב ראש. מה הפלא, שהקונים נרתעו. ב-29 בינואר נפתחה תיבת המכרזים, וכפי שיכולתם לצפות, הייתה ריקה.
עמידר הכירה בטעות, עשתה חושבים, ועתה הוציאה את המכרז מחדש, תוך הפחתת מחיר המינימום לכ-11.4 מיליון שקל, שהם כ-450 אלף שקל לדירה. התיבות ייפתחו באמצע מאי, ואז נראה מה יקרה.
מה קורה בשוק דירות יד שנייה ביפו?
אריה שפר: "יש ביקושים ומו"מ על כמה עסקות. אבל כרגע לא גומרים שום דבר. אני מעריך ומקווה, שאחרי פסח יסגרו עסקות. המחירים, מכל מקום, נשארים גבוהים. בניינים ודירות ברמה גבוהה ביפו העתיקה ימשיכו להיות להיט מבוקש".

תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכשו מגרשים ב-60 מיליון שקל ביפו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
הם מאמינים באל אחד ומקיימים מצוות, ואעפ"כ המדינה מסרבת לגיירם. האשמה במצב: ועדת חריגים במשרד רה"מ, שבניסיון למנוע ממהגרי עבודה לזכות באזרחות בדרך הקלה מעכבת גם את גיורם של גרי הצדק, שממשיכים בד"כ לחיות עם בני זוג יהודים. כדי לפתור את הבעיה הקים הרב ישראל רוזן בי"ד פרטי שיכיר ביהדות המתגיירים וימנע מבני זוגם לחיות בחטא. אך במשרד הדתות מאיימים לפגוע במשכורתם של הרבנים עובדי המדינה השותפים בו. הנימוק: הקמת בי"ד פרטי נוגדת את האינטרס הציבורי
יוסי ריבלין
הוכח, גם מן הבחינה האמפירית, שאין בישראל הדרת קשישים מהמרחב התקשורתי. התקשורת הפופולרית אכן אוהבת זקנים בהקשר הפיקנטי, בעוד הארץ, שנחשב לאליטיסטי יותר, מעדיף אותם ותכניו רציניים וממוקדים. האם יש מקום לשיפור? ודאי
אורן פרסיקו
דוחות מעריב לאורך השנים האחרונות מצביעים על ירידה מתמדת ומשמעותית במספר העיתונאים ואנשי המערכת המועסקים בחטיבות הקבוצה. מספר אנשי המינהלה יציב
מכון ויצמן למדע
האם תורת השדות הקוונטית תוכל לתאר את התחום החדש הזה של הפיסיקה, שבו החלקיקים קטנים כל כך, המרחקים זעירים כל כך, והאנרגיות גבוהות כל כך?
שי הרלב
הוא משתמש בשפה כדי לפצות על חולשה, ויתר על עיתונות כדי להרוויח מיליונים, אבל עדיין מתרגז כשהוא נתקל בעוולות    גדעון רייכר כותב מחזה ל"צו קריאה" ומספר על העוולה הגדולה ביותר שהוא חווה בעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il