את הסיפור הבא לא תמצאו בוויקיליקס. בפורטל EurasiaNet מניו-יורק פורסם לאחרונה על סערה שקמה סביב ירחון אופנה איסלאמי בטורקיה בשם 'עָלָא' (היפה שביפה בטורקית) שנמצא בבעלותם של מחמט וולקן עתאי ואיברהים בוראק בירר. בירר, מוסלמי אדוק שמומחה בעיצוב מאס בז'ורנלים חושפניים והחליט לעשות מעשה. הוא פנה לחברו עתאי שהיה עד לא מזמן סמנכ"ל כספים בחברה ליחסי ציבור וכך נולד מגזין אופנה המקפיד לקיים את מגבלות הצניעות המתחייבות מחוקי השריעה.
'עלא' זוכה לפופולריות גבוהה. מאז שראה אור לראשונה ביולי האחרון תפוצתו עלתה פי 4 והגיעה לכ-40,000 עותקים. לטענת אנשי המכירות של המגזין הוא מוכר יותר מ-Vogue ומ-Elle הפופולריים. אישה מוסלמית בטורקיה יכולה למצוא בו עצות לבניית ארון הבגדים שלה, לקרוא ראיונות עם מעצבים ונשות עסקים. הירחון אף חצה את גבולות טורקיה. בקהילה הטורקית בגרמניה נמכרים מדי חודש כ-1,500 עותקים. אך האינטרנט עלה על כולם - דף האוהדים של עלא בפייסבוק מונה 90,000 משתמשים.
כאמור המגזין משך אליו אש וזה קרה מיד עם צאת גיליונו הראשון. מה שהצית את האש היה תמונת השער בה נראית אישה לבושה חיג'אבּ, צעיף מסורתי המשמש כיסוי ראש. עד עצם הימים האלה מתנהלים בפורומים שונים ברשות החברתיות ויכוחים מרים סביב השאלה האם איסלאם ואופנת נשים יכולים לדור בכפיפה אחת. חלק מהגולשים טוענים ש'עלא' גורם ל"מערביזציה של הצניעות האיסלאמית", ואישה המופיעה בתמונת השער מהווה מבחינתם הוכחה לכך. אחרים מדברים על התמכרותן של הקוראות לבגדים. גם אם אלה עומדים בגדרי השריעה, התמכרות כזאת נוגדת את רעיונות הדת, טוענים מצדדי הגישה.
הגדילה לעשות עיתונאית איסלאמית בשם אייסגול גֵנץ'. לטענתה, הדוגמניות של 'עלא' אומנם לובשות חיג'אבּ אך כמו במערב זה מבליט את חיצוניותן של הנשים במקום את פנימיותן. גֵנץ' גם צוטטה כאומרת כי 'עלא' הוא גרסה פסאודו-איסלאמית של מגזינים פורנוגרפיים.
באופן צפוי למדי ראשי תעשיית הטקסטיל בטורקיה דוחים את טענות המתנגדים למגזין האופנה. הם אומרים שכל עוד הפרסומים ב'עלא' עומדים בדרישות הפורמליות של השריעה, איש לא יכול לבוא בטענות. "הקוראן הוא קבוע, האופנה משתנית, וכל עוד אין ביניהם סתירה הכול בסדר", אומר מוסטפה קאראדומן, בעלים של רשת האופנה האיסלאמית 'תכביר'. קאראדומן מספר שהוא עוקב בעניין אחר הכתבות ב'עלא' וזה מסייע לו לנתח את הביקושים והמגמות. לדברי עתאי, הבעלים של הירחון, בזכות המותג שלו גם חברות אופנה ובגדים מסורתיות התחילו להתעניין בשוק האיסלאמי. אך הדבר החשוב בעיניו הוא ש'עלא' יצר לראשונה קשר בין המתלבשות ליצרנים.
ובינתיים, עולם האופנה האיסלאמי בטורקיה עדיין מחפש את מקומו. בערים הגדולות במדינה, כגון איסטנבול, יש חנויות רבות לביגוד איסלאמי אך מספרן משתנה בין הרובעים והשכונות השונות. בשכונות דתיות יש כמובן מבחר גדול יותר של חנויות בוטיק לנשים מוסלמיות. אך בשאר המקומות האופנה החילונית עדיין שולטת, אם לא בכיפה אז בוודאי בשמלה.
עולם האופנה האיסלאמי בטורקיה עדיין מחפש את מקומו. בערים הגדולות במדינה, כגון איסטנבול, יש חנויות רבות לביגוד איסלאמי אך מספרן משתנה בין הרובעים והשכונות השונות. בשכונות דתיות יש כמובן מבחר גדול יותר של חנויות בוטיק לנשים מוסלמיות. אך בשאר המקומות האופנה החילונית עדיין שולטת, אם לא בכיפה אז בוודאי בשמלה.