X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
צריך להיות ישראלי, כדי להתרגש מכל הניואנסים האופייניים לישראל של אז, שבחלקה היא גם ישראל של היום, עם החספוס האופייני גם להיום, ההומור האופייני של אז, ובעיקר עם ה"חובה" הלאומית של הקבוצתיות ועם הקושי של האינדיבידואל להיות הוא עצמו בחברה שהכי חשוב בה זה "להיות כמו כולם"
▪  ▪  ▪
להתרגש [צילום: יח"צ]

תיאטרון גשר מיסודם של יבגני אריה וסלבה מלצב וקבוצת שחקנים ממוסקבה שהחל כתיאטרון בישראל לפני עשרים שנה, פורש כנפיים לעבר מחזות ממקורות שאינם קלסיקה רוסית. הפתיחות לספרות ישראלית אמריקנית ואחרת ולקראת הדור החדש של שחקנים ישראלים צעירים בוגרי בתי הספר השונים לתיאטרון בארץ, עם העומק של אנשי תיאטרון יוצאי רוסיה שם למדו את יסודות התיאטרון בן דורות, נותן תוצאה שאפשר להגדיר אותה בשם חדוות התיאטרון הטוב. מבחינתי, "גשר" תמיד מרגש, תופש אותך בגרון, מעניק עונג לחלק בך שאוהב תיאטרון ומכריח אותך לחשוב.
ההצגה החדשה המוצגת בינתיים בהאנגר גשר, מחסן מוזנח ברחוב אילת ביפו, בשימוש התיאטרון, שם ראיתי כבר כמה וכמה הצגות מצוינות, היא מחזה לפי סיפור בשם בין לילה ובין שחר של יהושע קנז. מעבד הסיפור למחזה ועוזר הבמאי סלבה מלצב הוא הצעיר המוכשר גור קורן, שעתידו בתיאטרון בתחומים שונים, מובטח לו. זהו סיפור מצחיק, כואב, משעשע, נוסטלגי על קבוצת תלמידים בשנתיים האחרונות של בית הספר התיכון בישראל של שנות 1954-55. ההצגה נוגעת בכל ישראלי בכל גיל ולא רק בבני המחזורים האלה, שהם כבר מן המבוגרים שבין צופי התיאטרון.
אבל, צריך להיות ישראלי, כדי להתרגש מכול הניואנסים האופייניים לישראל של אז, שבחלקה היא גם ישראל של היום, עם החיספוס האופייני גם להיום, ההומור האופייני של אז, ובעיקר עם ה"חובה" הלאומית של הקבוצתיות ועם הקושי של האינדיבידואל להיות הוא עצמו בחברה שהכי חשוב בה זה "להיות כמו כולם".
גיבור המחזור הזה של אמצע שנות החמישים הוא נער בשם פסח, בעצם איש צעיר בן 20, שלא מצליח לעבור מכיתה לכתה, כי הוא פשוט לא משתתף בשיעורים וכך הוא בן 20 ועדיין לומד ב"שביעית". פסח הוא יוצא הדופן, השונה, הסובל, החזק-פיסית, הכי לא מקובל, הכי לא מנסה להיות דומה ל"כולם", הכי לא מהחברה'. הוא בעיקר נושא ללעג של החברים והמורים, מן שעיר לעזאזל, חריג ולא מתחבר. העלילה מתגלגלת והופכת את פסח לפתע לאישיות בולטת, בעיות ההתבגרות שלו מתמזגות עם בעיות ההתבגרות והיצר המיני המתעורר של כל האחרים. לפתע הוא מצטיין במשהו שהופך אותו למקובל. אבל בחלל מרחפת אימת הטרגדיה של הנוער הישראלי וישראל של המלחמות. הצחוק הוא צחוק בריא, גם המין, גם כל התופעות הטובות והרעות אבל הגורל הוא שם כמו בחיים, בעיקר כמו במיתולוגיה הישראלית .
עמוס עוז העיר על הנובלה בין לילה ובין שחר של יהושוע קנז: "בין לילה ובין שחר כתובה באכזריות ובחמלה, בלי רחמים ובכל זאת לא לגמרי בלי רחמים. הילדות, ההתבגרות, טקסי החניכה הברוטאליים, מעוצבים כאן בעין קרה של רופא מנתח, ביד בוטחת וגם מתוך הומניזם החלטי ומאופק של רופא מנתח".
השחקנים הצעירים מוצלחים כולם: מיכאל גמליאל, דניאל צ'רניש, קארין סרויה, חן נוכר, רות רסיוק, ג'ניה סנופ וגור קורן. כך גם התפאורה של מיכאל קרמנקו, המוזיקה של מישה בלכרוביץ' ושאר חברי הצוות המצטיין ובראשם הבמאי סלבה מלצב, שהוא גם אחד מהמורים הוותיקים ב"בית צבי", האיש שהביא מרוסיה את התיאטרון העמוק, המוקפד, תיאטרון כחוויה נפשית.

תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמוס עוז / Amos Oz
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת נדיב
ככל שהבשר מעובד (נקניקים, נקניקיות, קבאבים...) ומכיל שומן כך גדל הפוטנציאל שלו להכיל חומרים מסרטנים לעומת בשר שאינו מעובד (נתח בקר, עוף...) ולכן מומלץ להשתמש בבשר שאינו מעובד
ד"ר ראול רודריגז
מספר עצות כיצד לעזור לגופנו להתמודד עם החום, השמש והלחות ולשמור עליו מפני נזקי הקיץ הרבים
אלונה אזאגי
העברת ההוראות מהמוח נעשית באמצעות נוירוטרנסמיטרים, שהם תרכובות כימיות הנוצרות במערכת העצבים המרכזית כתוצאה מפירוק רכיביים תזונתיים
איתמר לוין
עו"ד צדוק חוגי הצליח להוציא מכליו את השופט עודד מודריק, הידוע במזגו הנוח. במשך שנתיים עיכב חוגי את משפטו של מרשו, שהודה במשטרה בשורה ארוכה של עבירות בתחום הרכב הגנוב, עד שלמודריק נמאס והוא הכתיב החלטה יוצאת-דופן: שילוב של ביקורת נוקבת על חוגי, לצד ציניות חריפה. בסיומה של ההחלטה, מזמין מודריק את חוגי לבקש שוב לפסול אותו
אורן פרסיקו
בכנס שעסק בקשרי הון, שלטון ועיתונות תיאר דורון גלעזר, לשעבר סגן עורך ידיעות אחרונות, כיצד פשו אלה בעיתון הנפוץ במדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il