X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אין ויכוח על כך שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם אז מה עושים כשיוצאים לחו"ל ונאלצים להשאירו מאחור? לא פעם תשמעו על ביטולי נסיעה של הרגע האחרון, או על הרבה נקיפות-מצפון, בשל בעל-חיים זה או אחר, שהפך לחלק בלתי-נפרד מן ההוויה הביתית
▪  ▪  ▪
נשאר מאחור [צילום: יח"צ]

מידידים, מכרים ואפילו משפחה אפשר להיפרד בלי הרבה נקיפות מצפון ולצאת לנסיעה ממושכת, לעומת ידיד אחד יוצא-דופן שהפרידה הזו עלולה לגרום לו לתסביך נפשי עמוק. אחרי ככלות הכל מדובר בידידו הטוב ביותר של האדם
מאת ראובן לייב
בפתח תחנת-רכבת בטוקיו ניצב פיסלו של כלב נערץ, שנהג להמתין מדי יום ביומו באותה נקודה לשובו של בעליו מעבודתו שמחוץ לעיר. לאחר שהאיש מת, המשיך הכלב לבוא מדי יום בשעה הקבועה ולהמתין בתחנת הרכבת 21 שנים נוספות, עד ליומו האחרון עלי אדמות.
אין ויכוח על כך שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. אז מה עושים כשיוצאים לחו"ל ונאלצים להשאירו מאחור? לא פעם תשמעו על ביטולי נסיעה של הרגע האחרון, או על הרבה נקיפות-מצפון, בשל בעל-חיים זה או אחר, שהפך לחלק בלתי-נפרד מן ההוויה הביתית.
ובכן, פתרון יש. השאלה היא רק כיצד ליישמו. כך או אחרת, והיה והחלטתם לנסוע לחו"ל, רצוי להשאיר את כלב המחמד תחת השגחה של גורם מטפל כלשהו. אם ניתן להשאירו תחת השגחתו של שכן טוב, הרי שאין ספק שהדבר יקל על הכלב בהישארו בסביבתו הטבעית.
בכל מקרה, מומלץ להבחין בין כלב-שמירה לכלב-מחמד. את כלב השמירה קשה, ולמעשה כמעט בלתי אפשרי, לנתק מהבית, ולכן כמעט תמיד עדיף להשאירו בטריטוריה שלו.
הצרות מתחילות כשהמדובר בכלב-משפחה מפונק. לכלב שכזה רצוי להשאיר, לפני העזיבה את הבית, גרב או חולצה של האדם הקרוב לו ביותר. המלבוש יהיה ספוג בריח-גופו של האדם האהוב, והכלב, סביר להניח, יתחכך בו במהלך הלילה וישאב ביטחון מהקרבה הזו.
כאורך הגלות
אם אין סידור לטיפול ביתי בכלב, מומלץ למסרו למעון מתאים. חשוב שבמעון כזה תהיה לכלב מלונה משלו, כי זו, בעצם, הפינה שבה ימצא את מקומו. ולא לשכוח להביא למעון גם את כלי האוכל והמשחקים שלהם הורגל הכלב בתחומי הבית.
לדברי וטרינרים, הזמן המירבי שבו יוכל כלב להסתדר ללא בעליו הוא, לרוב, שישה חודשים. לטענתם, כלב שיופרד מבעליו מעבר לתקופה זו, עלול לפתח הפרעות נפשיות. באנגליה, למשל, הכירו בכך באורח רשמי, ולפיכך הקלו על תנאיהם של כלבים שהוכנסו להסגר ומאפשרים לבעליהם לבקרם במרוצת תקופה זו.
למי שתקופה של ששה חודשים נראית קצרה יחסית, ראוי להזכיר שחצי שנה של כלב - כמוה כשלוש וחצי שנות-אדם. בימים רגילים - מי סופר, אבל לא כשמדובר בנסיעה ארוכה לחו"ל.
מסתבר שמשך הזמן שעובר מתקופת העזיבה ועד השיבה הביתה עלול להיחשב, מבחינת הכלב, כאורך הגלות. מומלץ לכן להתחשב ברגשותיו ובצרכיו ולתכנן את הנסיעה באופן שיקל, ככל האפשר, על הידיד הנאמן שנותר מאחור.

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  24/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן לייב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיי כלב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השארת כלב ל- 6 ח' = דין מוות
לכותב  |  23/04/12 21:13
2
בין כלבים לבין חברי הקואליציה
סובול עידן  |  24/04/12 08:17
3
הפקרת בעל חיים זה פשע!! ל"ת
סתם אחד  |  25/04/12 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
זאב הולנדר, ד"ר למשפטים בתחום המיסוי, מחזיק בדעה שאין לבצע שינויים נוספים באופן מיסוי שוק ההון כמענה למחאה החברתית הצפויה לפרוץ בקיץ
עו"ד אריה ליבוביץ'
כבר שנים שרשות המיסים פועלת כנגד "כלי קודש" שונים, ביניהם עורכי חופות ומוהלים המקבלים תמורה כנגד מלאכתם. עם זאת, אין רשות המיסים צודקת בהתנהלותה בכל המקרים וגישת הרשות מלמדת על מבוכה כללית בתחום. רצוי כי מנהלי חצרות צדיקים ואדמו"רים יאמדו את מצבם האם נופלים הם בתחום "עסק", בתחום "העדר חבות במס" או בתחום ה"פטור". בנוסף, אומדן מקצועי יכול ויקנה להם חסינות מחשדות פליליים
טל ישראל
חשוב לנסות לשמור על רמת אדרנלין נמוכה ולהישאר רגועים כדי לאפשר לאוקסיטוצין לזרום בצורה נכונה וטובה
אורנית יונה
כאשר אנו מוותרים על תוספת האורז, הפיתה או תפוח האדמה קשה לנו יותר לשבוע ואנו אוכלים יותר בשר - עוד שישליק, עוד שיפוד, עוד סטייק עוד קבב...
עליס בליטנטל
סיפור חייה של המשוררת יונה וולך (1985-1944) היה כבר בחייה נושא לכתבות אינספור. הדמות הססגונית והבלתי רגילה, שאינה הולכת בתלם, קסמה לכותבים רבים. הבימאית בלהה מס כתבה את המחזה "ציפור אש" על חייה של וולך, על-פי ספרו של יגאל סרנה, כשאת דמותה של יונה וולך מגלמת בדבקות ובאש פנימית משלה, חן אשרוב, בתם היחידה של בלהה ושל "נסיך תיאטרון הבימה" מישא אשרוב ז"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il