X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רשמי ביקור במסעדה חדשה בשוק הפשפשים ביפו, בר טאפאס, SALA NEGRA, על טהרת המטבח הספרדי, בלי סטיות לכיוון ים תיכוני אחר. מתאים לקיץ תל אביב כמו כפפה ליד
▪  ▪  ▪
מנה מבר טאפאס SALA NEGRA

יצאתי לטעום טאפאס ספרדיים בשוק הפשפשים ביפו, בבאר טאפאס חדש בשם SALA NEGRA (בספרדית: חדר שחור) וכך חוויתי חווית קיץ יפואית, ואת כל הכיפים של ערב-טרום-קיץ בלי מזג אוויר הביל.
אז אם עוד לא ידעתם, יפו היא הדבר הבא והדבר הנוכחי, עיר עתיקה שצמודה לתל אביב ומספקת יציאה לחו"ל בלי צורך בכרטיס טיסה יקר, ויזה ופספורט. לכל עיר אירופית יש את העיר העתיקה שלה, האלט-שטאט או ה-viellle Ville, שהם האבן השואבת לכל התיירים והקסם העתיק, פיסת ההיסטוריה והעבר, הרומנטיקה והתרבות המייסדת. אז יש לנו עיר עתיקה לתל אביב, אחת היא נווה צדק בת מאה השנה, והשנייה, בת 3,000 שנה ויותר, עם סיפורי תנ"ך, נמל הכי עתיק שאפשר, השפעה עותומנית בסגנון הבנייה והאווירה, נוף מפרץ מדהים, סמטאות-מדרחוב, כנסיות, מסגדים ובעיקר הרבה פחות חורבות והזנחה.
תודות לקידמה התל אביבית וראש העירייה, בולדוזור שהפך לנו את תל אביב מעיר מוזנחת של עיי חורבות, קיבלנו את העיר העתיקה שראויה לנו וראויה להיסטוריה שלה, קסם על הים התיכון, משופץ, מעובד, אותנטי - עם שיפורים, סיפורים, מושך ואסקפיסטי.
בערב של אביב הפכפך, יצאנו לאכול במסעדה חדשה בשוק הפשפשים ברחובות שהפכו למדרחובות, משופעים בבתי בירה, יין, מסעדות קטנות, קסם ים תיכוני, שולחנות מלוא כל הרחוב, מסעדה דבוקה למסעדה, רחוב ליד רחוב. הפשפשים, כלומר חנויות הענתיקות הצטמצמו, וכל כוך שהיה פעם ערימת מציאות "רטרו" הפך בר אלכוהול עם טעימות בסגנונות שונים, שכבר לפני ימי החום המעיקים מלא מדי ערב לוגמי בירה וטועמי טעימות.
SALA NEGRA
בר הטאפאס הספרדי, עם מוזיקה ספרדית אותנטית בשם שפירושו "החדר השחור", שייך לשני שותפים שעולם הגסטרונומיה והאלכוהול שזור בחייהם. רוז'ט חינאווי ממשפחת הערבים הנוצרים בני יפו מזה דורות, שהיא ובניה יבואני גבינות, בירות ויינות, וקצבי-בשר ותיקים בעלי חנויות באזור יפו-תל אביב. רוז'ט היא בין השאר מי שעמדה בראש ויצו יפו ופעילה חברתית ותיקה.
השותף, עמי מור, גמלאי של אל-על אחרי 43 שנים ככלכל ראשי על טיסות לכל העולם. איש שיש לו קילומטראז' של שעות ברים, שתייה ואוכל של טובות המסעדות בעולם, במהלך 43 שנים של טיסות בתפקיד. עמי מור לא ראה עצמו חי באפס מעשה כגמלאי וחיפש תעסוקה מלאה שמתאימה לתשוקותיו וניסיונו. קפץ לחצי שנה של קורס אינטנסיבי לשפים בתדמור ופגש את רוז'ט חינאווי, ידידה ותיקה.
ההחלטה נפלה על טאפאס בר, ביפו, על טהרת המטבח הספרדי, בלי סטיות לכיוון ים תיכוני אחר, מלבד מטבחי ספרד וטאפסיה. מתאים לקיץ תל אביב כמו כפפה ליד. טעימות בממלכת פירות הים, עם רמזים למעדני המטבח הספרדי הקלאסי בתחום הטאפאסים: התחלנו והמשכנו בבירה ספרדית סן מיגל, קלילה, דופקת את הראש במידה מספקת להרגיש בחופשה.
חומרי הגלם שעומדים בבסיס הטעימות שלנו היו ברמה גבוהה. למשל: גאמבאס ענקיים (סוג של שרימפס גדול ובשרני, חביב המטבח הספרדי), שרימפסים וקלאמרי טריים עם ריח אצות. אכלנו, טעימת פאייה של מולים, גאמבאס וספרן עם אורז, קלאמארי ממולא בשרימפס ואורז, קרוקטים מטוגנים בשמן עמוק של בצל ופטריות, מפתיעים בטעמם, סיר קטן אישי של שרימפסים מבושלים ברוטב סודי ובקרקעית הסיר הקטן חלה הטובלת ברוטב-מעדן בפני עצמו. נגסנות באספרגוס מגולגל בחמון (פרושוטו ספרדי) - מנה ספרדית אותנטית כמו כל השאר. וגם טבעות קלאמארי מטוגן, קלאסי. כל הטאפאס חריפים במידה, ללא הגזמה, כולם טעימים והמחירים צנועים כמו שהיינו רוצים שיהיו. בין 14 שקל ל-28 שקל למנת טאפאס. יש גם מתוקים, אבל ויתרנו בשביל עוד מנת שרימפס מטוגנים עם איטריות קאדאיף - תענוג.
רחוב רבי נחמן 1, שוק הפשפשים, יפו.

תאריך:  04/05/2012   |   עודכן:  04/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין כמו יפו בלילות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
GREAT PLACE
ROCCO  |  4/05/12 17:51
2
היינו שם אתמול היה נפלא.תודה ל"ת
מיכל ודוד  |  5/05/12 11:44
3
מקום מעולה לחזור אליו
מיה B  |  9/05/12 04:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
ייתכנו התפתחויות שקשה לדעת כיצד להתכונן אליהן. מדובר בתהליכים חדים, לא רק ברמה האישית, אלא גם רחש-בחש ברמה הפוליטית והגלובלית    וגם: אריה דרעי אינו מאיים על מעמדו של אלי ישי    תחזית אסטרולוגית לשבוע 11.5.12-4.5.12
אלעזר לוין
הקבלן והיזם הוותיק שבנה כבר עשרות שנים בחולון ובראשל"צ מרחיב לראשונה את פעילותו לעיר הדרומית    אבל "הסחבת הורגת את פרויקט המלון - אני מתחרט שהחלטתי להיות יזם נדל"ן"
אריה אבנרי
אין מניעה לפרקליטויות המטפלות בתיקיהם של ראשי הערים החשודים בפלילים להמשיך בהליכים נגדם ולהגיש את כתבי האישום גם בתקופת הבחירות לכנסת, שכן מועד הבחירות לרשויות המקומיות הוא רק בעוד שנה וחצי. אבל המציאות העגומה מלמדת שברגע שהמדינה נכנסת לעידן של בחירות מכל סוג שהוא, העבריינים ממשיכים לחגוג    תקציר העבירות הפליליות המיוחסות לרוכברגר, אביטן, בר, אוחיון, גפסו ולחיאני
אבינדב ויתקון
חמיד בדרנה נלחם ביהודים במלחמת העצמאות, אבל נכדיו משרתים בצה"ל. לקאסם זייד יש תקשורת טובה יותר עם יהודים מאשר עם ערבים, אך לעולם לא יכיר בישראל כמדינה יהודית. ביום העצמאות ה-64, ערביי ישראל מסכימים: אין כמו לחיות בישראל
מתי דוד
העולם גדול ונצחי, האדם קטן וזמני, לכן המרוץ התמידי לראות מירב אפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il