X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ד"ר ירון ריבר מומחה לנוירולוגיה ולשיכוך כאב   |  בי"ח הלל יפה
סובלים ממיגרנות? התכווצות יתר של השריר כתוצאה מבעיה עצבית? הזעת יתר בכפות הידיים או בבית השחי? - מסתבר שמלבד יישור קמטים, הזרקה של בוטוקס יכולה לטפל בכל אלו בהצלחה יתרה
▪  ▪  ▪
בוטוקס. מטפל גם במיגרנה [צילום: AP]

מזה זמן מה, מפעילה המחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הלל יפה, מרפאה ייחודית העושה שימוש בהזרקות בוטוקס להקלה על תסמינים של מחלות שונות של מערכת העצבים המרכזית. מדובר במחלות המתבטאות בליקויים במערכות במוח, המפקחות על תנועה מורכבת של הגוף אשר שיבושן יוצר תנועות בלתי רצוניות, תפקוד לקוי פיזי, כאב בלתי נשלט ועוד.
הבוטולינום טוקסין, או הבוטוקס, כפי שכולם מכירים אותו, ידוע כרעלן שגם כמויות מזעריות שלו עלולות לשתק אדם ואף לגרום למותו. עם זאת, את ההבנה לגבי שימוש בו לטיפול בבעיות עצביות, גילו חוקרים כבר בשנות ה-70 של המאה שעברה, כאשר הסתבר שהזרקת כמויות מזעריות של בוטוקס לעיניים של ילדים שסבלו מפזילה סייע לתיקונה.
בימינו, אחד השימושים היותר ידועים בו היא לשם "החלקת" קמטים בתחום הרפואה האסתטית, אבל, מה שאנשים לא יודעים, שדווקא בהיבטים שאינם אסתטיים, ושעלולים להיות בעלי השפעה שלילית על בריאותו ואיכות חייו של אדם, הוא יעיל במידה רבה, המרפאה לטיפולים בבוטוקס שמופעלת מזה זמן מה ב"הלל יפה", מקבלת מטופלים שהמשותף לכולם הוא מחלות עצביות או בעיות עצביות שבהן לא ניתן לתקן את האזור הלקוי במוח אשר יוצר את אותן תנועות בלתי רצוניות, גורם לכאב בלתי נשלט וכדומה.
השימוש בבוטוקס נעשה באופן מבוקר ומטרתו לבצע החלשה סלקטיבית של השרירים המופעלים בצורה בלתי רצונית. מדובר בתופעות כגון: רעד בלתי נשלט, עיוות בלתי נשלט של הראש והצוואר, הטיה בלתי רצונית של הגב וספסטיות של שרירים (קישחון של השרירים) עקב שבץ מוחי.
הטיפול כולל, כאמור, הזרקה סלקטיבית ומבוקרת של רעלן הבוטוקס לשרירים מסוימים. ההזרקה נעשית לעיתים בהנחיית מכשור EMG לשם ביצוע הכוונה מדויקת של הבוטוקס לשריר המיועד. התוצאות מורגשות לאחר יומיים עד שבוע למשך כשלושה חודשים ומשפרות משמעותית את איכות חיי המטופל.
לדוגמא: למעלה מ-20% מהאנשים שלקו בשבץ מוחי, מפתחים קישחון (ספטסיות) בגפיים. ההזרקה של הבוטוקס מסייעת ל"שחרור" של היד או הרגל ולאפשרות להחזיר תנועה חופשית. בדומה, חולים שסובלים מהטיה לא רצונית של הצוואר לכיוון אחד (דיסטוניה צווארית), ההקלה וההפסקה של ההטיה נעשית בלמעלה מ-95% מהמוזרקים.
מלבד הפרעות התנועה, בוטוקס ניתן להזרקה לטיפול בסובלים ממיגרנה כרונית. בשנת 2010 פורסם מחקר גדול בארה"ב, אשר הוכיח שבוטוקס מסוגל להוריד את מספר ימי כאב הראש לחודש במיגרנה כרונית, גם אצל חולים שעמידים לכל טיפול אחר, בממוצע בתשעה ימים לחודש.
במקרה של מיגרנה, הבוטוקס מוזרק לשרירי הקרקפת, לשרירי העורף, לשריר חגורת הכתפיים, לאזור המצח או לרקות, זאת בהתאם לדפוס האופייני של כאב הראש אצל החולה. מנגנון ההשפעה של בוטוקס על מיגרנה, בשונה מהשפעתו על תנועות לא רצוניות, אינו ידוע.
שימוש נוסף להזרקות הבוטוקס, נעשה במצבים של ריור יתר כמו אצל חולי פרקינסון ובקרב הסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים או בבית השחי. שימוש זה אינו כלול בסל הבריאות. ההזרקה לתכלית זו יעילה לתקופה של בין 8 ל-12 חודשים.

מרפאה זו היא אחת משש מרפאות דומות המופעלות ברחבי הארץ. ההגעה למרפאה דורשת מכתב הפניה של רופא המשפחה או נוירולוג וכן טופס התחייבות של קופת החולים (טופס 17). לקביעת תורים: 04-6304262
מנהל המחלקה הנוירולוגית של המרכז הרפואי הלל יפה ומומחה לנוירולוגיה ולשיכוך כאב
תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  06/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטוקס - לא מה שחשבתם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אח-דודי נראה עכשיו כמו ברבי
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  6/05/12 16:41
2
אני עשיתי בוטוקס במצח ובאזור ש
כפינה  |  7/05/12 09:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ירדן לוינסקי
הקושי הגדול ביותר הנלווה למחלה הינו חוסר הוודאות הדומה במקרים הקשים יותר לנסיעה ברכבת הרים שופעת עליות ומורדות    אין לפסול על הסף סיוע לבן-הזוג
ישראל קמחי
כמה מזרחית? כמה לועזי? ואלו שירים מתאימים למעמד החופה?
ד"ר בת-שבע מרקוס
כוויות מאש גלויה, נחשבות כפגיעות חמורות ולרוב אף מסכנות חיים    לקראת ל"ג בעומר, להלן מידע חיוני לעזרה ראשונה ודרכי טיפול בכוויות
רפי מן
איל התקשורת רופרט מרדוק אינו ראוי לעמוד בראש חברה בינלאומית; אנשיו עברו על החוק, טייחו ושיקרו - קבעה ועדת הפרלמנט הבריטי שחקרה את פרשת האזנות הסתר
סופיה רון-מוריה
מה השתנה בשבוע האחרון? מי ולמה הכניס את המערכת הפוליטית לסחרור, שהפך את הקדמת הבחירות לעובדה מוגמרת והותיר פתוחה רק את שאלת התאריך? האם יזם נתניהו את הקדמת הבחירות או שמא נשאב למהלך? הגרסאות, התסריטים והקונספירציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il