X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גדי לוי, דנה כץ [צילום: לי טל חרמון]
"ירח דם": מחזה חדשני, אך נצחי בעקרונותיו
מחזה יוצא דופן מכל הבחינות, מרתק, שתופס אותך בגרון - עולה לשש הצגות בלבד בבניין מקסיקו שבאוניברסיטת ת"א (עד ה-9.5). את "ירח דם" שכתב ניקולאס קאזאן האמריקני, עיבדה הגר רענן, שיצרה למעשה מחזה חדש ושונה מהמקור. מחזה שלקראת סופו זקוקים לקיבה חזקה

מהחוג לתיאטרון של האוניברסיטה - יש בו את השחקנית שהיא עדיין תלמידה בשנה א' - דנה כץ. הבימאית הכה מוכשרת היא שרון גומבוש, שזוהי עבודתה במסגרת התואר השני במגמת בימוי.בתפקיד הדוד גרגורי - גיא שגיא, בוגר וותיק של "בית צבי", ובתפקיד אלן - גדי לוי, בוגר ותיק אף הוא של סטודיו ניסן נתיב. שני שליש של צוות שחקנים מיומן ומקצועי, כשלמרבית הפלא, הצעירה היפה ממש מפתיעה בבנית הדמות הכה מורכבת.
את הסיפור כולו לא נגלה, כדי שמי שיספיק להגיע בשלושת הימים הבאים ויצפה בהצגה, לא יופתע. נשאיר את גורם ההפתעה. אבל הבסיס למחזה הוא אירוע שקרה לפני שנה לבחורה תמימה וצעירה המגיעה לניו-יורק. הדוד שלה לוקח אותה לסיור מקיף בעיר - ביום ובלילה. הוא מכיר לה את חברו אלן, וכשנראה לו שבין השניים יש איזה זיק של חיבה - הוא ממהר לעזוב אותם בתירוץ כלשהוא.
המפגש לאחר שנה בביתה של הצעירה, שהזמינה את שניהם לארוחת ערב, שהניחוחות שלה מגרים את תיאבון הקהל, המפגש הזה הופך ממשהו חברתי נעים, למשהו מאקברי מזעזע. דנה כץ עושה כאן תפקיד קשה לביצוע, והיא עומדת בו בכבוד. מצד אחד - היא מלאה כעסים על מה שקרה לה, ומצד שני, כדי לממש את תוכניתה - היא עוטה ארשת רגועה ונעימה, המחפה על הר הגעש של הרגשות המבעבע בתוכה. הדואליות הזו מעצימה את המתח, שהקהל חש בו, בעודו מצפה במתח לפתרון השאלות המתעוררות בו, ולהשבעת סקרנותו.
את הארוחה המופלאה בישלה (במציאות) הבימאית המצוינת שרון גומבוש, שמלבד כשרון הבימוי היא מוכיחה כשרון בישול פנומנלי לא פחות. ההצגה היא פנינה תיאטרונית, אך גם נושאת בחובה מסר חברתי חשוב מאד. על-רקע ההתיחסות לנשים במשך כל ההיסטוריה, כאל חפץ שנועד לענג את הגברים, ושהאיורים המלווים את התכניה מבטאים זאת בצורה פלסטית מיוחדת, ע"י הציטוטים האיקונוגרפים של גדולי האמנים - מהווה המחזה "ירח דם"חוויה שונה מהרגיל, בעוצמות מיוחדות. הגם שהוא קוצר למתכונת של 50 דקות, והתמקד במיוחד במערכה השניה של המחזה.
ואולי דווקא משום כך - התגבר המתח בו מצוי קהל הצופים, וגדולה יותר עוצמת ההלם שהקהל חוטף.
דנה כץ היפה, מענטזת מעט ומגרה, במידה, אך לא נותנת לאלן להמשיך במשחק המינים ולהגיע לסיפוקו. גדי לוי הנאה מרשים בביטחון שיש בו בסקסיות שלו, מה שנותן לו את האוקיי לעשות עם נשים כרצונו, גם אם אין זה רצונן. גיא שגיא מצוין כדוד טוב הלב, מאד אנושי ומכמיר. כל תגובה שלו מלאת רגש וכנות. על התאורה המדויקת והנכונה אחראי פרננדו מאייחייקר. על התלבושות הנאות - מריאלה פיבניקה. ולתרגום אחראי סגל שטיין ליאור.
מחזה חדשני, אך נצחי בעקרונותיו. עשוי כהלכה, בכשרון רב של כל השחקנים והיוצרים, ובמיוחד הבימאית. שאפו לחוג לתיאטרון, שחרף המצוקה מצליח להעלות הצגות ברמה כה גבוהה, הודות למסירות כל העושים במלאכה.

גיא שגיא [צילום: לי טל חרמון]
תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ירח דם": מחזה חדשני, אך נצחי בעקרונותיו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
את המחזה תרגמה - סגל ליאור
מוטי פ.  |  8/05/12 10:14
2
נשמע יפה ומעניין, אבל חבל
יובל888  |  8/05/12 14:18
3
אתה לא מבין הרבה בתיאטרון הא?
סטודנט לתיאטרון  |  17/05/12 23:50
 
- תגובה ל"סטודנט לתיאטרון"
alice  |  20/05/12 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
ע"פ סעיף 67 לחוק הירושה, לאחר שהוגשה בקשה לצו קיום צוואה (או לצו ירושה), על הרשם לפרסם זאת בעיתונות ולקבוע פרק זמן מתאים להגשת התנגדויות, אשר לא יפחת משבועיים. כל אדם מעוניין יכול להגיש התנגדות תוך פרק הזמן שנקבע
ראובן לייב
הרכבים מוזיקליים צעירים ורעננים מרחבי העולם ומישראל יחברו יחדיו, במרוצת השבוע הבא (19-14 במאי), במוזיאון ת"א לאמנות, לפסטיבל פליציה בלומנטל למוזיקה, מה שאמור להיות הפסטיבל הגרנדיוזי ביותר שנערך אי-פעם בארץ. יהיה זה מפגש רב-היקף ומרתק בין אמנויות ותרבויות. תוצג בו תוכנית עשירה ומגוונת במיוחד של מופעים וקונצרטים איכותיים ומלהיבים, האמורים לקלוע לכל טעם
אורן פרסיקו
חברת פיננסים תובעת מיליון שקל ממקומון ירושלמי חרדי בשל הוצאת דיבה
איתמר לוין
עו"ד המייצג פליטים ומהגרים חויב 18 פעמים בתשלום הוצאות אישיות בסכום כולל של למעלה מ-70,000 שקל, לאחר שנקט בהליכים מיותרים וחסרי בסיס. כעת מתבקש בית המשפט העליון לקבוע האם מדובר בצעד ראוי
ירון כהן
שוק ההלוואות החוץ-בנקאיות פורח בשנים האחרונות. השוק הפך להיות אלטרנטיבה פינסית חזקה לבנקים הממוסדים בישראל. מדוע ולמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il