X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בית משפט השלום בכפר סבא מחולק לשני בניינים: פלילי ואזרחי. וזו רק תחילת הבלגן השורר בבית משפט קטן זה, בו הזמנים הם בגדר המלצה בלבד - גם לשופטים, גם לעורכי הדין וגם לשירות בתי הסוהר
▪  ▪  ▪
ביהמ"ש בכפר סבא. שיחות חולין המשקפות את הבלגן
מה כן קורה בשעה 08:30?
בשעה טובה, אנשי המזכירות תולים מחוץ לאולמות את לוחות הדיונים של אותו יום (19.4.12). עורכי הדין הממתינים במסדרונות מנהלים שיחות חולין, המשקפות היטב את הבלגן השורר בבית המשפט. אחד מהם מבשר ש"הוא [עמיתו] מגיע כל דקה. התקשרתי אליו ב[שמונה] וחצי והוא אמר [שיגיע] תוך 20-15 דקות"...

15 שופטים ושני רשמים מכהנים בבית משפט השלום בכפר סבא, אך המדינה לא הצליחה למצוא בכל העיר בניין אחד שיכיל את כולם. לכן, בית המשפט הפלילי נמצא במקום אחד, ובית משפט השלום - במרחק של כמה מאות מטרים ממנו. אם תרצו - סמל חיצוני מובהק לבלגן השורר בבית המשפט הקטן הזה.
ארבעת שופטי הפלילי יושבים באולמות מיושנים, שבכולם חסרים לוחות עץ מהחיפוי שמעל הדוכנים. המסדרון הסמוך לאולמות צר וצפוף, ועורכי דין ולקוחותיהם תופסים כל מושב פנוי גם במסדרון הקטן המוביל מן הכניסה לעבר האולמות. הצפיפות גוברת משום שאף אחד מארבעת השופטים לא מתחיל את הדיונים בשעה היעודה - 08:30. נכון לשעה 08:50, רק השופט עמית פרייז מתחיל את היום, עם שמונה תיקים הקבועים ל-08:30. אצל דנה מרשק-מרום, לה קבועות 26 הקראות ל-08:30, רחל קרלינסקי (סגנית הנשיא, עם חמישה דיוני מעצרים ב-08:30) ונאוה בכור (לה נקבעו גם סיכומים וגם הוכחות ל-08:30), עדיין מחכים.
לזכותן של מרשק-מרום, קרלינסקי ובכור חייבים לומר, כי הן אינן יכולות להתחיל את היום משום שהעצורים והנאשמים לא הגיעו. שוב מתברר ששירות בתי הסוהר - וליתר דיוק: יחידת נחשון - הוא צוואר בקבוק שאיש כנראה אינו מצליח לפצח. כותב שורות אלו מתקשה להיזכר מתי ראה עצורים/אסירים מגיעים לדיונים במועד שנקבע. השופטים מצידם נושאים באחריות גם הם, משום שאינם מעירים כלל על התופעה, המהווה פגיעה הן בזכויות העצורים/אסירים והן בציבור המתדיינים כולו.
אז מה כן קורה ב-08:30? בשעה טובה, אנשי המזכירות תולים מחוץ לאולמות את לוחות הדיונים של אותו יום (19.4.12). אגב: פרייז יושב באולמו של מיכאל קרשן, אך שמו כלל אינו מופיע מחוץ לאולם אלא רק ברשימת הדיונים. עורכי הדין הממתינים במסדרונות מנהלים שיחות חולין, המשקפות היטב את הבלגן השורר בבית המשפט. אחד מהם מבשר ש"הוא [עמיתו] מגיע כל דקה. התקשרתי אליו ב[שמונה] וחצי והוא אמר [שיגיע] תוך 20-15 דקות". הבנתם? הדיון קבוע ל-08:30, אבל עורך הדין מודיע בנונשלנטיות שיאחר - וגם זה רק אחרי שעמיתו מתקשר אליו.
בשעה 08:45 מגיע עורך דין שאיחר, אבל הוא ממש לא מתרגש ואומר בחיוך: "אני רואה שאיחרתי אבל לא קרה כלום". עורך דין אחר מודיע לעמיתו, שחברתו מַחנה כעת את מכוניתה. עורך דין שלישי אומר לחברתו: "האידיוט עוד לא יצא מצפת, בואי נדחה". וזה לא שנציגי המדינה הרבה יותר דייקנים: התובעת באולמה של מרשק-מרום הגיעה רק ב-08:30 והחלה להוציא עשרות תיקים מתוך שתי מזוודות גדושות.
הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "אמנם מבנה בית המשפט בכפר סבא פועל בתנאים לא קלים, ובכל זאת ניתן בו שירות ראוי לציבור המתדיינים ותוצאות העשייה מלמדות על עבודה רבה ויעילה. בשנים האחרונות הושקעו מאמצי ניהול רבים לשיפור התנאים בבית המשפט בעיר. במקביל מתקיימים מגעים בין הנהלת בתי המשפט ורשויות רלוונטיות שונות לקידום בניית או העמדת מבנה חדש לטובת כלל צורכי בית המשפט והציבור באיזור. מהביקור הקצר בבוקר בבית המשפט, שנעשה ללא בדיקה ובירור וללא היכרות של מכלול הפעילויות והאילוצים הקשורים לאותו יום דיון, בוודאי לא ניתן היה להסיק מסקנות מכלילות לגבי עבודת השופטים ומנהלי בית המשפט".
המערכת מעירה: התיאור מדבר בעד עצמו. הנהלת בתי המשפט לא התייחסה לעובדה שכל ארבעת השופטים החלו את יום הדיונים באיחור ניכר.
השורה התחתונה:
דומה שאיש לא ממש מנהל את בית משפט השלום בכפר סבא. אם השופטים מרשים לעצמם ו/או למזכירות לקבוע עשרות תיקים לאותה שעה ואז לאחר; אם עורכי הדין יודעים שלא יקרה כלום אם יגיעו באיחור; אם השב"ס יודע שאיש לא יעיר לו על איחוריו-שלו - ברור לחלוטין שלבית המשפט בכפר סבא דרוש אבא, ובדחיפות.

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איתמר לוין
אף אחד מבין השופטים לא החל את היום בשעה 08:30 כפי שנקבע    הרוב המכריע של הנאשמים, הסניגורים והתובעים לא הגיעו גם הם בזמן
רשימות נוספות
דניאל איש חמודות  /  איתמר לוין
קלדנית כשופטת-משנה  /  איתמר לוין
קליין שובר את הכלים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il