X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
משחקי יעלים
לזרום עם הטבע
תערוכה מרתקת של חיים אברהם, היוצר בחומרים טבעיים את עולמן של חיות הפרא, מוצגת בימים אלה בגלריה באגם בפארק רעננה

בימים אלה מוצגת בגלריה אגם בפארק רעננה תערוכתו המרתקת של חיים אברהם, היוצר בחומרים טבעיים עולם מופלא של חיות פרא, דימויים אנושיים, וחיות הדומות להפליא לבן אנוש...
העבודות מצוירות על חומר לבד מיוחד המיוצר ע"י תושבי אפריקה המקוריים, ומודבק על דיקט עץ. הצבעים עשויים מפיגמנטים הבאים מהטבע, או חול טבעי. בעבודות אחרות הוא זרם עם הטקס טורה של הדיקט ומוסיף צבע אקוורל שקוף המתמזג עם העץ הטבעי.
איך הגעת לנושא התערוכה - מה הרקע לה?
לנושא התערוכה הגעתי דרך אהבת הטבע. סיור אל מקורות הנילוס והספארי באפריקה, בקניה ובאוגנדה, ריתק אותי אל עולם מופלא של בעלי-חיים וטבע, המשכה של אהבת הטבע היה בארץ, בהליכה לאורך "שביל ישראל" עם קבוצה נפלאה של אנשים. כשזה הסתיים הלכנו את שביל רמת הגולן לאורכו ואח"כ את "דרך הבשורה" מנצרת לכפר נחום... ועוד רגלנו נטויה. בהליכות אני סופג הרבה טבע, מדבר וחי.
ב-2005 הוזמנתי להציג את עבודותיי ב"מוזיאון האדם והחי" ברמת גן ובקשתי רשות כניסה חופשית לספארי לתקופת זמן כדי לרשום ולהכין סקיצות לעבודותיי. הנהלת הספארי אישרה לי, וכך חוויתי שוב מקרוב את עולם החי.
בחירת הטכניקה שלך היא ייחודית ומיוחדת - זה קשור ודאי לנושא
האהבה לטבע ובחירת הנושא השפיעו במידה רבה על בחירת הטכניקה שלי.
חיפשתי, חקרתי ומצאתי חומרים טבעיים שיבטאו את המדבר, הטבע והחי,
ועוד בהיותי באפריקה גיליתי שם את חומר הלבד העשוי מקליפות של עצים, בגווני חום- אדמדם, מה שמזכיר מאד את גון עורם של בעלי-חיים רבים. חיפשתי טקסטורות של מדבר שאותם מצאתי בלבידי עץ, ובאותה דרך חשיבה הגעתי לשימוש בחול ובצבעי אדמה. בחלק מעבודותיי שהן ציור-רישום, הנוף משתקף דרך האדם והחי. והמרקם של העץ מחזק ומשרת את הנושא.
אתה גם במאי ומפיק טלוויזיה, חבר באקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה. ספר על עבודתך בטלוויזיה - על סדרת התיאטרון שייצרת
אני במאי בטלוויזיה החינוכית הישראלית, כך שאני רואה את עצמי כאמן רב-תחומי ומוצא הפריה הדדית בין האמנויות. בכל סרט ותוכנית שלי חשוב לי מאד עיצוב פני המסך, כמו שלפעמים, בשונה מאמנים אחרים, אני יוצר באמנות הפלסטית קלוזאפ של אדם או בעלי-חיים, מושג הבא מעולם הקולנוע אל עולם הציור שלי.
בטלוויזיה עסקתי ואני עוסק בעיקר בתוכניות וסרטי תרבות ואמנות. ביימתי סרטי אמנות כמו "מרכז בכל מקום" ו"מכחול הנפש", "קולטורה", "הבימה - מערכה ראשונה" ובימים אלה אני מסיים את "הבימה - מערכה שנייה", מיני סדרה בת 6 פרקים של שעה כל אחד, העוסקים בתיאטרון ובחיים של שש מן הדמויות הבולטות של "הבימה", עליהם נמנים: שלמה בר-שביט, דליה פרידלנד, יהודה אפרוני, ליאה קניג, מרים זוהר וגילה אלמגור. הסדרה אמורה לצאת לאוויר בספטמבר-אוקטובר 2012.
מהי תפישת העולם שלך בכלל , והשקפתך על אמנות בפרט?
השקפת עולמי האמנותי באה מן החוויתי, האם אני מצליח להעביר את החוויה שלי לצופה, דרך העשייה שלי בחומר. האם אני מצליח לרגש, לעורר, לסקרן, להביע ולבטא כמו בפואטיקה, את מה שהנושא עושה לי. אני לא מאמין באמנות מנוכרת, כזו שצריך לכתוב עליה תלי-תלים של מילים גבוהות, כדי לנסות להסביר אותה.

חיזור צבאים
תאריך:  09/05/2012   |   עודכן:  10/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים אברהם
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו היה ידוע כפינוקיו השקרן כבר בקדנציה הראשונה שלו. בימים אלה תפס דג שמן בשם שאול מופז, שיעשה מהיום כל מה שראש הממשלה הקודם-החדש יגיד לו
בלפור חקק
יהודה בורלא הוא אחד מגדולי הסופרים שקמו כאן, הוא שימש כיושב-ראש אגודת הסופרים העברים, ונחשב ביצירתו כמבטא בסיפוריו את ההווי של הקהילות הספרדיות והיישוב הישן. השירות הבולאי של דואר ישראל הוציא בול מיוחד לדמותו. כיהנתי שלוש כהונות (קדנציות) כיו"ר האגודה וחשתי צורך עתה לאחר מותו לצאת לפגישה איתו
איתמר לוין
שני פסיכיאטרים ופסיכולוגית ניסו לשכנע את בית המשפט, כי אדם שרצח את אשתו סובל מליקויים נפשיים. בית המשפט קבע שחוות דעתם מנוגדות לממצאים ולעובדות. מה זה אומר על אותם מומחים?
יהודה יפרח
מתחת לאפה של התקשורת התכנס השבוע פורום מכובד של משפטנים בכירים וידועי שם ודן בפתרונות לבעיית ההתיישבות. הפתרונות שהוצעו יפילו אתכם מהכיסא, או שלא    שיעור מאלף במשפט ואידיאולוגיה
עליס בליטנטל
תיאטרון הבימה נטל על עצמו משימה לא פשוטה: להעלות מחזה דרמטי בנושא שנוגע לרבים בתוכנו, מחלת הנפש מאניה דיפרסיה, אבל להגישו כמחזמר. כולו שירה ומוזיקה נפלאה, כשאת השיא בין כל הקולות הזכים והצלולים מהווה קולו של הכוכב הראל סקעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il