X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זה תבשיל הקדרה הקל ביותר שבושל כאן אי-פעם. אשל לקח סיר הגעלה, כזה שעושים בו שימוש בפסח כדי לבער חמץ, ושפך לתוכו את החמישייה. הצית להבה גדולה, ובתוך דקות בלבד הבינו כל הדגנרטים, שאם לא יתחבקו מהר מאוד, יבוא גל הדטרגנט של הבחירות וישטוף את כולם אל הנהר הגדול של תהומות השאול הפוליטי. המפתח של החמישייה הצינית הזו, להיחלצות מתהומות השאול, היה דווקא הרגל האלקטורלית הרעועה ביותר. "שָאוּל יציל מהשְאוֹל"
▪  ▪  ▪
נתן אשל. המבשל [צילום: פלאש 90]

מבחירות לאחדות

השעה המאוחרת לא טשטשה את החושים שנדרכו, ובטח לא את המחשבות שפרחו. הכי קשה היה להשתיק את קולו של השד על הכתף הימנית, זה שצעק במלוא גרון היישר אל תוך האוזן שלי: "אני הרי אמרתי את זה כל הזמן, נתניהו לא יילך לבחירות. אבא שלו ימות לפני שהוא יילך לבחירות".
ידעתי שהוא צדק, ואפילו כתבתי את דבריו במאמרים שקדמו ליום ההודעה הדרמטית, אבל לא היה בזה כדי לפייס את דעתו. ככה זה עם שדים שחיים לנו על הכתף, ועל אחת כמה וכמה עם אלה שחיים על הכתף הימנית. הם לא מתפייסים, ולא מסתפקים בפחות מאשר "כולה שלי".
לא ניסיתי אפילו להתווכח איתו. אני מכיר את השד הימני טוב מספיק. פעם הוא אפילו היה השד-שחקן הראשי על הבמה הפוליטית שלי. אבל מאז קיבל בעיטה באחוריים ועף לשבת על כתף ימין, הוא לא סולח לי על כך ומנהל איתי יחסי מלחמה-מלחמה (הגירסה הימנית של "שלום-שלום").
לא עזר שאמרתי שאבא שלו באמת מת, ואולי בגלל זה הוא הולך לבחירות. לא עזר. השד של כתף ימין רק פרץ בצחוק מתגלגל עד שכמעט נעתקה נשימתו ועוד רגע הוא עמד ליפול על הרצפה מצחוקו המתגלגל. "דן, אתם השמאלנים נאיביים כל-כך, הרי הביבי הזה בחיים לא יוותר על שנייה אחת של שלטון, בחיים!" ומבין שיניו הוסיף וסינן: "אני במקום ביבי הייתי אפילו הורג את אבא שלי בשביל לא ללכת לבחירות. אתם שמאלנים טמבלים ופתיים מאמינים!"
הנחתי שהשד הזה בא על סיפוקו כעת ויילך לישון, יותיר אותי להתייעצויות עם שכנו מן הכתף השמאלית, אבל זו הייתה רק תקוות-שווא. השד הימני קיבל זיקפה לאומית למראה דפי החדשות והפייסבוק שהציגו תמונות של ביבי והמופזנון החדש שלו, עם הודעות על ממשלת אחדות לאומית.
השד השמאלי פתח בניתוח אינטליגנטי ומעמיק על הפרשה, והזכיר לשנינו, לשד הימני ולי, שעוד במהלך השבעה על אביו של דרעי הוא זיהה את נתן אשל ברקע, בזמן השיחה ההזויה של שרה וביבי עם אריה, ואמר: "האשל הזה סיבן את שירות המדינה עם הסכם הפרישה שלו, והוא עדיין מושך בשערות הערווה של נתניהו כמעשה המריונטון".
מאחר שלא הייתי במצב רוח שאיפשר לי לתת לשני השדים האלה לנהל ביניהם שיחת נץ-יונה, הודעתי להם חגיגית שהם הולכים לישון עכשיו (!), והתפניתי למיפוי הכוחות לצורך פרישת המפות על השולחן באוהל האסטרטגיה. הנה חלק מרשומות הלילה ההוא (יקחנו האופל אל השר החדש - "שר השאוֹל").

הראשון (תמיד), ראש הממשלה - מר בנימין נתניהו
נתניהו. לא רוצה בחירות בכלל [פלאש 90]

היציבות ה"שלטונית" של בנימין
הוא אומר במפורש שהוא רוצה יציבות. נכון, לא מדובר ביציבות "לישראל" כפי שהוא אומר, אלא ביציבות "שלטונית", שמשמעה - אני אשאר בראש הפירמידה ואוכל להמשיך לעשות את צרכי כלפי מטה

ביבי לא רוצה בחירות עכשיו. אם לדייק, הוא לא רוצה בחירות בכלל, אבל עכשיו בטוח שלא. לפחות במובן הזה הוא אומר אמת, גם אם הוא מעוות את המטרה, הוא עדיין אומר במפורש שהוא רוצה יציבות. נכון, לא מדובר ביציבות "לישראל" כפי שהוא אומר, אלא ביציבות "שלטונית", שמשמעה - אני אשאר בראש הפירמידה ואוכל להמשיך לעשות את צרכי כלפי מטה. אבל גם אם הוא משקר לגבי המטרה, האמצעי שעליו הוא בונה הוא "יציבות", ובחירות הן בדיוק ההפך מיציבות.
ומעבר לעניין היציבות, יש את כל הבעיות מעולמות התוכן. נכון, למרות שהציבור קונה את המעשיות האלה של "תוכן", האמת היא שמערכות הבחירות אף פעם אינן באמת על תוכן. ואף על-פי כן, ולמרות זאת, יש בעיות תוכן קשות, שלא ניתן להתמודד איתן במערכת בחירות כרגע. יחסי דת-מדינה, יחסי פשע עם חוק ומשפט, יחסי חוץ, מדיניות פנים ורווחה, הון-שלטון, מתנחבלים בקואליציה, ליכוד ממולכד בפייגליניזם ממאיר, עוגבי גבעות מחכים בפינות, זוועות של פינויים, בחירות בארה"ב, כל אנשי הביטחון גיבורי ישראל שהפכו למשת"פים אירניים, התקשורת ערוכה וערוץ 10 עוד לא נסגר, לרביב דרוקר יש עדיין משכורת למרות שלדון אדלסון... בקיצור, צרות...

השני בבידור: אהוד עצמ(א)ות ברק

אהוד כבר אירגן לעצמו מופע הקרנה פרטי, כמו Cinema VIP-show אבל בגרסת רמיקס שתואמת יותר את הממשלה בה הוא מונח אחר כבוד: Cinema PIP-show.
המחזה של חמשת המופלאים מעבירים ניגוב פרוע, איש על רעהו ואישה על רעותה, גרם אפילו לחבריי הסטרייטים מפח-נפש. למרות שבדרך-כלל מחזה בו שתי נשים מלעלעות זו על רעותה זוקף אותם דרוכים, כולם התנדבו ללכת למקרר להביא עוד סיבוב של בירות ופיצוחים. מפלגת העצמ(א)ות היבשות גרמה לעוד שישיית בירות להיעלם תוך שנייה. זה לא היה צמא. זה היה בעיקר ניסיון (כושל) להעביר את הגועל.
אהוד צריך בחירות עכשיו כמו שאני צריך צו מילואים. במחשבה שנייה, הרי זו תוכנית ההישרדות של אהוב מבחירות, ועד הקיץ כבר יהיו צווי מילואים מוכנים לכולנו. בירות ופיצוחים בתחת שלי. בקיץ הזה במקום לפצח גרעינים, הגרעינים יפצחו אותנו. גם בירות לא יהיו, בתי קברות - כן.

השלישי, פעמיים כי רע: אלי ישי(בות) - ממפלגת "סוֹרָגִים חוֹזרִים לנצָח"

אלי ישי(בות) לא צריך בחירות עכשיו. ממש לא. כבר כמעט עשור שהוא מהווה ראש לשועלים ופתאום חוזר לו האריה דרוויש, ועוד עם דרישות? יאללה שוּס מכאן! אין קשר לבחורי הישיבות, אין קשר ליחסי דת ומדינה, אפילו לא למאמץ הנושא פרי להפיכת בד"צ בית יוסף (מפעל הכשרות החולב את מעמדה של הרבנות הראשית מבית היוצר של הרב עובדיה). אין קשר גם למצב הכלכלי, למצב החברתי, לענייני סעד, רווחה, מעיין האוצרות החינוכיים של שס, ואפילו לא ענייני גיור, אתיופים, חבורת יורקי המגבעות של בית השמש היורדת, ואין קשר למסתננים בועלי נידות ואוכלי טרפות. זה רק דבר אחד - האסיר המשוחרר האריה דרוויש שמבקש לעצמו את הבכורה. לא ולא.

הרביעי, שר ארבע כנפות תבליני הלאומנות: צאר החוץ איווט היום
ליברמן. פטפוטי-פוטין [צילום: פלאש 90]

המאזן הפשוט של ישראל ביתנו
הסקרים מראים שהמפלגה ששתתה בצמא רב את עלילות הדם על ערביי ישראל, תשתה בקרוב רק מי ביבים דלוחים. זה מאזן פשוט. הגזענות שהישקו אנשי ישראל ביתנו כבר צמחה כמו שיח האפונים של ג'ק

איווט צריך בחירות עכשיו כמו שהוא צריך ערבי מחמד על הכיסא הנמוך בפינת הליטוף, זה שהיה מיועד לשגריר טורקיה והצית את הלהבות הדיפלומטיות בפעם הראשונה שהוא הבין מהי דיפלומטיה.
ראשית, ולפני הכל, איך הולכים לבחירות כאשר הסחורה החמה של הלאומנים מהבחירות הקודמות לא סופקה? "בלי נאמנות אין אזרחות" נעלמה מהר מאוד כאשר איווט הבין שדברים שאומרים בבחירות לא מיישמים במציאות. פטפוטי-פוטין לחוד ומעשים לחוד.
ומלבד ענייני תוכן, ועל-אף שבחירות אינן עוסקות בתוכן (רק הבוחרים לפעמים מתבלבלים עם תוכן), אבל - גם במהות יש בעיה. הסקרים מראים שהמפלגה ששתתה בצמא רב את עלילות הדם על ערביי ישראל, תשתה בקרוב רק מי ביבים דלוחים. זה מאזן פשוט. הגזענות שהישקו אנשי ישראל ביתנו כבר צמחה כמו שיח האפונים של ג'ק. אנשי המהפכה של הצדק החברתי מחכים לבחירות כדי לתבוע תשלום על התנהגות המשטרה של אהרונוביץ', והרשימה מתארכת עד מאוד... בחירות עכשיו? לא. נאדה. נייט!

החמישי, שלא נדע, חמסה-חמסה: שאול No-פז

בחירות? עכשיו? הרי המפלגה הרעועה הזו לא מוכנה אפילו לבחירות על ועד הבית של שאוליק, והסקרים מראים שמרגע עריכת הסקר ועד פרסומו ירד כבר עוד מנדט.
לזכותו ייאמר מראש - שאול ניסה בכל כוחו, כמו פראמדיק בכיר שנזעק למקום התאונה ורץ בין עשרות פצועים קשה. הוא רץ מצד לצד, וניסה בכל כוחו לתקן את מה שקלקל בעצמו. הוא אפילו ניסה להזמין את ציפי לבני חזרה, ואפילו היה מוכן לתת לה את המקום השני ברשימה.
אבל ציפי התעקשה על מקום ריאלי, והמקום השני כנראה כבר אינו ריאלי.

השישי הריהו "ששת", כל הדרך מאגדות רובינזון קרוזו: אשל המבשל

זה תבשיל הקדרה הקל ביותר שבושל כאן אי-פעם. אשל לקח סיר הגעלה, כזה שעושים בו שימוש בפסח כדי לבער חמץ, ושפך לתוכו את החמישייה. הצית להבה גדולה, ובתוך דקות בלבד הבינו כל הדגנרטים, שאם לא יתחבקו מהר מאוד, יבוא גל הדטרגנט של הבחירות וישטוף את כולם אל הנהר הגדול של תהומות השאול הפוליטי.
המפתח של החמישייה הצינית הזו, להיחלצות מתהומות השאול, היה דווקא הרגל האלקטורלית הרעועה ביותר. "שָאוּל יציל מהשְאוֹל".
אשל לקח את הביביבוס שלו הצידה לרגע ולחש על אזנו: "אתה יודע שהוא טמבל. תשחק אותה כאילו אתה הולך לבחירות, ואתה מוציא ממנו 30 עובדי קבלן בחינם. במצבו הנוכחי, תן לו את הכיסא של הטורקי של ליברמן ואיילון, והוא לוקח אותו בשתי ידיים".
שיא הקומדיה. החבר'ה הריצו צחוקים על "שאולי ושלושים האבודים". הצבעה על פיזור הכנסת סמוך לחצות. שאוליק מודיע: "קדימה תתכופף קדימה עד למצב כריעה, ממש כמו אצל הפרוקטולוג".
אשל מתקשר לביבי: יש אחדות!
אזרחי ישראל מוזמנים לשולחן - הגועליציה מוגשת אומנם קרה, אבל הקיץ הזה הוא תוגש חמה כמו מלחמה. בתיאבון.

תאריך:  11/05/2012   |   עודכן:  11/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נתן אשל  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רביב דרוקר / Raviv Druker  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלדון גארי אדלסון / Sheldon Gary  Adelson  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אשל מבשל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה של שמאלן שאכלו לו/שתו לו
קידי  |  13/05/12 00:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מסתבר שלמרות הפרשה המבישה, בה נחשד נתן אשל בהטרדת עובדת בלשכת ראש הממשלה, המשיך בנימין נתניהו להתייחס אליו כאיש אמונו הקרוב, והטיל עליו שליחויות שונות, בעיקר בתחום הפוליטי. לאחרונה גם נראה אשל מסתודד בארבע עיניים עם ראש הממשלה במהלך "השבעה" של אביו המנוח    מעניין מי משלם לאשל שכר עבור פעילותו המתמשכת בלשכת ראש הממשלה...
עליס בליטנטל
המשחק המרגש, החם וכשרון השירה של עידן שמי כ"ז'אן וואלז'אן" במחזמר "עלובי החיים" הצליח למחוק מזכרוני את ז'אן גאבן, בדמותו של גיבור ספרו של ויקטור הוגו, שנחקק בזכרוני במשך שנים. ההפקה החדשה, עמוקת התוכן ורבת ההשראה, אותה יצק במחזמר הבימאי והכוריאוגרף דניאל אפרת - מזמנים לנו חוויה, שעושה חשק לראות אותה שוב
גלעד הראל
הרשת החברתית החדשה, פינטרסט, בה אתם מוזמנים 'לנעוץ סיכה' בתמונות ובתכנים המעניינים אתכם, בשקט-בשקט הפכה להיות הרשת חברתית השלישית בהיקף הביקורים, אחרי פייסבוק וטוויטר. אפילו לנשיא אובמה כבר יש חשבון בפינטרסט. ומה איתך?
אור ניר
לא רק כרטיסי אשראי: חברות ישראליות המספקות שיחות בינלאומיות באמצעות מערכות VoIP נפלו קורבן למתקפת האקרים. מהן החולשות של אותן מערכות, וכיצד ניתן להגן עליהן?
יעל ישראלוב
כל אדם הוא הסמכות היחידה לגבי חייו. כל אדם יכול, וחייב, לבחור במה להאמין, ולחיות על-פי מיטב אורותיו הפנימיים, להבין שהוא יכול לשנות את אמונותיו, ולדעת שהמציאות היא בסופו של דבר השתקפות מדויקת של אמונותיו
רשימות נוספות
לפיד: לא יצליחו לשחוק אותי  /  איציק וולף
צעירי הציונות הדתית מתאחדים  /  שרון עמי
בעקבות לבני: חיים רמון פורש מקדימה  /  עידן יוסף
קדימה קרסה, השמאל הובס  /  עמוס דאי
מופז - מט  /  אברהם פכטר
קואליציה נגד ישראל  /  דניאל גיגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il