X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לעשות מנושא זכרון השואה קומדיה, וליהנות את קהל הצופים מההצגה חרף כל הרמזים לשואה (שהם במשורה), צריך כשרון. והבימאי-שחקן-מחזאי גור קורן עושה זאת כאן בהצלחה כבר שנתיים וחצי. במחזה המשלב ריאליה, מציאות אמיתית או מדומה, יחד עם סוריאליזם, ברבדי זמן שונים, כשחמשת השחקנים מחליפים תוך שנייה תפקידים ומחזירים אותנו לדמויות מעברו של סבו של גור - ניתנת הזדמנות פז לחמישה להוכיח עד כמה הם רבגוניים
▪  ▪  ▪
ציון אשכנזי וגור קורן [צילום: יח"צ]
נועה קולר וגור קורן [צילום: יח"צ]

גור קורן כתב מחזה על עצמו, שרק לאחר מות סבו, הרגיש שהוא צריך לתקן עוול שנגרם לסב, בספר שעומד לצאת לאור וגיבורו הוא חברו של הסב לתלאות ימי מלחמת העולם השניה. העלילה כולה היא החיפוש אחר הדמויות מסיפורי הסב. אותן הוא פוגש בדימיונו תוך היתקלות באנשים שונים. חלקם הם הסב בסיטואציות שונות, חלקם חבריו מאז, והכל תוך מבט מלא הומור עצמי לעיתים סרקסטי ולרוב מלא נשמה יהודית, מטובלים במילים ביידיש.
אפשר להניח, שמי שנהנה מההצגה, יוכל אף להמשיך ולהינות מהצגות תיאטרון היידשפיל, המשוחקות ביידיש, עם כל העסיסיות של ההומור היהודי, שרק ביידיש יש לו את מלוא הטעם. גם אני לא ידעתי מילה ביידיש, כי בבית הורי דיברו רק עברית, אך מתוך הצפיות במשך שנים ביידישפיל, קריאת התרגום הרץ לעברית, תוך הקשבה ליידיש - התחלתי להקשיב יותר ופחות להזדקק לתרגום. זה באשר ליידיש.
גור קורן, המופיע בשמו האמיתי, עם קסם של משחק, רוכש את הקהל בתוך שניות. הכנות במשחקו גורמת לנו להיכבש ולהאמין שהכל אמת. גם אם הוא השחיל לתוכה מפרי דמיונו העשיר. אבל הכל זורם. כך גם יובל ינאי, שמתחיל כקבצן טרדן, ולפתע הופך לסבו של גור, וחוזר בסצינות שונות כטיפוסים שונים, כמו נהג מונית חובב ספרות יפה., וכ"חשמל" - טפוס המכור לסם המדליק אותו טוטאל. כך מפליאה במשחקה החם ומלא הרגש נועה קולר שתחילה מרשימה כתלמידת תיכון היפית, מעשנת ומרדנית, ובהמשך כזקנה שתחתוני החוטיני של הדמות שקדמה לה מטרידים אותה בהיכנסם לחריץ. היא שחקנית דרמטית וקומית כאחד, ומרווה את הצופים בכשרונה. את התלבושות השונות ורבות ההשראה עיצב ברק חודריאן המחונן.
רונית בקרמן בכשרון הרבגוני שלה מתחילה כמנהלת נוקשה של תיכון, ויוצרת דמות נלעגת קריקטוריסטית שהקהל נהנה מאד לצחוק ממנה. בהמשך היא גם סטודנטית שמכוניתה נגררה, ואח"כ היא מלצרית סקסית פתיינית. אופן ההגיה שלה את המילים - זה מה שמדגיש את האלמנט הקריקטורי המצחיק. ציון אשכנזי מעמיד דמות של מרצה להיסטוריה של יהדות מזרח אירופה, שהוא גם הומו, והמחוות והתנועות שלו, שגם הן במינון מוגזם, מעצימות את הצחוקים והנאת הקהל. משחקו נהדר ומרשים. ומשחק החתול והעכבר שבינו לבין גור, שבעצם רוצה לשכנע את המרצה הצעיר לתקן את הטעות אודות סבו, בספר על סבו של המרצה - הסצינה הזו גם היא מעשירה את המבט הסטירי על כל המציאות היומיומית שלנו, המתערבלת עם הכמיהה לשמר את זכרון העבר למען הצעירים של היום ומחר.
גור קורן משמש גם מרצה לתיאטרון בבתי ספר תיכוניים במגמה מיוחדת זו, ולכן, דאג להציג את המחזה ברחבי הארץ בפני תלמידים. ההצגה נוחלת הצלחה הודות לתערובת של ההומור עם שברירי זכרון המלחמה, כשהסב וחברו נהגו להבריח חמישה ק"ג סוכר מפולניה לרוסיה, כדי לעשות כמה רובלים או זלוטי - ע”מ להתקיים.
ההצגה אינה סיפור על השואה. אלא תהליך של חיפוש עצמי ושל הדרך, עד למציאת הפתרון, שמתממש עם פגישת גור והמרצה, בנו של יוסף, חברו של סבו. והדרך, על כל שלביה - היא הסיפור.
ההצגה של ת' גשר עם הצעירים המוכשרים האלה, מעגנת את התיאטרון ומאששת את מיקומו בסצינה הישראלית, ולא רק עוד כתיאטרון שנועד לשחקנים מברית המועצות לשעבר. ההוויה המקומית נעוצה בו כעת עמוק, והאיכות המוקפדת של יבגני אריה בימאי ההצגה, ומנהלו האמנותי של "גשר" נשמרת. גם עיצוב הבמה שיצר סלבה מלצב, שהקים יחד עם אריה בזמנו את התיאטרון, ושימש מורהו של גור ב"בית צבי", גם הוא תורם לקלילות בה צלחה ההצגה לכבוש את הקהל. לו רק נשמרה מסגרת הזמן של שעה וחצי, ולא גלשה לשעה ארבעים וחמש כפי שחווינו, היה הקצב של ההצגה נשמר טוב יותר.
הצגה מומלצת לכל הקהל, שאכן גודש את אולם ה"האנגר"של גשר ואולמות אחרים כבר שנתיים וחצי.

תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת הגורמה התל אביבית של פעם ירדה, לרוע מזלה, מגדולתה. בעוד שבעבר גמרנו עליה את ההלל - היא נתגלתה הפעם בקלונה הגדול. סטייק האנטריקוט, למשל, האמור להיות מנת הדגל שלה, היה תפל וחסר-טעם, מה גם שלא הצדיק את המחיר הגבוה שנגבה עבורו
דרור אידר
משה אופיר מטלטל את גיבור "אחת שאלתי" בין החרדיות הירושלמית לחילוניות התל אביבית    שני העולמות סופגים ממנו ביקורת, והתוצאה היא רומן מרובד ואקטואלי
שולמית קיסרי
השילוב של אגדה עתיקה, מלחין ענק מהמאה ה-18 וביצוע של 2012 בתל אביב - הוא חוויה נדירה    גם מי שלא ראה אופרה מימיו יכול להתענג באופן טוטאלי על קסמי המוזיקה, הקולות, נפלאות הסיפור, הבימוי והתפאורה
רועי אורן
למרות היותה אפיזודה חולפת, הצליחה להקת "בנזין" לשחרר את נצרת הרוק הישראלי אשר לא בא לידי ביטוי מספיק בתקופה זו
יורם דורי
חוויות מכנס של צעירים יהודים יוצאי בריה"מ באוניברסיטת פרינסטון להכרת היהדות ומדינת ישראל. 600 צעירים וצעירות שילמו במיטב כספם כדי לשמוע קצת על ישראל. סקרנות היא שם המשחק אצל צעירים אלו. ממש כמו אלברט איינשטיין בצעירותו. המוטו של איינשטיין היה כי לימוד ורכישת ידע הם תנאי להמשך קיום העם היהודי. הצעירים שהגיעו ל"לימוד״ הגשימו זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il