X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי שחשב שמחלת הפה והטלפיים פוגעת רק בבקר, צריך כנראה לחזור למעבדה ולבדוק שוב את החישובים. כל דקה עולה כבשה אחרת על השיפוד הקואליציוני, אבל הפה סגור והטלפיים אוחזים חזק בקרנות המזבח. המוסר של הגנבים מאפשר להם לריב על אופן חלוקת השלל, להפיל זה את זה בפח, להלשין ולהפוך לעדי מדינה, רק לאחר שהשלל כבר בידיהם. לא רגע אחד לפני כן. ולכן השתיקה. אבל השתיקה יפה לחכמים, לא לגנבים
▪  ▪  ▪
נתניהו. א' - אני, ב' - בנימין [צילום: פלאש 90]
מסעו של שאול
שאול השועל לא חדר אל הכרם דרך הגדר באישון ליל ובחשכת החור השחור האידיאולוגי של העדר. שאול השועל ערך את המסע שלו לאור היום ובאין מפריע. הכבשים הזמינו אותו פנימה אל הכרם, פשוט כי הן מאסו במזון האידיאולוגי של המדבר האופוזיציוני, ורצו לאכול ענבים מן הכרם הקואליציונית

מחרוזת אלקטורלית ללא חוליות אידיאולוגיות
מעגל נסגר. וממש כמו שזה התחיל, כך זה נגמר. גראוצ'ו מארקס אמר פעם: "התחלתי את חיי מאפס, ולקח לי שנים להגיע לשום דבר". מן הידועות היא כי ה-1 שואב את כוחו ממספר האפסים העומד אחריו, אך מה קורה אם בראש האפסים עומד אפס מאופס?
והנה, פחות משבע שנים טובות מאז הקמתה, צוללת קדימה אל טווח האפס, ותופסת מקום לצד אחותה התאומה מפלגת העצמ(א)ות. אם פתחנו בגראוצ'ו מארקס, זה כנראה המקום להוסיף עוד פנינה מבהיקה שתתאים למחרוזת האלקטורלית של חסרי החוליות האידיאולוגיות: "אלה העקרונות שלי. ואם הם אינם מוצאים חן בעיניך... טוב, יש לי גם עקרונות אחרים".
עדר שאינו רואה, ובקרוב גם לא יירָאֶה
לא. הם לא ירדו למחתרת, והם לא נעלמו מהבימה הציבורית בגלל הבושה. אין להם בושה, ומעולם לא הייתה להם בושה. הרי הם כולם עזבו "בית אידיאולוגי" והצטרפו לשורות קדימה כאשר הבינו שהמפלגה הזו נועדה על-ידי מקימיה להיות "מפלגת השלטון". חיים רמון טוען לכתר "מי שזיהה", אריק שרון היה "מי שהקים", וכל היתר היו טרמפיסטים שהזילו דמעות תנין על עזיבת "בית אידיאולוגי", תוך הצטרפות בריצת אמוק לקטר האלקטורלי הדוהר של אריק שרון.
עטיפת אחת הביוגרפיות על אריק שרון, מעוטרת בדמותו האוחזת גדי צעיר בידיו החסונות, ועליה נכתב: "הרועה". היום, שנים לאחר שהרועה נרדם, העדר תועה באחו, טועה בדרך ומחפש שטחי מרעה בשדות זרים. העדר מחפש כעת לשווא רועה חדש. זהו עדר שקובץ יחדיו בזכות הרועה, ועכשיו, העדר הופך, בכל רגע חולף, לעדר שאינו רואה ובקרוב גם לא יירָאֶה.
"ציידים מימין"
הכבשים של אריק שותקות כעת. אין להן מה לומר. אלה הם רגעי מבוכה, ממש בדומה לרגע של ביקור בבית שכול במסגרת "שבעה". כל מילה מיותרת. הכבשים מוכות דֶבֶר, ואין על מה לדבר. מרגע שמישהו פותח את הפה ועד שהוא משמיע הברה, כבר ירד עוד מנדט, הלכה עוד כבשה.
שאול השועל לא חדר אל הכרם דרך הגדר באישון ליל ובחשכת החור השחור האידיאולוגי של העדר. שאול השועל ערך את המסע שלו לאור היום ובאין מפריע. הכבשים הזמינו אותו פנימה אל הכרם, פשוט כי הן מאסו במזון האידיאולוגי של המדבר האופוזיציוני, ורצו לאכול ענבים מן הכרם הקואליציונית. אשכולות בריאים, עסיסיים, מתוקים.
אלא ששאול השועל נכנס לכרם ואכל ענבים להנאתו לא רק על מזבח תאוותו השועלית, אלא בזכות תאוות הכבשים עצמן, שהשתלבה יפה בתאוותו שלו. בהיעדר שיקול דעת, אידיאולוגיה, ראייה מפוכחת של המציאות, שאול השועל הוליך את הכבשים של אריק, במתק שפתיים, אל שדה המוקשים של ביבי. זה היה מסע מר ונמהר של "הכל כלול", ענבים קואליציוניים כפי יכולתך, וסופו של המסע היה עדר כבשים רץ אל השוחט האלקטורלי. זה היה הטרף הכי קל שחבורת העיט הימנית הייתה יכולה לחלום עליו.
ביבי מלך השווארמה: כבש בחינם
בקרוב מאוד, יגלו הכבשים של קדימה, את מה שכל אדם יודע החל ברגע שגילה את מיניותו - החלטות שמתקבלות בשעת זיקפה מביאות לתוצאה שלא בהכרח נצפתה מראש. העיוורון למציאות הזו והתאווה לענבי הכרם הקואליציוניים, גרמו לעדר הכבשים לחבק את ההבטחות לשלב א', ב' ו-ג', מפי האדם שבספר 'אלפוני' שלו האות א' הייתה 'אני', והאות ב' הייתה 'בנימין'.
צ'קים הוא יודע לכתוב, אבל כאשר מגיעים לשלב המשיכה מהחשבון, שם הוא מגלה הצטיינות יתרה בלמשוך זמן. כאשר דובר על מגרון, אמר ביבי ש: "החלטות בית המשפט יש לכבד". בנוגע להחלטה בעניין גבעת האולפנה, האמרה כבר קיבלה את הפועל "נחשוב". עובדי הקבלן שאול, כל 28 מהם, נחשבים על-ידי ביבי כפועלים זרים.
כל עוד הם מנקים בתים אצל שר הביטחון או מחליפים חיתולים לבוגרי שבט נתניהו, הם יקבלו משכורת בזמן. אבל כאשר ירצו לפדות את ההמחאה שרשם לפקודת שאולי שירותי שמירה אבטחה וניקיון - הם יגלו שהזיקפה המוקדמת שלהם למראה זירת הקואליציה, תגרום להם גם לפליטה מוקדמת, וגם לקלון של אימפוטנציה אלקטורלית.
שתיקת הכבשים
שתיקת הכבשים כעת אינה מפליאה. כעת המתח בשיאו, הקלפים נטרפו, יש ענבים אבל לא מספיק בשביל כל הכבשים, והדינאמיקה הפנימית מתחממת. מי יזכה בענבים ומי יסתפק בלראות את האחרים אוכלים ענבים. איזה אשכול יקבל מי, ולמה. את מי צריך לחתוך "דאקן-דאקן" בשביל לקבל קצת "טעמן", ואצל מי לעזאזל הטחינה? מי גנב את העמבה?
רק חבורת גנבים שחייהם תלויים בפריט הגנוב יכולים לשנוא זה את זה ועדיין לשמור זה על גבו של זה. זוהי הקלאסיקה של תלויים זה בזה לעומת תלויים זה לצד זה. אבל הצרות מתחילות כאשר הגניבה התרחשה, האזעקה הופעלה, הבלשים בפעולה. עכשיו שותקים. הכבשים שרצו לנהל מדינה ממלאות פיהן מים למראה המאכלת של ביבי השווארמאי.
מי שחשב שמחלת הפה והטלפיים פוגעת רק בבקר, צריך כנראה לחזור למעבדה ולבדוק שוב את החישובים. כל דקה עולה כבשה אחרת על השיפוד הקואליציוני, אבל הפה סגור והטלפיים אוחזים חזק בקרנות המזבח. המוסר של הגנבים מאפשר להם לריב על אופן חלוקת השלל, להפיל זה את זה בפח, להלשין ולהפוך לעדי מדינה, רק לאחר שהשלל כבר בידיהם. לא רגע אחד לפני כן. ולכן השתיקה. אבל השתיקה יפה לחכמים, לא לגנבים.
האתגר הגדול ביותר שלנו, הבעלים החוקיים והבלעדיים של הסחורה הגנובה, הוא שלפני שהגנבים האלה יהפכו ל"עדי מדינה", הם יעדיפו לעשות מאיתנו "אדי מדינה". הם יעדיפו לסכן אותנו עד כדי אשליות גרעיניות וסכנה לאומית של צלייה, רק כדי להימנע מבחירות ותלייה.
"שָאוּלִים עליך ישראל".

תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביבי מלך השווארמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זלזול באינטליגנציה של הקוראים
ע. הנביא  |  13/05/12 19:36
 
- אין
טלגנציה  |  13/05/12 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
היו לי כמה רגעים כיפיים עם יוסי בנאי. במלאת שש שנים לפטירתו, חשבתי שיהיה נכון לכתוב כמה מילים בזכותו של ענק תרבות, שסיפק למיליונים הרבה דקות ריגוש. הלכתי לארכיון...
עליס בליטנטל
לעשות מנושא זכרון השואה קומדיה, וליהנות את קהל הצופים מההצגה חרף כל הרמזים לשואה (שהם במשורה), צריך כשרון. והבימאי-שחקן-מחזאי גור קורן עושה זאת כאן בהצלחה כבר שנתיים וחצי. במחזה המשלב ריאליה, מציאות אמיתית או מדומה, יחד עם סוריאליזם, ברבדי זמן שונים, כשחמשת השחקנים מחליפים תוך שנייה תפקידים ומחזירים אותנו לדמויות מעברו של סבו של גור - ניתנת הזדמנות פז לחמישה להוכיח עד כמה הם רבגוניים
ראובן לייב
מסעדת הגורמה התל אביבית של פעם ירדה, לרוע מזלה, מגדולתה. בעוד שבעבר גמרנו עליה את ההלל - היא נתגלתה הפעם בקלונה הגדול. סטייק האנטריקוט, למשל, האמור להיות מנת הדגל שלה, היה תפל וחסר-טעם, מה גם שלא הצדיק את המחיר הגבוה שנגבה עבורו
דרור אידר
משה אופיר מטלטל את גיבור "אחת שאלתי" בין החרדיות הירושלמית לחילוניות התל אביבית    שני העולמות סופגים ממנו ביקורת, והתוצאה היא רומן מרובד ואקטואלי
שולמית קיסרי
השילוב של אגדה עתיקה, מלחין ענק מהמאה ה-18 וביצוע של 2012 בתל אביב - הוא חוויה נדירה    גם מי שלא ראה אופרה מימיו יכול להתענג באופן טוטאלי על קסמי המוזיקה, הקולות, נפלאות הסיפור, הבימוי והתפאורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il