X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החלטה טכנית שגרתית של רשם בית המשפט העליון, גיא שני, מצדיקה מילה טובה. במקום לדחות בתוך עשר שניות בקשה חסרת יסוד, הוא הקדיש זמן לכתוב החלטה והרבה יותר חשוב - הורה למזכירות לסייע לפונה
▪  ▪  ▪
גיא שני. יש מה ללמוד ממנו [צילום: בוצ´צ´ו]

הרשמים בבתי המשפט עוסקים בצדדים הכי טכניים והכי אפורים של המערכת: ערבויות, דחיות, מסמכים. זהו גם מצבם של רשמי בית המשפט העליון, שבסופו של דבר - מטפלים בדיוק באותם נושאים, גם אם הצדדים לפעמים יותר ידועים והשאלות לפעמים יותר כבדות. באופן טבעי, בהחלטותיהם של הרשמים קשה מאוד למצוא פן ציבורי-חדשותי, ובוודאי שלא מחפשים בהן היבטים שמעבר לפורמליסטיקה. אבל יש גם מקרים יוצאי-דופן.
לשולחנו של רשם בית המשפט העליון, גיא שני, הגיעה בקשתה של מיחאי זמפירה להעביר את הדיון בעניינה מבית הדין הארצי לעבודה לבג"ץ. מדובר בערעור שהגישה זמפירה, ולדבריה בית הדין "דחה את מתן פסק הדין מפאת חוסר זמן", ו"היה לי מועד דיון בערעור שנקבע לתאריך 1.5.2012 אך הוא בוטל". זמפירה טענה, כי התנהלות זו יצרה בליבה תחושות של "חוסר אמון וחשדות".
ניתן היה להשליך את הבקשה, בלי יותר מדי גינוני טקס, לסל המיחזור הקרוב. אבל כאן נכנסה המערכת לפעולה. עו"ד דני בן-טובים, ממדור בלתי-מיוצגים במזכירות בית המשפט העליון, הודיע לזמפירה שבית הדין הארצי קבע דיון בעניינה ל-24.5.12, וכי לבית המשפט העליון ניתן לפנות "רק בדרך הקבועה בחוק בהתאם לסדרי הדין ורק לאחר מיצוי ההליכים בכל הערכאות הקודמות".
זמפירה כנראה לא בדיוק הבינה, כי היא הגישה בקשה "לרשום ולפתוח את התיק בית משפט עליון ירושלים (בית משפט גבוה לצדק)". בקשה זו הגיעה לשני, אשר כמובן דחה אותה משום שאין נוהל שכזה, במיוחד לנוכח העובדה שכאמור כבר נקבע דיון בבית הדין הארצי. גם שני היה יכול לעצור כאן, אך הוא הוסיף: "המזכירות מתבקשת להודיע למבקשת על החלטה זו בהקדם, ומדור בלתי-מיוצגים, שפעל עד כה בניסיון לסייע למבקשת, יסביר לה ככל האפשר על הדרך המיטבית לקדם את עניינה". לבסוף, הורה שני להעביר ללא דיחוי לזמפירה את החלטתו באמצעות הפקס.
מגיעה לשני מילה טובה. כאמור, מבחינת החוק - לא היה צורך להקדיש יותר מאשר עשר שניות לבקשה הזו. ניתן היה לכתוב אליה "נדחה" ולשלוף החלטה מן המאגר. אבל שני עשה דבר שלא מעט שופטים יכולים ללמוד ממנו: הוא ראה את האדם שמאחורי ההליך והעניק לו שירות.

תאריך:  16/05/2012   |   עודכן:  17/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבט שני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אז איך זה שהפרקליטים
ה.א.  |  17/05/12 11:20
 
- מי שראה את גרוניס בפעולה
מותר לחלום  |  18/05/12 05:20
2
שני לא רואה אף אחד ממטר - הוא
1252  |  17/05/12 13:49
3
אכן אינושי !
שרון ו  |  17/05/12 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אביגדור ליבוביץ
בהסכם הדו-צדדי, כאשר נפטר אחד מבני הזוג שהוא חבר אגודה, הזכויות בנחלה עוברות במלואן לבן הזוג שנותר בחיים, גם אם המנוח הותיר אחריו צוואה הקובעת כי הזכויות עוברות לילדיו. כלומר, הוראות ההסכם הדו-צדדי גוברות על כל צוואה במקרה זה
חיים נוי
דינג דונג הוא מחזה שנועד להעביר ערב מצחיק ומהנה ואם לא מבקשים יותר - הוא מספק את הסחורה ומומלץ לימות החום וכתרופת הרגעה מן הסחרור השורר בחוץ
הרצל חקק
על שירתה של המשוררת מרומניה, דניסה קומנסקו, אורחת משכן אגודת הסופרים העבריים. שירתה של דניסה עשירה ומרתקת, שירה שכובשת את הלב. היא מוכיחה לנו בשירים רבים את היכולת לשלוט באוצר הלשון והמשמעויות של הלשון - ובדרך לא דרך להוביל אותנו אל הרבדים הנסתרים
ראובן לייב
היחסים העכורים בין טורקיה לישראל הגיעו בימים האחרונים לשפל חדש, לאחר ששלטונות-אנקרה החליטו לייחס לציפור מעופפת מהארץ ריגול לשמו עבור "המוסד". מהומת-אלוהים מתחוללת עכשיו בין שתי המדינות רק בגלל...שרקרק!
אורן פרסיקו
ראשי המחנות העיתונאיים בפרשת הרפז התכנסו לדון, להפיק לקחים ולהחליף האשמות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il