X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
"בתים מבפנים"
תל אביב שמאחורי הקלעים
במרכזו של אירוע "בתים מבפנים", שמתקיים במרוצת סוף השבוע הזה בעיר העברית הראשונה, ייחשפו לראשונה לציבור הרחב מבנים היסטוריים כמו המקלט האטומי בדיזנגוף סנטר, הצריף הסודי שממנו שודרה הכרזת המדינה, מרכז בקרת הרמזורים העירוני והבית המיתולוגי של מפקד הפלמ"ח

המקלט האטומי, המצוי מתחת לפני הקרקע בדיזנגוף-סנטר; הצריף הסודי שבשכונת ביצרון, שממנו שודרה הכרזת המדינה; ומרכז בקרת הרמזורים מאחורי זרימת התנועה העירונית - הם רק קומץ מעשרות המבנים שייחשפו לראשונה לקהל הרחב היום ומחר (שישי ושבת - 18 ו-19 במאי), במסגרת אירוע "בתים מבפנים" של העיר תל אביב.
באירוע, שיימשך עד מוצאי שבת, ייחשפו באורח חד-פעמי בתים ומבנים שהותירו את רישומה של העיר העברית הראשונה ושעד כה הייתה השתיקה יפה לרבים מהם. לא בכל יום מזדמן לציבור ביקור במקלט האטומי של תל אביב ובסוף השבוע הזה תינתן הזדמנות נדירה לבקר בו ולקבל הסברים מפורטים על פעילותו.
אטרקציה מרשימה לא פחות תזומן למי שיבקר בבית השידור הראשון שבשכונת ביצרון, על גבול גבעתיים. במבנה המסוגר, מזה 64 שנה, הוקמו והוטמנו בחשאי משדרי הכרזת המדינה. שידורו הראשון של הטקס היה גם שידורו הראשון של "קול ישראל" כתחנת הרדיו הממלכתית של המדינה - שידור שהסתיים במילותיו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון: "קמה מדינת ישראל".
התחנה המרכזית החדשה של תל אביב תיחשף הפעם במערומיה, על מפלסיה התחתונים, שאינם נגישים לציבור לאורך ימות השנה. בין היתר ייחשפו השרטוטים המקוריים של התחנה משנות ה-60, ועימם גם הצעות-תכנון גנוזות.
החיים בזבל
במהלכו של סיור לאיתור "פחים מבפנים" יוכלו משתתפיו לחטט, תרתי-משמע, בסגנון-חיינו ובהשלכות הסביבתיות-חברתיות, באמצעות בחינת הזבל שלאורך המסלול. הסיור יתעכב על תכולת הפחים, על המתרחש סביבם, על יחס הרשויות לסוגים שונים של פחים בהקשר הפיזי והחברתי שלהם. בסיור תינתן הזדמנות להציץ לאחת החצרות האחוריות ובין היתר הוא יעסוק בהדחקתה של בעיית הזבל ובהשלכותיה עלינו כחברה וכפרטים.
סיור מסקרן אחר יתמקם בשטחי התחנה, הנחשבים קרקע פוריה לפעילותה של אוכלוסיית-שוליים, נוסח עטלפים ותנשמות. משתתפיו יוכלו להיכנס למבוכי הבטון, למערות ולשאר מקומות חבויים המצויים בה בשפע.
ביפו ייפתח לקהל ביתו ההיסטורי של מפקד הפלמ"ח המיתולוגי, אלוף יצחק שדה. הבית, בן 70 השנים, נבנה על-ידי חברה מצרית, במטרה לשכן בו קצינים בריטיים. בתום מלחמת השחרור עבר שדה להתגורר בו ובחדר העבודה שלו דאז ניצב עד היום שולחן, שבמרכזו סמל ההגנה ואוסף מרשים של כלי-נשק. כיום מתגוררים בבית בנו של שדה, יורם, ורעייתו זיוה יריב.
עוד בית שייפתח לציבור הוא ביתו של שגריר-צרפת בישראל. הבית, שבשכונת עג'מי ביפו, מאופיין בעיצובו המזרחי, עם רהיטי ארט-דקו מקוריים ומרהיבים.
סיור אחרון חביב מיועד למשפחות עם ילדים בני 12-6, שיתחקה אחר סיפור הקמתה של העיר העברית הראשונה. יוסבר בו כיצד הפכה אחוזת-בית הקטנה משכונה של שישה רחובות לכרך של ממש. בין היתר יעבור הסיור על פני פנס הרחוב הראשון, יתמקד באתרים נוסטלגיים כמו הקיוסק המיתולוגי, וישלב הפעלות וסיפורים למכביר.

תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  18/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
מאז ומתמיד היה חיים רמון שותף פעיל לייצור מפצים פוליטיים. דחיית הבחירות לכנסת מעניקה לו מרווח זמן לנסות להכין את המפץ הפוליטי השלישי בסדרה, אחרי ששני המפצים הקודמים נכשלו וגרמו לו מפח נפש. בינתיים ממשיך רמון לבחוש בקדחת הפוליטית ומנסה להגשים את חלום חייו ליצור מפץ פוליטי שיטרוף את הקלפים
איתמר לוין
מי שעמד במרכזה של הפארסה הגדולה ביותר בתולדות התקשורת הישראלית - מכירת מסמכים מזויפים למעריב בניסיון להעליל על שופט בבית המשפט העליון - נותר עבריין. בית המשפט העליון דחה את בקשתו לערער על הרשעתו בעבירות בנייה - שבוצעו כאשר ריצה את עונשו בפרשת המסמכים המזויפים
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
מיכאל טוכפלד, ניו-יורק
מלבד בחירות 1980 - במאה השנים האחרונות מרבית יהודי ארה"ב נותנים את קולותיהם מדי ארבע שנים למועמד המפלגה הדמוקרטית. האם היהודים שבחרו באובמה ב-78 אחוזים ב-2008 ישובו להצביע עבורו למרות הצלילים הצורמים ביחסיו עם ישראל? ועד כמה הקול היהודי באמת משפיע על מערכת הבחירות? בחירות 2012
שבתי גרברציק
נחשו כמה ניידות סיור של המשטרה פועלות ברגע נתון בפתח-תקווה? התשובה היא שלוש. בבאר-שבע, בלילה, התשובה היא שתיים. אם זה לא מסביר למה נרצח גדי ויכמן, זה לפחות מסביר למה אתם מפחדים לצאת מהבית בלילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il