X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שחקני תיאטרון באר שבע בבגדי ערב אותם עיצב דני מזרחי. עומד מימין: אורן כהן ומשמאל: ולדימיר פרידמן. יושבת מימין: אדוה עדני [צילום: יוסי צבקר]
רפרטואר תיאטרון ב"ש: התוכנית לשנה הבאה
40 שנה עברו מאז הקים גרי בילו ז"ל יחד עם בנץ כרמל ז"ל מהעירייה, את תיאטרון באר שבע. לקראת העונה החדשה והחגיגית פרסו מנהלי התיאטרון במסיבת עיתונאים את תוכנית ההצגות, שמדגימה את אופיו של אחד התיאטרונים המובילים כיום בארץ באיכותו

מאז שנותיו הראשונות, היה תיאטרון באר שבע למוביל בקו אמנותי מוקפד, ובהישגיו התיאטרליים. טובי השחקנים שלנו החלו את הקריירה שלהם שם - דורון תבורי, שרה פון שוורצה, יונה אליאן ושירי גולן. כיום מצויים בקאסט שלהם שירי גולן, זוהר שטראוס, אמיר קריאף, מיכל ויינברג, אביהוד תדהר, יונית טובי, אלון אופיר ועוד ועוד. אחרי תקופה של כמה שנות משבר, בהנהלות שונות, מנהלים אותו כעת בהרמוניה מופלאה שמוליק יפרח כמנהל כללי ואמנותי, יחד עם רפי ניב כמנהל אמנותי - שניהם בימאים עם רקורד מרשים, מורים לתיאטרון וגם - בוגרי בית צבי.
ההצלחות של הצגות "פיאף", "הרוזן ממונטה כריסטו", "קן הקוקייה", "גליליאו" ו"למה לא באת לפני המלחמה", בין היתר, הן שמקבעות את מעמדו כתיאטרון מוביל. וההצגות שתעלינה בעונה הבאה הן תמהיל של מחזאות מודרנית, קלאסית, זרה ומקורית גם יחד. צמד המנהלים לא קופץ גבוה מהפופיק. התקציב שלהם, שמורכב ממענק של משרד התרבות ועיריית באר שבע, אינו מאפשר להיפטר מהגירעון הנסחב. במקום 13% מתקציב משרד התרבות - הם מקבלים רק 7%. לדברי יפרח, יש להשקיע גם בתשתיות, ולא רק להביא תרבות מהמרכז לבאר שבע.
יפרח מדגיש, שכל הצגה מושקעת גם בתפאורה של ממש, שנוסעת בשלמותה לכל הופעה מחוץ לעיר. ואין מדובר רק בכיסא, שולחן וכדומה - שדי מקובלים היום דווקא בתיאטרונים הגדולים, בין היתר. כמו-כן, התיאטרון עומד לייסד אגודת ידידים, שכמו בכל תיאטרון, תדאג לו בתמיכתה.

הצגות בכורה
[צילום: יוסי צבקר]
בתמונה - עומד מימין: זוהר שטראוס. יושבות: רמה מסינגר ושירי גולן
▪  ▪  ▪

רפי ניב מגלה, שבעונה הבאה מצפות לנו הצגות שברובן הן בכורות בישראל.
מחזה מוסיקלי "פרח השכונות" יעלה בנובמבר, משיריה של להקת "טיפקס" שכתב קובי אוז, ותככב בה לירז צ'רכי המחוננת.
את הקלאסיקה היוונית תייצג מדצמבר הצגת "איפיגניה" מאת אוריפידס, שתעטה לבוש מודרני בבימויו של גד רול, ויככבו בה אמיר קריאף ומיכל ויינברג.
הקומדיה של ניל סיימון "טירונות בלוז" עם תום חגי, תעלה החל בסוף פברואר.
עיבודה של איה קפלן לסרטו הקלאסי של פרנסואה טריפו "המטרו האחרון", בכיכובם של מיכאל אלוני, ולדימיר פרידמן ואביטל פסטרנק (שכעת מככבת כ"נורה" במחזהו של איבסן) תהווה אף היא הצגת בכורה ישראלית.
כך גם "מגנוליות מפלדה”, הדרמה הקומית המשעשעת מאת רוברט הארלינג, שהסרט לפי מחזהו היה להצלחה עולמית - תעלה עם רמה מסינגר, שירי גולן, אדווה עדני, מירב שירון ויעל גרובלס.
עיבודו ובימויו של עידו ריקלין את "הגיבן מנוטרדאם על-פי ספרו המונומנטלי של ויקטור הוגו, יהיה גם הוא בכורה ישראלית מלאת יצרים ותשוקה, לא כפי שהכרנו בספר הגירסה לילדים. אלון אופיר, כוכב-על, יופיע בתפקיד כפול.
הצגה חדשה נוספת, שהיא גירסה נשית המזכירה את "מר גרין" היא "400 מייל" מאת איימי הרצוג בבימויו של ניר ארז. היא מגיעה אלינו היישר מהפקת תיאטרון הלינקן סנטר בניו-יורק, ויככב בה מיכאל אלוני.
בנוסף לכל אלה, ממשיכות ההצגות הנפלאות של העונה הנוכחית לרוץ ברחבי הארץ, וגם בבאר שבע. ומינויי התיאטרון זכאים גם לחזות בהצגות אורחות מובחרות מתל אביב - של הקאמרי, הבימה, החאן, חיפה, בית לסין וגשר.

ועוד שתיים...

תיאטרון באר שבע לא מסתפק במשימה להעלות תיאטרון משובח לתושבי העיר הגדלה ומתפתחת בצעדי ענק. יפרח מנהל גם את בית הספר לתיאטרון בעיר, שבוגר שלו, אורן כהן, משחק כבר קבוע בתיאטרון, וזכה אף בפרס השחקן המבטיח מטעם האקדמיה הישראלית. התיאטרון מקיים גם הצגות לילדים ולנוער.
במסגרת "פרויקט יוצרים תיאטרון בנגב ובגליל" - יעלה שתי הצגות:
"משחיז הסכינים הסיני" מאת ניסים אלוני, בכיכובו של אורן כהן. ושלוש קומדיות קצרות מאת מיגואל דה סרוונטס (מחבר "דון קישוט").
זה על קצה המזלג המידע על פעילותו הרחבה של התיאטרון האיכותי, שלבי נחמץ כשאני מחמיצה הצגה שלו. פשוט - כי כל הצגה של תיאטרון באר שבע - היא חוויה. בהצלחה.

תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  18/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון אופיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפרטואר תיאטרון ב"ש: התוכנית לשנה הבאה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
נשיא התאחדות האיכרים נקלע השבוע לפרשת בית הספר החקלאי בפרדס חנה ומכירת מגרשיו    הוא גם עומד לדין על לקיחת דרכוניהם של עובדים זרים    העסקים הפרטיים של הנשיא
טובה ספרא
לא מומלץ לשאול מופז לצאת בהצהרות בומבסטיות היוצרות כותרות, מאחר שלא יוכל לממש אותן    סקנדלים ימשיכו להיחשף, גם בתחום הכלכלי    הנפקת פייסבוק - לטוב או לרע?    ניחשף גם לחברות בישראל ובעולם שדרך התנהלותן אינה "כשרה"    ישונה חוק טל?    תחזית אסטרולוגית לשבוע 25.5.12-18.5.12
נרי אבנרי
אם לקוראים הרבים של ידיעות אחרונות מגיע לקרוא סיפורים עסיסיים על נתן אשל, למה שלא "אפנק" את קוראיי המעטים באיזכור הסיפור העסיסי של חיים רמון? הלכתי לארכיון...
ראובן לייב
במרכזו של אירוע "בתים מבפנים", שמתקיים במרוצת סוף השבוע הזה בעיר העברית הראשונה, ייחשפו לראשונה לציבור הרחב מבנים היסטוריים כמו המקלט האטומי בדיזנגוף סנטר, הצריף הסודי שממנו שודרה הכרזת המדינה, מרכז בקרת הרמזורים העירוני והבית המיתולוגי של מפקד הפלמ"ח
אריה אבנרי
מאז ומתמיד היה חיים רמון שותף פעיל לייצור מפצים פוליטיים. דחיית הבחירות לכנסת מעניקה לו מרווח זמן לנסות להכין את המפץ הפוליטי השלישי בסדרה, אחרי ששני המפצים הקודמים נכשלו וגרמו לו מפח נפש. בינתיים ממשיך רמון לבחוש בקדחת הפוליטית ומנסה להגשים את חלום חייו ליצור מפץ פוליטי שיטרוף את הקלפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il