X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השווי של פייסבוק - 104.2 מיליארד דולר לפי מחיר ההנפקה - מדגיש גם כיצד שפר עליהם גורלם של שלושת המייסדים האחרים של החברה, של המשקיעים המוקדמים בה, ושל עובדים בכירים ואחרים שלאורך השנים החברה חפצה ביקרם
▪  ▪  ▪
מוסקוביץ. 5 מיליארד ובן 27 בלבד [צילום: AP]

בתום יום ראשון ותנודתי במיוחד, במסגרתו זינקה פייסבוק ב-12% - וסיימה סביב רמת הפתיחה, שוויה עדיין עומד סיבב 104.2 מיליארד דולר. המחיר האסטרונומי הזה מבטא כיצד שפר עליהם גורלם של שלושת המייסדים האחרים של החברה, פרט למארק צוקרברג.
דסטין מוסקוביץ בן ה-27, שגר עם צוקרברג בחדר המעונות שלו באוניברסיטת הרווארד, שווה עכשיו 5.1 מיליארד דולר. הוא הבעלים של 133.7 מיליון מניות של החברה מסוג B, והוא ימכור 7.5 מיליון מניות, אם החתמים יממשו את האופציה שלהם לרכוש מניות נוספות.
מוסקוביץ, מנהל הטכנולוגיה הראשי הראשון של החברה, עזב את הרשת החברתית עם עמיתו ג'סטין רוזנשטיין בשנת 2008. הצמד ייסד אסאנה, חברת תוכנה לניהול משימות. החברה קיבלה 9 מיליון דולר במימון הון סיכון מהחברות אנדרסן הורוביץ ובנצ'מרק קפיטל בשנת 2009, שתיהן ממוקמות במנלו פארק.

סברין - השותף שעבר לסינגפור

אדוארדו סברין, בן 30, הוא בעל הון מוערך של 2.7 מיליארד דולר. הוא החזיק בבעלות על 4 אחוזים מן המניות של החברה לפני ההנפקה.
יליד ברזיל, השותף המייסד ויתר על האזרחות האמריקנית שלו בשנה שעברה וכיום הוא תושב קבע של סינגפור. המהלך של סברין יכול לחסוך לו תשלום של 67 מיליון דולר במיסים פדרליים של ארה"ב.
סברין סירב לדון בהונו בחברה בראיון טלפוני מביתו בסינגפור. "אני חייב לשלם מאות מיליוני דולרים במיסים לממשלת ארצות הברית וכך אעשה", אמר בהצהרה השבוע.
המייסד השותף כריסטופר יוז, בן 28, הבעלים של כ-22 מיליון מניות של פייסבוק, יהיה שווה עם ההנפקה כ-836 מיליון דולר.
יוז, שקנה ​​את המגזין "ניו רפבליק" המבוסס בוושינגטון במרס 2012 (הנחשב למגזין אוהד ישראל) בפחות מ-5 מיליון דולר, מזחיק ביותר מ-100 מיליון דולר במזומן ובנדל"ן לאחר שמכר חלק מהון מניותיו בפייסבוק. מניות פייסבוק יצטרכו לעלות ב-7.9 אחוז ל 41 דולר למניה כדי שיוז יוכל להיכנס בבטחה לרשימת המיליארדרים של העולם.

ת'יל - השקיע חצי מיליון דולר בלבד

פיטר ת'יל סיפק לחברה את ההשקעה החיצונית הראשונה שלה: חצי מיליון דולר בשנת 2004. היום, השווי נטו שלו עומד על כ-2.7 מיליארד דולר. ת'יל, השותף בקרן ההשקעות פאונדרס, מכר 16.8 מיליון מניות בהנפקה ועדיין מחזיק בעלות על כמעט 28 מיליון מניות נוספות של פייסבוק.
תי'ל הובא לפייסבוק על-ידי יזם הטכנולוגיה שון פרקר, שנפגש עם צוקרברג במסעדה במנהטן בשנת 2004. הוא שיכנע את צוקרברג לעבור לקליפורניה כדי להתמקד בפעילות החברה באופן מלא. פרקר בן ה-32 שווה 2.8 מיליארד דולר נטו, וימכור 10 מיליון מניות של פייסבוק אם החתמים יממשו את האופציה שלהם לרכוש מניות נוספות.
צוקרברג שכר את פרקר, שהיה בין מייסדי חברת שיתוף הקבצים נאפסטר בשנת 1999, כנשיא הראשון שלה. פארקר עזב את פייסבוק בשנת 2005, לאחר שהמשטרה מצאה קוקאין בבית חוף בצפון קרוליינה שבו פארקר אירח חברים בחופשה. לא הוגש נגדו כתב אישום. עבור תפקידו המוקדם בפייסבוק, פארקר קיבל כמעט 70 מיליון מניות. הוא מכר 3.65 מיליון מניות בשוק המשני לפני ההנפקה.

סנדברג - המעבר מגוגל השתלם בגדול

ההנפקה של פייסבוק הפכה את מנהלת התפעול של החברה, שריל סנדברג, למיליארדרית. סנדברג, בת 42, אשר פותתה לעבור לחברה מגוגלe בשנת 2008, מחזיקה ב-27 מיליון מניות, כולל 25 מיליון יחידות מוגבלות. היא גם הבעלים של יותר מ-14 מיליון יחידות בלתי מוגבלות, אשר לא חושבו כחלק מההון העצמי שלה.
במחיר ההנפקה, מוקנה לה אינטרס בחברה בשווי של מיליארד דולר. סנדברג היא גם הבעלים בסכומים קטנים של מניות סטארבקס ו-וולט דיסני, והיא מכהנת כדירקטורית בשתי החברות.

פינקוס - פרת המזומנים של פייסבוק

מרוויח גדול מהשווי הענק של פייסבוק הוא מארק פינקוס, מייסד זינגה, חברת המשחקים החברתיים הגדולה בעולם. פינקוס, בן ה-46, מיליארדר גם כך, הפך לעשיר אף יותר בעקבות ההנפקה. הוא הבעלים של 13 אחוז מזינגה, אשר משחקיה המקוונים הפופולריים, כגון מלחמות המאפיה ו"פארמוויל" הניבו יותר מ-10 אחוז מההכנסות של פייסבוק בשנת 2011. מניות זינגה ירדו ביותר-40 אחוזים מאז חודש מרס.
פינקוס מחזיק ב-4.3 מיליון מניות של פייסבוק. ביחד עם המניות של זינגה, הוא שווה 1.3 מיליארד דולר. הוא מכר מיליון מניות פייסבוק במהלך ההנפקה, והרוויח אגב כך 38 מיליון דולר.

המיליארדרים הרוסים

אלישר אוסמנוב, האיש העשיר ברוסיה, שולט בכ-80 אחוזים מ-85.6 מיליון מניות פייסבוק שבבעלות חברת השקעות דיגיטל סקיי, שהוקמה על-ידי יורי מילנר. דיגיטל סקיי מכרה 45.7 מיליון מניות בהנפקה ועשויה למכור מניות נוספות בחודשים הקרובים.
מילנר מחזיק בכ-12.5 אחוז ממניות פייסבוק שבידי החברה ויש לו מניות בשווי נקי של כ-1.1 מיליארד דולר. לדיגיטל סקיי גם נתחים בחברות הטכנולוגיה גרופון, זינגה וטוויטר.
אוסמנוב - אשר הנכס היקר ביותר הוא 50 אחוז ממניות מטאלו-אינבסט, יצרנית עופרת הברזל הגדולה ברוסיה - מעולם לא פגש את צוקרברג.

תאריך:  18/05/2012   |   עודכן:  18/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייסבוק: המתעשרים החדשים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע כאילו מחציתם יהודים ל"ת
אחד האדם  |  18/05/12 23:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
40 שנה עברו מאז הקים גרי בילו ז"ל יחד עם בנץ כרמל ז"ל מהעירייה, את תיאטרון באר שבע. לקראת העונה החדשה והחגיגית פרסו מנהלי התיאטרון במסיבת עיתונאים את תוכנית ההצגות, שמדגימה את אופיו של אחד התיאטרונים המובילים כיום בארץ באיכותו
אלעזר לוין
נשיא התאחדות האיכרים נקלע השבוע לפרשת בית הספר החקלאי בפרדס חנה ומכירת מגרשיו    הוא גם עומד לדין על לקיחת דרכוניהם של עובדים זרים    העסקים הפרטיים של הנשיא
טובה ספרא
לא מומלץ לשאול מופז לצאת בהצהרות בומבסטיות היוצרות כותרות, מאחר שלא יוכל לממש אותן    סקנדלים ימשיכו להיחשף, גם בתחום הכלכלי    הנפקת פייסבוק - לטוב או לרע?    ניחשף גם לחברות בישראל ובעולם שדרך התנהלותן אינה "כשרה"    ישונה חוק טל?    תחזית אסטרולוגית לשבוע 25.5.12-18.5.12
נרי אבנרי
אם לקוראים הרבים של ידיעות אחרונות מגיע לקרוא סיפורים עסיסיים על נתן אשל, למה שלא "אפנק" את קוראיי המעטים באיזכור הסיפור העסיסי של חיים רמון? הלכתי לארכיון...
ראובן לייב
במרכזו של אירוע "בתים מבפנים", שמתקיים במרוצת סוף השבוע הזה בעיר העברית הראשונה, ייחשפו לראשונה לציבור הרחב מבנים היסטוריים כמו המקלט האטומי בדיזנגוף סנטר, הצריף הסודי שממנו שודרה הכרזת המדינה, מרכז בקרת הרמזורים העירוני והבית המיתולוגי של מפקד הפלמ"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il